کد خبر 1064061
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۱
ترامپ نمایه

در هفته‌های گذشته ترامپ با فرمانداران ایالت‌های مختلف آمریکا بر سر اینکه چه کسی این ایالت‌ها را بازگشایی کند و چه موقع این کار انجام شود درگیری‌هایی داشته‌ است.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» خود را برای یک مبارزه طولانی با فرمانداران آمریکایی آماده می‌کند تا خود را از پیامدهای سیاسی ویروس کرونا نجات دهد.

به نوشته پایگاه «پولیتکو»، طی دو هفته آینده به خواست دولت ترامپ، برخی ایالت‌های آمریکا فعالیت‌های اقتصادی خود را آغاز می‌کنند و برخی دیگر نیز به دلیل نگرانی از شیوع بیشتر ویروس کرونا بسته خواهند ماند.

ترامپ که همزمان با تعطیلی ایالت‌ها اعلام کرده بود بازگشایی آنها به دست رهبران خودشان است، چند روز گذشته تلاش کرده به فرمانداران این ایالت‌ها فشار آورد تا فعالیت‌های تجاری خود را آغاز کنند و دستورالعمل‌های بهداشتی خود را کمتر کنند. 

بیشتر بخوانید:

آسوشیتدپرس: جمعیت چین چهار برابر آمریکاست، تلفاتش یک‌هفتم آمریکا

تظاهرات مسلحانه کرونایی در آمریکا

پایگاه خبری-تحلیلی «پولیتیکو» با اشاره به اینکه در روزهای آینده درگیری و خصومت ترامپ با فرمانداران بیشتر خواهد شد نوشت، مقامات ارشد دولت ترامپ و مشاوران وی می‌گویند احتمالاً در روزهای آینده خصومت بین ترامپ و فرمانداران افزایش خواهد یافت؛ زیرا ترامپ انتخاب مجدد خود در انتخابات ۲۰۲۰ را در دامن زدن به این اختلافات می‌بیند. فرمانداران ایالت‌های آمریکا، کشور چین و سازمان بهداشت جهانی آخرین قربانیانی هستند که وی می‌تواند با آنان خودی نشان دهد و بر آنان قلدری کند.  

بیشتر بخوانید:

فرماندار ویرجینیا: ترامپ درباره کرونا دچار توهم است

فرماندار واشنگتن: ترامپ درحال تحریک مردم به شورش است

«پولیتکو» در ادامه نوشت، اعتراضات در ایالت‌های تگزاس، کارولینای شمالی، میشیگان و نیوهمپشایر، نشان داد که آمریکایی‌های بسیاری از تعطیلی اقتصادشان درمانده شده‌اند. معاونان و مشاوران ترامپ این اعتراضات را از نزدیک زیر نظر دارند؛ زیرا به نظر آنان، این تظاهرات دلیلی برای اصرار ترامپ برای بازگشایی مجدد اقتصاد در آمریکاست.

کاخ سفید هفته‌هاست تلاش می‌کند تا فرمانداران را مسئول مقابله را ویروس کرونا در آمریکا بداند و کمبودهای تجهیزات پزشکی را بر گردن آنان بیندازند. دولت ترامپ دستورالعمل‌هایی را برای بازگشایی شهرها در آمریکا روز پنجشنبه منتشر کرد و از ایالت‌ها خواست توانایی تست تشخیص کرونا را برای همه افرادی که علائم این بیماری را دارند، داشته باشند. اما فرمانداران دموکرات و جمهوری‌خواه بارها گفته‌اند که آنها برای این کار به کمک (دولت فدرال) احتیاج دارند. مسئولان کاخ سفید همچنین به ایالت‌ها هشدار داده‌اند که در استفاده از بیمارستان‌ها و آزمایشگاه‌های خصوصی خود برای تست تشخیص کرونا عملکرد بهتری داشته باشند.

این پایگاه خبری-تحلیلی با اشاره به اینکه کیت‌های تشخیص بیماری کرونا تنها عامل درگیری بین کاخ سفید و فرمانداران نبوده، نوشت، برخی فرمانداران با روش تهیه و تدارک تجهیزات بهداشتی و درمانی دولت ترامپ موافق نیستند. با این وجود، برخی ایالت‌ها در روزهای آینده دستورالعمل‌های بهداشتی‌ خود را کمتر خواهند کرد. ایالت‌های دیگر آمریکا نیز در هفته‌های آینده برخی بخش‌های خود را بازگشایی خواهند کرد. این بازگشایی‌های تدریجی احتمالاً باعث ایجاد اختلال در آمریکا خواهد شد؛ زیرا آمریکایی‌ها زندگی متفاوت‌تری را آغاز خواهند کرد و شرایط زندگی آنان به ایالت، بیمارستان‌های موجود در آنها و همچنین به میزان مبتلایان به ویروس کرونا در این ایالت‌ها بستگی دارد.

پایگاه «پولیتیکو» در پایان به این نکته اشاره کرد که از نظر برخی ناظران عملکرد ترامپ، بازی وی با فرمانداران، درباره اینکه چه کسی اقتصاد ایالت‌ها را بازگشایی خواهد کرد، بخشی از سیاستی است که او در شغل مشاور املاکی داشته است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • کتایون IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    5 0
    مرگ ناگهانی انشالله سراغ ترامپ یاوه گوی جهان خوار بیاد تا جهان از دست این جنایتکار نجات یابند.
  • IR ۲۱:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    2 0
    نتیجه انتخاب یک احمق

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس