کد خبر 1063704
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۵:۰۲
کرونا نمایه

به طور معمول افراد باید تا ۱۴ روز بعد از مثبت بودن نتیجه آزمایششان در مورد ویروس کرونا قرنطینه خانگی داشته باشند.

به گزارش مشرق، مسعود ضیایی استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند و نماینده علمی ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی، در پاسخ به این سوال که فرد بهبود یافته از کرونا تا چه زمانی می‌تواند ناقل باشد، گفت: ویروس کرونا بر حسب شدت بیماری در افراد مختلف متفاوت است.

بیشتر بخوانید:

ابتلای مجدد ۱۶۳ نفر از بهبودیافتگان به کرونا در کره جنوبی

او افزود: به طور معمول افراد باید تا ۱۴ روز بعد از مثبت بودن نتیجه آزمایششان در مورد ویروس کرونا قرنطینه خانگی داشته باشند؛ چرا که بیماری از طریق ذرات تنفسی تا ۱۴ روز و از طریق مدفوع تا ۲۱ روز قابل انتقال است.

ضیایی تصریح کرد: در صورتی که فرد با وجود علائم خفیف نیاز به بستری کردن نداشت و به سرعت بهبود یابد، معمولا یک هفته تا ۱۰ روز بعد از بهبود علائم می‌تواند به محل کار رود، اما اگر شخصی با علائم بستری شد باید حداقل ۱۴ روز در خانه بماند.

استاد بیماری‌های عفونی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: اگر علائم تنفسی، سرفه و تنگی نفس در فردی ادامه دارد، می‌تواند تا ۲۱ روز این فرد انتقال دهنده بیماری باشد و باید در این مدت استراحت و قرنطینه در خانه را داشته باشد.

ضیایی اظهار کرد: توصیه می‌شود افرادی که مدت زمان قرنطینگی آن‌ها تمام می‌شود، حتما به مدت یک هفته تا ۱۰ روز از ماسک استفاده کنند به خصوص زمانی که به دیدار بزرگان خانواده یا کسانی که ریز فاکتور دارند، می‌روند حتما آن را جدی بگیرند تا باعث انتقال بیماری نشوند.

تنها زمانی بیماران مبتلا به ویروس کرونا را می‌توان به عنوان افراد بهبود یافته معرفی کرد که حداقل به مدت سه روز تب، مشکلات تنفسی اعم از سرفه، تنگی نفس عطسه و هیچ گونه علائمی از از این قبیل در ریه‌های خود نداشته باشند.

متخصصان نتوانسته اند تا کنون به نتیجه اثبات شده در مورد اینکه آیا ویروس کرونا می‌تواند افراد بهبود یافته را مجدد مبتلا سازد یا خیر؟ برسند. با این حال بهترین گزینه این است که به مدت ۲ هفته در حالت قرنطینگی بمانید و از خانه خارج نشوید تا بیماری به صورت کامل از بدن شما خارج شود. متاسفانه بسیاری از افراد بعد از بهبود یافتگی به سرعت از خانه خارج شده و در محل کار حاضر می‌شوند، اما باید دانست که این کار تنها باعث طولانی‌تر شده زنجیره انتقال ویروس خواهد شد و می‌تواند افراد بی گناه دیگر را به کرونا مبتلا سازد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس