سرخابی ها

ظاهرا قرار نیست هیچ زمانی دعوای سرخابی ها به پایان برسد و هر روز شاهد فصلی تازه از جروبحث های رسانه ای میان پیشکسوتان این دو باشگاه هستیم.

سرویس ورزش مشرق – چندی قبل زمانی که AFC با راه انداختن یک نظرسنجی سوری، برای بالابردن تعداد بازدیدهای سایتش، سوار بر موج احساسات طرفداران میلیونی دو تیم استقلال و پرسپولیس شد تا محبوبترین بازیکن فوتبال ایران را انتخاب کند، حملات گسترده ای از سوی رسانه های داخلی به "شیخ سلمان" رییس آنجا شد که چرا طرفداران این دو تیم را بی دلیل به جان هم می اندازند! روزهایی که فضای اینستاگرام پر شده بود از فحاشی طرفداران دو تیم به بازیکنان بزرگ و نامی رقیب و یا یکدیگر! این اتفاق در نهایت با دو پایان بندی متفاوت از سوی AFC به انتها رسید و تنها بدنامی اش برای سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا ماند و تقریبا همه متوجه سوءاستفاده آنها شدند. اما اتفاقات پس از آن موجب شد تا باز هم شاهد تداوم این درگیری ها باشیم.

بیان مطالبی در برنامه "نوروز فوتبالی" درباره مؤسسان دو باشگاه استقلال و پرسپولیس نه تنها این بار طرفداران دو باشگاه را به جان هم انداخت، بلکه باعث شد روی پیشکسوتان نامی هر دو تیم به یکدیگر باز شده و بدترین تهمت ها را به هم نسبت بدهند! در واقع مشخص شد ما به جای آن که نگران AFC و دیگر عوامل بیرونی برای به جان هم نیفتادن طرفداران سرخابی باشیم باید در فکر مهار خودی ها باشیم که با یک کلمه حرف می توانند عواقب بدی را رقم بزنند.

پس از سرد شدن آن ماجرا که با حرارتی خاص از سوی هواداران و پیشکسوتان دو تیم دنبال می شد حالا فاز جدیدی از این وضعیت براه افتاده است. حملات اخیر قلعه نویی و افشین پیروانی به هم، باور این موضوع که هرگز این دعوا پایان ندارد را بیش از پیش به حقیقت نزدیک می کند!

بیشتر بخوانید:
 

پیروانی از خجالت امیر قلعه نویی درآمد!
 

قلعه‌نویی از پیروانی شکایت کرد

امیر قلعه نویی و افشین پیروانی در دورانی که در کادر فنی تیم ملی همکار بودند

در دهه های قبل، کمتر شاهد به جان هم افتادن پیشکسوتان بودیم و اغلب، بازیکنان استقلال و پرسپولیس بودند که با مصاحبه علیه هم به کری خوانی دست زده و در نهایت از خجالت یکدیگر در می آمدند که با در نظر گرفتن سن و سال آنها تا حدودی توجیه پذیر بود! اما امروز که هیچ کدام از بازیکنان دو تیم علیه دیگری حرفی نمی زنند و یا حتی اگر کسی حرفی می زند کسی در تیم مقابل، جوابش را نمی دهد شاهدیم که بزرگترهای دو باشگاه با سخیف ترین اصطلاحات البته با سوء استفاده از ادبیات به جان هم می افتند!

استوری قلعه نویی و پیروانی علیه هم

انتشار اشعاری با اسامی حیواناتی مانند شیر و سگ! در صفحه شخصی و نسبت دادن "دغل‎بازی" به هم، آن چیزی نیست که از الگوهای سرشناس دو تیم انتظار می رود! وقتی بزرگترهایی مانند پیروانی و قلعه نویی اینچنین به هم حمله می کنند چه توقعی از نوجوان ۱۶ ساله می توان داشت که فضایی باز در اینترنت دارد تا هرچه بر زبانش می آید را تایپ کند؟

امید است فضای مسموم مجازی که با درگیری دو باشگاه یا دو شخص سیلی از کامنت و واکنش را به دنبال دارد پس از این کمتر شاهد این بی اخلاقی ها باشیم، چرا که آرزوی ریشه کن شدن و ندیدن این فضا از محالات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • تورک IR ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    29 31
    قلعه نوعی ازاولش هم بازیکن لات وبی تربیتی بود اگر که بازیکن خوب ومربی خوبی بوده باشد
  • جواد IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    25 17
    نه اینکه یادت رفته پیروانی ممنوع الکار که شده بود بخاطر پاس های بدش بود. خلافکار بود ولی چون لنگی بود بخشیده شد این حرفا هم حرف تمام تیمها است نه فقط استقلالی ها مگه مردم نمی بینن چطور تبعیض قائل میشن
  • US ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 12
    قلعه نوعی از تازه به دوران رسیده هاییست که سالها با مافیاگری در فوتبال تا تونست ممکلت رو دوشید و الان که تقریباً به کنار زده شده با بی اخلاقی دنبال برگشتن به قدرت هست. هنوز بی اخلاقی قلعه نوعی در پاسخ درباره عملکردش در جام ملتهای آسیا با تیم ملی در مقابل یکی از جوان ترین و ضعیف ترین کره جنوبی های اون زمان رو یادمون نرفته
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    8 13
    بالاخره يکی بايد جواب ياوه گوييهای قلعه نويی رو بده. مدتها سکوت کرديم ولی وقتی متوليان فرهنگسازی در ورزش هيچ اقدامی انجام نميدن، و حتی فدرسيون فوتبال نمياد از خودش دفاع کنه، چاره اي نيست. بايد توی دهن اين آدم ضد. يک شخص بی ادب و بی فرهنگ.
  • IR ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    5 0
    کی اول گفته؟ این مهمه
    • لنگ نامه IR ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      7 5
      پیروانی اول شروع کرد به توهین سر قضیه بازی سپاهان با لنگ که برگزار نشد.
  • IR ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    9 6
    آقای پبروانی ماجرای اختلاس و سکه های تیم ملی نشان از به چنگ آوردن از فضله دیگران و نوش کردن به تنهایی نبود؟
    • IR ۱۷:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
      13 4
      خدایی عالی گفتی احسنت
  • IR ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۳
    0 9
    این دو کله خراب را محاکمه کنند تا درس عبرت باشد برای دیگران
    • ایران IR ۰۴:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۶
      2 0
      امیر قلعه نویی باید محاکمه شود چون یک فتنه گر به تمام معناست و آقای پیروانی عزیز یک آقا به تمام معناست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس