غلامحسین اسماعیلی

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در مرخصی‌های گسترده اخیر، بیش از هزار زندانی خارجی نیز از زندان خارج شدند.

به گزارش مشرق،  غلامحسین اسماعیلی در  ادامه بیست و چهارمین نشست خبری خود که به صورت زنده از تلویزیون اینترنتی سیمای عدالت پخش شد در پاسخ به سوالی درباره اظهارنظر رئیس اتحادیه بارفروشان مبنی بر اینکه انحصار لیموترش در اختیار 5 نفر است اظهار کرد: اسامی به قوه قضائیه اعلام نشده اما مطلع شدم در استان فارس همکاران‌مان توانستند بخش قابل توجهی از این انبارها را شناسایی کنند. از روز گذشته امر بارگیری و توزیع لیموهای انبار شده آغاز شده و پیش‌بینی می کنیم با این اقدام در روزهای آتی شهد کاهش قیمت لیمو باشیم. 

بیشتر بخوانید:

وی افزود: حتما پیگیری‌های لازم را برای اعلام اسامی این 5 نفر انجام میدهیم زیرا احتکار مایحتاج مردم اگر به صورت عمده باشد، جرم است و به صورت خرد نیز در اختیارات تعزیرات حکومتی است. 

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر گزارشگر ویژه سازمان ملل گفته ایران در اعطای مرخصی به زندانیان تبعیض قائل شده است افزود: اقدام جمهوری اسلامی هم در سلامت زندانیان و هم امنیت زندان‌ها و اعطای مرخصی به زندانیان یک اقدام الگو نمونه و برجسته در همه نظام‌های حکمرانی است. خوب است امثال این آقای به اصطلاح گزارشگر حقوق بشر، گزارش بدهد در آمریکا و انکلیس و سایر کشورهای اروپایی که شیوع کرونا بیشتر از ایران بوده در مورد زندانیان چه کردند؟ ما هیچ گزارشی از اعطای مرخصی و مساعدت برای زندانیان در دوره کرونا از کشورهای مدعی نشنیدیم.  کسانی که عملکرد صفر دارند مورد بازخواست قرار نمی گیرند و ما که عملکرد فوق العاده عالی داریم مدعی می شوند عملکرد ما تبعیض آمیز بوده است. 

اسماعیلی تاکید کرد: کسی که نمره خودش صفر است از کسی که نمره بالای 20 دارد سوال نمی کند و ادعای تیعیض نباید داشته باشد. قوه قضائیه به عدالت رفتار کرده و هیچ فرقی بین تابعیت ها نگذاشتیم در مرخصی اخیر بیش از هزار نفر تبعه بیگانه را مرخصی دادیم. برخی از اتباع همین کشورهای مدعی در زمره کسانی بودند که به مرخصی رفتند. ما دوتابعیتی را به رسمیت نمی شناسیم و ملاک ما در اعطای مرخصی نوع جرم و میزان مجازات و مخاطراتی که فرد می تواند برای جامعه داشته باشد و میزان تحمل و داشتن وثیقه بوده است. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    خبر چرت و پرت سانسوری یعنی همین.بفرمایید این اتباع خارجی جنایتکار تبعه کدام کشورند.؟هر وقت با خودتان رو راست بودید مخاطب سایت ملیونی میشه نه العان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس