کد خبر 1064234
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۱
جزئیات تازه از توقف 740 کامیون پشت مرز میرجاوه/تعداد کامیون‌های متوقف کاهش یافت

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری گفت: تعداد کامیون‌های گرفتار در پشت مرز میرجاوه از اسفندماه سال گذشته تاکنون با اقدامات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای‌ از ۱۰۰۳ دستگاه به ۷۴۰ دستگاه کاهش یافته است.

به گزارش مشرق،  منوچهر سلمان‌زاده با اشاره به اقدامات انجام شده به دنبال نگرانی‌ها بابت گرفتاری کامیون‌های متوقف در پشت مرز ایران و پاکستان (مرز میرجاوه) اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در منطقه، کشور پاکستان طی دو مرحله از تاریخ ۴ تا ۱۶ اسفند ماه سال قبل و همچنین از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا به امروز، مرز مشترک خود با ایران را بسته است. 

وی افزود: در این مدت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای هماهنگی‌های لازم را با سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان به منظور رایزنی با طرف پاکستانی و همچنین وزارت کشور درخصوص استفاده از ظرفیت استانداری سیستان‌وبلوچستان انجام داد، همچنین علاوه بر پیگیری از طریق ملاقات‌های مرزی مشترک با گمرک ایران برای صدور اجازه برگشت ناوگان ایرانی مکاتبه شد. 

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اظهار کرد: پیرو هماهنگی‌ها و مکاتبات صورت گرفته بسته بودن مرز به اصناف حمل‌ونقلی و حصول اطمینان از باز بودن مرز قبل از بارگیری در هفتم اسفندماه سال ۹۸ اعلام شد.

* تخلیه بخش زیادی از محمولات گاز مایع در مخازن سیستان و بلوچستان

سلمان‌زاده با اشاره به نتایج حاصل از اقدامات صورت گرفته بیان داشت: تعداد کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی و ترانزیتی در مرز میرجاوه از ۱۰۰۳ دستگاه به ۷۴۰ دستگاه کاهش یافت و بخش قابل توجه محمولات گاز مایع در مخازن استان سیستان و بلوچستان تخلیه شد و مابقی نیز در دست اقدام است.

* راه حل برگشت ناوگان به مبادی اولیه خود

وی اضافه کرد: در حال حاضر راه حل برگشت ناوگان به مبادی اولیه خود، صدور اجازه از طرف گمرک ایران با توجه به درخواست صاحبان کالا و یا شرکت‌های حمل‌ونقل به نیابت از صاحبان کالا است.

*حق توقف راننده ها پرداخت می شود

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل‌ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه تخلیه محمولات گاز مایع در مخازن استان سیستان‌وبلوچستان همچنان ادامه دارد، بیان کرد: حق توقف رانندگان براساس قرارداد فیمابین با شرکت‌های حمل‌ونقل و درصورت فقدان قرارداد براساس سند حمل (بارنامه و CMR) قابل پرداخت از طرف شرکت‌های حمل‌ونقل خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس