کد خبر 1063756
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۴
پرستار آمریکایی

یک پرستار آمریکایی با انتشار پیامی از ناکامی نظام سلامت این کشور در مبارزه با ویروس کرونا گلایه کرد.

به گزارش مشرق، بحران کرونا در آمریکا به گونه‌ای است که تاکنون چندین پرستار شاغل در بیمارستان‌های این کشور در اعتراض به کمبود تجهیزات درمانی استعفای خود را اعلام کرده‌اند.

به نوشته سایت gmanetwork «کی پی مندوزا» یکی از همین پرستاران است که البته تنها به استعفا اکتفا نکرده و در پیامی خطاب به مردم آمریکا آنان را از وضعیت وخیم بیمارستان های این کشور آگاه کرده است.

مندوزا در بخشی از پیام خود که در صفحه فیس‌بوکش منتشر کرده نوشته است: آنچه می‌نویسم تجربه شخصی ام به عنوان یک پرستار است. من ۲۴ ساله هستم و در بیمارستانی در نیویورک کار می‌کردم. وقتی در سال ۲۰۱۸ به عنوان پرستار مشغول به کار شدم هرگز فکر نمی کردم در چنین شرایطی مجبور به استعفا شوم.

او در ادامه نامه‌اش می‌نویسد: من در دو هفته گذشته افراد زیادی را دیدم که روی تخت بیمارستان جان می‌سپارند و دیگر مطمئن نیستم که بتوانم بیش از این مرگ انسان‌ها را تماشا کنم. مردم ما را قهرمان می‌خوانند اما من احساس می‌کنم در این شرایط تبدیل به آدمی ضعیف و ناتوان شده‌ام. از مردم می‌خواهم که بدانند اگر من امروز دیگر در بیمارستان کار نمی‌کنم به خاطر کمبود تجهیزات درمانی و محافظتی است.

مندوزا پرستار آمریکایی ادامه می‌دهد: ما آمریکایی‌ها ادعا می‌کنیم که بهترین و آزادترین و ثروتمندترین کشور جهان هستیم و هیچ کشوری نمی‌تواند خودش را با ما مقایسه کند اما واقعیت این است که شرایط به شکلی است که یک پرستار مثل من وقتی شیفت کاری‌اش تمام می‌شود باید ماسکی که بیش از ۱۲ ساعت در بیمارستان روی صورتش بوده را بزند و با همان ماسک به خانه برگردد.

او همچنین مینویسد: ظرفیت بیمارستان‌ها تکمیل شده و مرگ بیماران تا کشف داروی قطعی درمان کرونا ادامه خواهد داشت. مردم باید بدانند که نظام سلامت آمریکا ورشکسته است و ما از ابتدا آمادگی مبارزه با این ویروس را نداشتیم.

این پرستار جوان آمریکایی در پایان می نویسد: از شما مردم می‌خواهم که پس از پایان این شرایط، هرگز کامیون‌های یخچال دار را از یاد نبرید، هرگز محبوس شدن در خانه‌هایتان را از یاد نبرید، هرگز کمبود وسایل بهداشتی و تقلای ناخوشایندتان برای تهیه ماسک را از یاد نبرید و یادتان نرود که در این روزها ترس و وحشت تمام وجودتان را فراگرفته بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۱:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    10 0
    فقط در فکر تسلیحات نظامی بودند و از قدرت خداوند غافل بودند که با یک ویروس میکروسکوپی ضعف و ناتوانی تمامی کشورها را نشان داد. آمریکا ابر قدرت نیست. اینقدر منم منم نکن.
  • IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    باید دست به کار شد و کالیفرنیا رو به مام وطن بازگردوند خخخخخخ
  • مهرناز IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    8 0
    مقام امریکائی " در هنگام شیوع کرونا در کشورمان " وکمبودهای اولیه با ویروس ناخوانده " بیان کرد " کرونا کاری با ایران کرد که فشار حداکثری ترامپ نتوانست ایجاد کند " اکنون ایران سزبلند از اب درامد " اما شیوع کرونا با امریکا چه کرد " زرق وبرق ظاهری جامعه امریکا " که سردمداران امریکائی با قدرت پوشالی " با پوست شیر ترسناک "برای مردم امریکا و کشورهای دیگر ایجاد کرده بوند " چنان فروریخت " که لازم است " همه کشورها چشمان خودرا خوب باز کنند " قدرت عریان شده سردمداران امریکائی مانند ترامپ " که فقط غرش با پوست شیر برایش مانده را " تماشا کنند.
  • IR ۰۶:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    0 2
    خدا بیامرزه پدر احمدی نژاد و.۴ ماه دخترم از درد دندون زجر کشید و پول نداشتم.دفترچه تا مین اجتماعی دیگه قرص استامینیفونم نمی ده.لطفا لطفا ماله کشی نفرمایید.۳۰۰ میلیون دندون خراب تو دهن ایرانیها کی جوابگوی این همه دردها.
  • IR ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    11 0
    مقایسه شود با پرستاران جان بر کف خودمان که با وجود کلی گلایه های صنفی از سالها قبل و نیز تمام نارسائیها در مبارزه با این ویروس منحوس هرگز حاضر به ترک خدمت و رها کردن بیماران نشدند، چرا که در این شرایط اینکار را خلاف اصول اخلافی و انسانی میدانند.
  • IR ۲۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۱
    1 0
    بیشتر به ترامپ رای بدین که بیشتر سرمایه دار شوید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس