ظریف

رئیس جمهور سوریه در دیدار با ظریف ضمن اشاره به شهادت سردار سلیمانی به نقش بی بدیل وی در مبارزه با تروریسم در سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه قدردانی کرد.

به گزارش مشرق، بشار اسد رییس جمهور سوریه در ابتدای این دیدار مراتب تسلیت دولت و ملت سوریه بخاطر جان باختگان کرونا در ایران را ابرار داشت.

رئیس جمهور سوریه همچنین با اشاره به شهادت سردار سلیمانی به نقش بی بدیل این شهید در مبارزه ضد تروریسم در سوریه اشاره و از همراهی با ملت سوریه در مبارزه با تروریسم تقدیر کرد.

بیشتر بخوانید:

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در این دیدار با تشکر از ابراز همدردی رئیس جمهور سوریه برای جانباختگان کرونا اظهار داشت: اکنون نیات واقعی آمریکا در رابطه با عدم رفع تحریم‌های ظالمانه علیه ملت‌ها در شرایط سخت مبارزه با این بیماری بر ملا شده است.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین از حضور نمایندگان سوریه در ایران برای مراسم تشیع و بزرگداشت سردار شهید سلیمانی قدردانی و تاکید کرد با شهادت سردار سلیمانی هیچ تغییری در مسیر حمایت جمهوری اسلامی ایران از مقاومت و مبارزه با تروریسم در منطقه رخ نخواهد داد.

ظریف با اشاره به تماس تلفنی روز گذشته پترسون نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه و مشورت‌هایی که قرار است در آینده نزدیک بین ایران، ترکیه و سوریه به عنوان کشورهای ضامن روند آستانه برگزار شود، پیرامون آخرین تحولات سوریه از جمله کمیته قانون اساسی، تحولات ادلب و همچنین روند سیاسی با رئیس جمهور این کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.

محمد جواد ظریف پس از دیدار با بشار اسد، بعد از ظهر امروز با ولید معلم همتای سوری خود نیز دیدار کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی‌ایران و سوریه در این دیدار پیرامون تحولات سوریه، روند سیاسی، مبارزه با ترورسیم و مسایل منطقه‌ای گفتگو و تبادل نظر کردند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس