تحریم نمایه

دولت آمریکا در ادامه سیاست‌های ضدسلامتی خود و با گرای شبه‌رسانه سعودی مانع واردات کیت‌های تشخیص کرونا از کره جنوبی شد! اما چطور؟

به گزارش مشرق، نمایندگی یک شرکت کره‌ای به نام MicoBioMed در ایران از دو سال پیش شرکتی تاسیس کرده است که این شرکت در دوم فوریه برای دو سال مجوز فروش محصولات تشخیصی مربوط به کرونا را به ایران صادر کرد.

بیشتر بخوانید:

خیانت یک شبکه فارسی زبان علیه بیماران ایرانی +سن

به دلیل روابط خوبی که ایران و این شرکت کره‌ای با یکدیگر داشتند قرار بود محصولات تشخیصی مرتبط با کرونا به دور از مسائل تحریمی وارد ایران شوند، اما علیرضا وهاب‌زاده در حساب توییتری خود از مسدود شدن خط واردات تجهیزات پزشکی و دارو از سوی کره جنوبی به دلیل کارشکنی‌ها و گراهای شبکه سعودی ایران اینترنشنال و اقدام متعاقب کاخ سفید خبر داد.

ماجرا از آنجایی شروع می‌شود که تعداد کمی از این کیت‌های تشخیص کرونا در مرحله اول به دلیل روابط مناسب بین ایران و طرف کره‌ای، وارد کشور شد و به‌صورت رایگان برای تست گرفتن از مردم استفاده شد و دستگاهی به بسیج جامعه پزشکی تحویل داده شد تا به‌طور کاملا رایگان در مناطق محروم و مناطقی که کمبود آزمایشگاه داشتند، استفاده شود و این مسئله به‌صورت رایگان برای انجام آزمایشات کرونا مورد استفاده قرار گرفت اما به دلیل مانور رسانه‌ای شبکه سعودی ایران اینترنشنال و دادن گرای نقاط حساس از سوی این رسانه به آمریکا و پیرو سیاست‌های ضدسلامتی و ضدانسانی آمریکا که حتی در دوران کرونا نیز نه‌تنها مسئولیت مشترک خود برای از بین بردن این همه‌گیری را احساس نمی‌کند بلکه کمر همت به قتل انسان‌ها بسته است، واردات مرحله دوم کیت‌های کره‌ای متوقف شد.

وهابزاده در این باره می‌گوید: شاید تصور شود که گزارش‌های شبکه سعودی ایران اینترنشنال برای فارسی‌زبانها تهیه می‌شود اما مخاطب اصلی این گزارش‌ها، وزارت خزانه‌داری آمریکاست و هدفش صرفاً دادن گرای نقاط حساس برای تحریم بیشتر و فشار بر روی مردم ایران است.

ایران اینترنشنال در گزارش بعدی خود مدعی شد که علت وارد نشدن کیت‌های تشخیص کرونای ساخت شرکت کره‌ای micobiomed تحریم‌ها نبوده است!

بیشتر بخوانید:

ستاری:انواع کیت تشخیص کرونا در داخل ساخته شد 

درخواست ۳ کشور برای سامانه هوشمند ایرانی تشخیص کرونا

این رسانه در توجیه این مسئله مدعی شده: مقامات وزارت بهداشت تصویری از یک انتقال ناموفق مالی را به عنوان سند مسدود شدن ورود کیت‌های میکوبایومد از کره جنوبی منتشر کردند و دلیل آن را تحریم‌ها خواندند؛ این سند که در روز سه شنبه ۳۰ فروردین در حساب کیانوش جهانپور و علیرضا وهاب‌زاده منتشر شده، درباره انتقال مالی ناموفق به شرکت کره‌ای اوجی‌ورلد (OJWORD) است.

این رسانه در ادامه ادعای خود، آورده است: وب‌سایت شرکت کره‌ای اوجی‌ورلد نشان می‌دهد که این شرکت در زمینه توسعه خدمات بانکی بر بستر سیستم‌های پیام‌رسان فعالیت دارد و هیچ ارتباطی با واردات تجهیزات پزشکی ندارد!

این شبکه سعودی در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که وهاب‌زاده گفته است: شرکت اوجی ورلد در کره ثبت شده است و مجوز صادرات به خارج از کشور را دارد و این شرکت، نماینده‌ انحصاری میکو بایومد در منطقه‌ی خاورمیانه است؛ شرکت میکو بایومد در اوجی ورلد سرمایه‌گذاری کرده است.

وی افزود: در محصولات پزشکی میکو بایومد از سیستم‌های آیتیِ اوجی ورلد برای انتقال اطلاعات دستگاه و بیماران استفاده‌ می‌شود و رئیس شرکت اوجی ورلد، نایب رئیس شرکت میکو گروب و میکوبایومد است.

در سند زیر آمده است که شرکت میکوبیومد (اوجی ورد) از دوم فوریه برای دو سال، مجوز فروش محصولات تشخیصی مرتبط با کرونا را به ایران صادر کرده است و همین سند برای زیر سؤال رفتن گزارش‌های این شبکه سعودی کافی است.

البته ماجرای نشر اکاذیب از سوی این رسانه به همین جا ختم نمی‌شود و این رسانه در گزارش دو روز پیش خود ادعا می‌کند که مدیر شرکت کی‌بی‌سی، حمیدرضا جمشیدی، دبیر ستاد ملی مبارزه با کرونا است و شرکت کی‌بی‌سی با طرف کره‌ای قراردادی مبنی بر واردات کیت‌های تشخیصی کرونا بسته است و قیمت کیت‌های تشخیصی حدود ۶ دلار است که با ارز دولتی، حدود ۲۵ هزار تومان تمام می‌شود اما این کیت‌ها در ایران به قیمت ۶۰ هزار تومان به فروش می‌رسند!

در رد این ادعای مطرح شده، باید یادآور شد که اولاً انجام تست کرونا در ایران رایگان است و طبق اعلام وزارت بهداشت حتی آزمایشگاه‌های خصوصی نیز حق انجام تست سرپایی را ندارند و نمونه‌های گرفته شده از بیماران کرونایی به آزمایشگاه‌های مورد تأیید وزارت بهداشت ارسال و نتیجه آن به صورت رایگان ارائه می‌شود.

بنابراین اصلا کیتی به کسی فروخته نشده است و این ادعا از پایه، کذب است؛ از سوی دیگر بنیاد برکت یک نهاد مردمی است که از ابتدای شیوع کرونا نیز در زمینه تولید ماسک، اقلام حفاظتی و مواد ضدعفونی‌کننده و ارسال و توزیع آنها در مناطق محروم فعالیت داشته است و گزارشات این فعالیت‌ها به صورت شفاف در تمام رسانه‌ها منتشر شده است همچنین این نهاد، یک نهاد عام‌المنفعه است نه یک نهاد خصوصی! بنابراین بحثی مانند تعارض منافع، آن هم در شرایطی که انجام تست کرونا برای مردم ایران رایگان است و فعالیت‌های این بنیاد برای همگان واضح، بیشتر شبیه یک شوخی خنده‌دار است.

ثانیاً اینکه ادعا شده قیمت هر تست شرکت میکوبایومد ۶ دلار است، کذب است و تمام قیمت‌هایی که به کشورهای دیگر از جمله امارات متحده عربی، مکزیک، آمریکا، اسپانیا، لهستان، هلند، تایوان، بنگلادش، پاکستان و ... اعلام شده است، نشان می‌دهد قیمت‌ها برای پخش‌کننده در این کشورها به طور متوسط ۱۵ دلار برای هر تست بوده است و اساساً قیمت ۶ دلار برای این نوع کیت‌ها نشان‌دهنده ناآگاهی عمیق گوینده است.

ثالثاً در نامه‌ای از سوی شرکت Mico BioMed خطاب به مدیرعامل شرکت کی‌بی‌سی در تاریخ ۱۸ آوریل ۲۰۲۰ ارسال شده، نوشته شده است: مدیر عامل محترم شرکت KBC، جناب آقای صالح.

بنابراین این ادعای رسانه سعودی که از جمشیدی به‌عنوان مدیرعامل این شرکت یاد کرده است هم اساسی ندارد و کذب است!

ادعای تحریم نبودن غذا و دارو در کنار بازخواست شرکت‌های خارجی به دلیل داشتن روابط تجاری با ایران!

شبه‌رسانه ایران اینترنشنال همچنین مدعی شده است: "در سندی که درباره تحریم صورت گرفته از جانب طرف کره‌ای در توییتر جهانپور و وهاب‌زاده منتشر شده، کد سوییفت برای انتقال مالی به شرکت کره‌ای مشخص شده است. ابزار سوییفت که برای مبادلات بانکی استفاده می‌شود، شامل تحریم‌های آمریکاست اما دولت این کشور بارها اعلام کرده واردات دارو و تجهیزات پزشکی شامل تحریم‌ها نیست!"

در پاسخ به این ادعای دروغین این رسانه سعودی نیز محمدرضا شانه‌ساز، رئیس سازمان غذا و دارو، با رد ادعای امریکا مبنی بر تحریم نبودن غذا و داروی ایران، متذکر شد: می‌گویند که غذا و دارو تحریم نیست اما وقتی محدودیت‌های بانکی و مالی وجود دارد، نمی‌توان دارو خرید و روز به روز نیز این حلقه محاصره را سخت‌تر می‌کنند حتی تولیدکنندگان ما برای خرید دستگاه‌های تولید دارو مجبورند با راه‌هایی پرریسک اقتصادی تحریم‌ها را دور بزنند تا این دستگاه‌ها را بیاورند و در کارخانه خود نصب کنند؛ از سوی دیگر شرکت‌های خارجی و کسانی که با شرکت‌های ایرانی کار می‌کنند هم مورد بازخواست تحریم‌کنندگان قرار می‌گیرند و شرکت‌ها می‌گویند از بعد اخلاقی و اقتصادی به بازار ایران علاقه دارند اما اگر با ایران کار کنند، مورد بازخواست و تحریم قرار می‌گیرند و نمی‌توانند با بازار اروپایی و آمریکایی کار کنند؛ طبیعی است که هر تاجری ترجیح می‌دهد بازار بزرگ و کم ریسک را از دست ندهد!

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • M.sh IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    5 0
    حالا سوال اینجاست به شبکه وهابی-صهیونیستی ایران اینترنشنال چه کسی گرای این کیت ها رو داده؟ عمله ها و نفوذی ها و خائنین داخلی رو دریابید.
  • IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    4 1
    مشخصا سه رسانه منوتو، و خصوصا بی بی سی فارسی و ایران اینترنشنال به عنوان بازوهای دشمن در یک جنگ تمام عیار با ایران و ابزار سخت (حتی نظامی با تحریک به حمله به ایران و آشوب) استفاده میشن من نمیدونم تعارف ایران برای برخورد با عوامل این ستون پنجم و مرتبطینش چی هست؟ مگر در جنگ هرنوع همکاری با دشمن خیانت محسوب نمیشه؟ چه فرقی داره حالا؟ چون اسم رسانه گذاشتند روش؟ پس فردا در یک جنگ نظامی خبرنگار به اصطلاح یک رسانه گرا به دشمن برای بمباران بده چون اسمش خبرنگاره باهاش برخورد نمیشه؟ اسامی هم شدند دلیل انفعال؟
  • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    4 0
    به خدا بهترین اسم رو امیددانا گفت،استخبارات سعودی اینتزنشنال!
  • کاوشگر فضایی IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    4 0
    تف به شرف نداشته امریکا ...
  • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    0 1
    خخخخ حالا گزارش تغیییر میدی بی سواد این گزارش چیزی بر تحریم نیست. فقط حق تولید در آسیا و پیروی از قوانین کره جنوبی میگه. هیچ حرفی هم از محدودیت شرکت در ارائه نزده. طبق معمول خبر منتشر میشه و تیتر زده میشه یک سری پیشونی داغ میان اینجا مرگ بر این مرگ بر اون میکنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس