کد خبر 1064340
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
عضو پارلمان عراق: گروه‌های سنی و کُرد پیشنهادهای سخاوتمندانه «الزرفی» را رد کردند

ائتلاف «دولت قانون» به رهبری نوری المالکی در پارلمان عراق از آغاز مذاکرات مصطفی الکاظمی با نامزدهای تصدی پست‌های وزارتی به منظور معرفی کابینه به پارلمان خبر داد.

به گزارش مشرق،  به نقل از سایت المعلومه «سعد المطلبی» از رهبران ائتلاف «دولت قانون» اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی» مامور تشکیل دولت جدید عراق مذاکرات خود با نامزدهای تصدی پست‌های وزارتی را برای آماده‌سازی تشکیل کابینه و معرفی آن به پارلمان آغاز کرده است.

«سعد المطلبی» گفت که مذاکرات میان فراکسیون‌های سیاسی و مصطفی الکاظمی برای معرفی اسامی کابینه و کسب رای اعتماد برای آن آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

وی اضافه کرد که الکاظمی با هدف آگاهی از سوابق و زندگی‌نامه نامزدهای پست‌های وزارتی با آنها مذاکره می‌کند تا هرچه سریعتر کابینه خود را به پارلمان معرفی کند.

از سوی دیگر «انتصار الجبوری» نماینده ائتلاف «القوی العراقیه» در اظهارت تلویزیونی خود اعلام کرد که این ائتلاف تا این لحظه با مصطفی الکاظمی برای شناخت سازوکار دولت جدید سر میز مذاکره ننشسته است.

الجبوری ادامه داد که ما منتظر اولویت‌های الکاظمی در مناطق آسیب‌دیده خود هستیم و اگر او نتواند خواسته‌های طرفداران ما را که آواره شده‌اند برآورده سازد٫ با وی مخالفت خواهیم کرد.

وی تاکید کرد که به نفع مصطفی الکاظمی نیست که جدا از میل و خواسته نمایندگان ائتلاف «القوی العراقیه» عمل کند.

نماینده ائتلاف «القوی العراقیه» اشاره کرد: هیچ‌کس حق ندارد به نمایندگی از ما به نام گروه سنی صحبت کند؛ ائتلاف «القوی العراقیه» نماینده واقعی خود است و سایر گروه‌هایی که به نام ائتلاف جدید سنی نظرات خود را بیان می‌کنند تنها نماینده خودشان هستند.

همچنین امروز «باسم خزعل» عضو پارلمان عراق، اظهار داشت که کردها در دولت الکاظمی به دنبال دستیابی به یک وزارتخانه مستقل و حاکمیتی بوده و تلاش می‌کنند تا با وجود اختلافات میان احزاب سنی درباره فراکسیون نماینده این گروه مجددا وزارت دفاع را به تصدی خود دربیاورند.

خزعل افزود از آنجایی که میان احزاب سنی برای دستیابی هریک از آنها به وزارت دفاع اختلافات زیادی وجود دارد٬این پست در اختیار سنی‌ها باقی می‌ماند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس