عباس انصاری فرد

در شرایطی که ورزش کشور تحت‌تاثیر کرونا قرار گرفته، بیشترین موردی که توی ذوق می‎زند نامدیریتی‌هایی است که در سطوح مختلف دیده می‌شود و این موضوع کمک کرده تا ورزش کشور به‌حالت تعلیق دربیاید.

به گزارش مشرق، بسیاری از مدیران قدیمی از شرایط این روزهای ورزش کشور گلایه‌هایی دارند و اعتقادشان این است که با تدابیر درست می‌توان از این حالت بحرانی خارج شد و شاهد دوران شکوفایی ورزش بود. عباس انصاری‌فرد، مدیرعامل اسبق پرسپولیس یکی از این نفرات است که دقایقی به‌صورت اختصاصی به گفت‌وگو پرداخت. ماحصل آن را در زیر می خوانید.

شما هم این روزها اتفاقات ورزشی را مرور می‌کنید؟

بالاخره من هم ورزشی هستم و اگر بخواهم هم نمی‌توانم پیگیر فعل و انفعالات ورزشی نباشم. اما چیزی که شاهد آن هستیم نوعی به‌هم‌ریختگی است و استنباط من این است که هیچ‌چیز سرجای خودش قرار ندارد. این به‌هم‌ریختگی مختص به‌جای خاصی نیست و کل ورزش را دربر گرفته است. من فکر می‌کنم عدم مدیریت از وزارت ورزش آغاز شده و به تمام فدراسیون‌ها و باشگاه‌ها سرایت کرده است.

موضوع خاصی را در حرف‌هایتان دنبال می‌کنید؟

نه، من بحث خاصی ندارم اما اگر کسی مثل من ورزش را دنبال کند، می‌داند که مشکلات زیادی وجود دارد که روی زمین مانده است و تمام اینها از عدم مدیریت صحیح سرچشمه می‌گیرد. شاید درست نباشد بگویم اما ورزش ما دچار نوعی نامدیریتی شده است.

قطعا فوتبال را بیشتر از ورزش‌های دیگر دنبال می‌کنید. ارزیابی‌تان از مسابقات لیگ برتر چیست؟ ادامه پیدا می‌کند یا تعطیل می‌شود؟

من بعید می‌دانم که بتوانند لیگ را تمام کنند و استنباط من و شنیده‌هایم مبنی‌بر این است که مسابقات را تعطیل می‌کنند آن‌هم بدون انتخاب تیم قهرمان! البته الحق‌ والانصاف ادامه بازی‌ها هم می‌تواند برای سلامت ورزشکاران، هواداران و اهالی فوتبال مشکل ایجاد کند و اگر این ویروس بین آنها پخش شود فاجعه‌ای رخ می‌دهد که جمع‌کردن آن کار چندان ساده‌ای نیست.

بیشتر بخوانید:

دردسر دوباره پرسپولیس به‌خاطر پولِ «استوکس»

به پایان لیگ بدون انتخاب قهرمان اشاره کردید. اگر این تصمیم گرفته شود، عادلانه است؟

احساس من این است که انتخاب تیم قهرمان کار چندان سختی نیست و می‌توانند خیلی راحت و با توجه به شرایط فصل جاری و فصول گذشته پرسپولیس را به‌عنوان قهرمان لیگ انتخاب و معرفی کنند. اما ظاهرا فشارهایی وجود دارد که لیگ را بدون قهرمان پایان دهند.

اگر پرسپولیس را قهرمان اعلام کنند باید این عنوان را به‌نام کدام مدیر پرسپولیس ثبت کرد؟

حتما به‌نام نفراتی که این روزها در باشگاه هستند. البته این را باید در تاریخ بنویسند که مدیرانی بدون انجام حتی یک بازی در کارنامه‌شان قهرمانی کسب کردند!

بعد از استعفای برادرتان از مدیرعاملی باشگاه پرسپولیس در این خصوص اصلا اظهارنظر نکردید. اتفاقاتی که منجر به‌جدایی محمدحسن انصاری‌فرد شد، حرفه‌ای بود؟

همه دیدند که چه اتفاقات عجیب‌وغریبی رخ داد. قبلا هم گفته بودم برادرم از جلسات مخفیانه و خارج از باشگاه مدیران مطلع بود اما آنها نه‌تنها مدیرعامل باشگاه را به این جلسات دعوت نمی‌کردند بلکه از نتایج جلسه هم حرفی نمی‌زدند. این افراد بدون هیچ رزومه‌ای به باشگاه رسیدند و همه هدف‌شان به‌قدرت رسیدن‌شان در باشگاه بود و به این ترتیب به تیم لطمه می‌زنند.

منظورتان از اعضای هیات‌مدیره شخص آقای هاشمی است؟

نه، فقط او را نمی‌گویم. با اطمینان می‌گویم همه اعضای هیات‌مدیره به‌دنبال مدیرعاملی پرسپولیس هستند و جالب اینکه برای رسیدن به این جایگاه بین خودشان هم اختلاف افتاده و این روزها ارتباط خوبی با یکدیگر ندارند.

البته ظاهرا در درآمدزایی هم این نفرات به توفیقی نرسیده‌اند.

بله، هرچند این پول هم در زمان مدیریت محمدحسن نصیب باشگاه شد و آقایان در آن زمان امضا نمی‌کردند که بانک گردشگری پول را به حساب باشگاه واریز کند ولی بعد از رفتن برادرم خیلی زود مصوبه را امضا و پول را به باشگاه تزریق کردند و این نشان می‌دهد که قصد آقایان خراب‌کردن محمدحسن بوده است.

یادم می‌آید روزی که برادرتان مدیرعاملی باشگاه را پذیرفت شما مخالف این کار بودید. حالا برادرتان هم به حرف شما رسید؟

خب آدم‌ها معمولا وقتی اشتباه می‌کنند نمی‌پذیرند که اشتباه کرده‌اند. اما من بر این باور بودم که در شرایط بحرانی مالی پرسپولیس آن‌هم در میان فصل و زمانی که عضو هیات‌مدیره نیست، حضور در باشگاه تصمیم درستی نیست. البته محمدحسن خیلی خوب در این مدت از پس مشکلات برآمد و موارد زیادی را حل کرد، اما رفتارهای مناسبی با او صورت نگرفت.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس