کد خبر 1064257
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۶

در سال های اخیر پدیده ای به نام پرینتر سه بعدی از مرحله آزمون و خطا،به مرحله بهره برداری در صنعت و تولید انبوه رسیده است!

پرینتر های سه بعدی دستگاه هایی هستند که به زبان ساده یک نمونه از طرح سه بعدی را به صورت نمونه فیزیکی و سه بعدی تولید می کنند.

به طور مثال یک پرینتر سه بعدی می تواند طرح سه بعدی سپر پلاستیکی خودروی پژو 206 را به وسیله نرم افزار از شما بگیرد و نمونه سه بعدی خام آن را تحویل شما دهد.

بر اساس 3 معیار نوع تکنولوژی،سرعت و دقت چاپ سه بعدی، پرینتر سه بعدی ارزان ، گران،خانگی یا صنعتی و ایرانی یا خارجی تولید می شود.

اما پرینتر سه بعدی چگونه به صنعت وارد شده است؟

چگونه آینده آن را تحت تاثر قرار خواهد داد؟

پرینتر سه بعدی اکنون در صنعت چه اتفاقاتی را رقم زده؟

هم اکنون دستگاه های چاپگر سه بعدی هر روز در حال بروز شدن هستند و به فراخور آن، هر روز جای خود را در کارخانه جات صنعتی بیش از پیش باز می کنند.

اما در چند صنف از صنایع شاخص، فعالیت با دستگاه های چاپ سه بعدی بسیار شاخص شده و به چشم می آید.

کاربرد چاپگر سه بعدی در صنعت ساختمان

1-نمونه هایی از دستگاه های پرینتر سه بعدی موجودند که پس از ساخت بتن آرمه، می توانند قطعات پیش ساخته بتنی ساختمان را با استفاده از چاپ سه بعدی به انجام برسانند.

2-وسائل دکوراتیو و تزئینی ساختمان ها مانند مجسمه ها و کتیبه های استفاده شده در نمای رومی یا حتی سر ستون های منحصر به فرد برای ساختمان های مجلل با استفاده از پرینتر سه بعدی امکان پذیر است.

3-ماکت سازی در صنعت ساختمان و برای پروژه های مقیاس دقیق و کوچک به حساسیت بالایی برای برجسته سازی جزئیات نیازمند است.این کار با تکنولوژی چاپ ممکن می شود.

کاربرد پرینتر سه بعدی در صنعت طلاسازی

1-دیگر روش های ریخته گری و قالب گیری برای تولید اشیاء با طلا منسوخ شده است! چرا که با استفاده از چاپ سه بعدی طلا به راحتی و با دقتی شگفت انگیز محصول نهایی تولید می شود.

2-دستگاه های چاپ سه بعدی ساختار شکنی کرده اند و می توانند انگشتر یا گردنبند طلا را حتی با طرح های فوق العاده پیچیده تحویلتان دهند.قالب سازی هزینه و زمان زیاد و دقت کمتری دارد.

3-با استفاده از پرینتر های سه بعدی طلاسازی، می توانید درآمد زیادی به واسطه آوازه ای که در بازار به دست می آورید داشته باشید.ایده های نو و متفاوت همیشه سودآورند!

کاربرد پرینتر های سه بعدی در صنعت خودرو

1-تمامی قطعات پلاستیکی خودرو از سپر گرفته تا دکمه های سیستم صوتی و چرخ دنده های پلاستیکی، پیچ ها و بست ها و آینه های جانبی خودرو، می تواند از پرینتر های سه بعدی خروجی گرفته شوند.

2-لوازم یدکی اسپرت در بازار ایران دوست داران زیادی داشته و عرضه کنندگان کم!تیونینگ کار های می توانند با استفاده از پرینتر های سه بعدی قطعات پلاستیکی اسپرت مانند دیفیوزر را طراحی و به فروش برسانند.

3-کارخانه جات خودرو سازی با خرید پرینتر های سه بعدی صنعتی می توانند هزینه های کارخانه را کاهش داده و به جای آن دستگاهی را استخدام کنند که نیاز به تعطیلی و استراحت و حتی حقوق ندارد!

چاپگر سه بعدی در صنعت پزشکی

1-پزشکان جراحی زیبایی با استفاده از چاپ ماکت سه بعدی از تصویر پس از عمل بیمار، می توانند به بیمار نشان دهند که بعد از عمل جراحی چه نتیجه ای خواهند گرفت.با استفاده از تهیه عکس سه بعدی از صورت بیمار و طرح سازی به وسیله نرم افزار هایی مانند Autodesk Maya ، می توان چاپ سه بعدی از صورت جراحی شده را به بیمار نشان داد!تاکید داریم که این ایده فوق العاده درآمد زاست!

2-دندانپزشکی همیشه در قالب گیری دندان ها دچار مشکل بوده است! شخص متقاضی همیشه برای قالب گیری دندان و عادت به آن درد کشیده است!چاپگر های سه بعدی می توانند قالب های دندان مصنوعی یا حتی ارتودنسی را با جزئیات و دقت اندازه فوق العاده بالا با استفاده از تکنولوژی SLA یا حتی تکنولوژی چاپ افزایشی FDM به انجام برساند.

3-چاپ سه بعدی اندام در صنعت پزشکی پر سر و صداترین کاربرد این دستگاع در صنعت پزشکی بود.بر این اساس اندام هایی مانند پا و دست در افراد نقص عضو قابل ساخت است.حتی در مواردی چاپ سه بعدی کبد و قلب دیده شده است!

قیمت دستگاه های چاپگر سه بعدی چقدر است؟

قیمت پرینتر سه بعدی بسته به نوع آن تعیین می شود.

پرینتر های سه بعدی صنعتی می توانند قیمتی معادل 10.000.000 تومان تا 20.000.000 تومان با توجه به نوع تکنولوژی چاپ، سرعت و دقت چاپ داشته باشند.

دستگاه های چاپگر سه بعدی خانگی نیز قیمتی در بازه 4.000.000 تومان تا 6.000.000 تومان با توجه به امکاناتی مانند هیت پد یا میز گرم و یا پشتیبانی و خدمات پس از فروش داشته باشد.

منبع : 3dRD  مرکز تولید پرینتر سه بعدی ساخت ایران

**این محتوا تبلیغاتی است**

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس