کد خبر 1063873
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۱
دلایل اعلام آتش‌بس توسط ائتلاف سعودی از منظر روزنامه‌نگار صهیونیست

بر اساس تحلیل یک روزنامه‌نگار صهیونیست، به نظر می‌رسد عواملی مانند فشارهای اقتصادی وارد شده به عربستان به خاطر جنگ یمن و پیشروی گسترده ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، ریاض را به سمت اعلام آتش‌بس سوق داده اگرچه حملات ائتلاف سعودی همچنان ادامه دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه‌نگار صهیونیست، «الون بن مئیر»، متخصص در امور غرب آسیا و استاد دانشگاه نیویورک در یادداشتی به جنگ ائتلاف سعودی علیه یمن پرداخت.

بیشتر بخوانید:

بن مئیر شش علت زیر را برای اعلام آتش‌بس دو هفته‌ای توسط ائتلاف سعودی برشمرد:

اول: توانایی نظامی محدود عربستان سعودی

دوم: فشارهای شدید جنگ یمن به اقتصاد عربستان

سوم: کسری رو به افزایش ریاض در منابع مالی به دلیل کاهش قیمت نفت

چهارم: پیشروی گسترده حوثی‌ها (انصارالله) در استان‌های اصلی در مرکز یمن

پنجم: سرزنش رو به افزایش عربستان سعودی توسط جامعه بین‌المللی

ششم: فهمیدن اینکه امکان بُرد جنگ یمن وجود ندارد و اولویت باید امنیت مرزها و «دور کردن حوثی‌ها از ایران» باشد.

 ائتلاف سعودی-آمریکایی ۲۰ فروردین از آتش‌بس دو هفته‌ای به صورت یکجانبه خبر داد و این آتش‌بس از ۲۱ فروردین وارد فاز اجرایی شد اما حملات شدید به مناطق مختلف یمن همچنان ادامه دارد. 

سرتیپ «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن یکشنبه (دیروز) بار دیگر  از تداوم حملات ائتلاف سعودی به مواضع نیروهای یمنی خبر داد.

او در توییتی نوشت که ائتلاف سعودی به رغم ادعای آتش‌بس یک‌طرفه، طی ۲۴ ساعت گذشته، ۳۰ حمله هوایی در دو استان مأرب و الجوف که اخیراً ارتش یمن مناطق وسیعی از آن‌ها را آزاد کرده، انجام داده است.

دولت نجات ملی یمن در واکنش به این آتش‌بس ادعایی سندی را ارائه کرده که در آن، از عربستان سعودی خواسته به محاصره دریایی، زمینی و هوایی چندساله علیه یمن پایان دهد، به دلیل خسارت‌هایی که به دلیل جنگ علیه این کشور به بار آورده، غرامت دهد و حقوق و هزینه ده ساله دولت نجات ملی یمن را پرداخت کند و انصارالله را به عنوان دولت قانونی در یمن به رسمیت بشناسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس