کد خبر 1063424
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۴
بشار رسن

در این چند روز گذشته صحبت‌های زیادی درخصوص جدایی بشار رسن از گوشه و کنار شنیده می‌شود و سرچشمه این شایعات هم از گفت‌وگوی بشار با شبکه‌های عربی بوده که تاکید داشته در پرسپولیس آرامش مالی ندارد.

به گزارش مشرق، بشار رسن را باید یکی از بازیکنان بامعرفت و شاید بامعرفت‌ترین بازیکن خارجی تاریخ پرسپولیس نامید که در این چند سال گذشته با تمام نداری‌ها و بدقولی‌های مدیران مختلف در پرسپولیس ساخت و هر بار قید پیشنهادهای ریز و درشت خارجی و داخلی را زد تا با این تیم فینال آسیا را تجربه کند. رسن که از رفتار دوستانه و پر از مهر و محبت همبازیانش و هواداران پرسپولیس بعد از فوت مادرش بسیار تحت‌تاثیر قرار گرفته بود، این حرکت به‌یادماندنی آنها را عاملی دانست که نتواند به این راحتی‌ها سرزمین سرخ‌ها را ترک کند و چه‌بسا این اتفاق احساّسی و به‌یادماندنی در آینده هم بار دیگر او را سرخپوش باقی بگذارد.

 
 مصاحبه‌هایی که بوی خداحافظی می‌داد

در این چند روز گذشته صحبت‌های زیادی درخصوص جدایی بشار رسن از گوشه و کنار شنیده می‌شود و سرچشمه این شایعات هم از گفت‌وگوی بشار با شبکه‌های عربی بوده که تاکید داشته در پرسپولیس آرامش مالی ندارد و حتی این نوید را داده که فصل بعد را در قطر بگذراند.ب شار در مصاحبه‌ای دیگر تاکید داشته که این آخرین سال حضورش در پرسپولیس است و پرده از پیشنهادهای خوب اروپایی و اسپانیول اسپانیا برداشته است. هرچند به نظر نمی‌رسد این فصل پایان کار این عراقی محجوب با پرسپولیس باشد.

 حرف‌هایش با شبکه قطری درددل بود

یکی از کسانی که ارتباط بسیار نزدیکی با رسن دارد در این گفت‌وگو حرف‌های جالبی زد. او که نمی‌خواست نامش فاش شود ادعا کرد که همچنان پرسپولیس برای رسن اولویت است و بقیه موارد به باشگاه بستگی دارد که بتواند این بازیکن را حفظ کند یا اینکه طوری با او رفتار کند که او را مجبور به ترک پرسپولیس کند. رسن به دوستانش در ایران گفته که هدفی برای اینکه شأن باشگاه را پایین بیاورد و یا اینکه بخواهد از جدایی حرفی بزند نداشته و فقط خواسته که همه بدانند او چقدر دریافتی داشته و برای پیراهن تیمش تا چه اندازه ارزش قائل بوده که با این شرایط هم به کارش در این تیم ادامه داده است.

بیشتر بخوانید:

دلیل ناراحتی بشار رسن از باشگاه پرسپولیس

 منظورش از سال آخر چیز دیگری بود!

اینکه بازیکن عراقی اعلام کرده که سال آخر خود را در پرسپولیس پشت‌سر می‌گذارد موضوع جدیدی است که هواداران پرسپولیس را به‌شدت نگران کرده است. دوست نزدیک بشار در ایران در این خصوص گفت: «اینکه او گفته سال آخرش در پرسپولیس را تجربه می‌کند به این دلیل است که قراردادش با پرسپولیس در پایان امسال به پایان می‌رسد و از شواهد هم این‌گونه بر می‌آید که باشگاه تمایلی برای تمدید قرارداد این بازیکن ندارد. این شخص نزدیک به بشار اعتقاد دارد که تا به امروز هیچ‌کدام از مسئولان باشگاه با این بازیکن تماس نگرفته‌اند تا حتی حالش را بپرسند. ضمن اینکه نقل ادعای باشگاه مبن‌ بر اینکه قصد داشته بخشی از پول بشار را به حسابش واریز کند اما به‌دلیل تعطیلی بانک‌ها به‌خاطر شیوع ویروس کرونا مانع شده، کمی باعث دلخوری بشار شده است؛ چرا که او معتقد است باشگاه حقیقت را به هواداران نمی‌گوید.

ظاهرا بشار رسن به غیر از یکی دو مورد ضروری هرگز پولی را ازطریق بانک دریافت نکرده و معمولا به‌صورت نقدی از سرخ‌ها پول گرفته است و اصلا به پرسپولیسی‌ها شماره حسابی نداده که آنها بخواهند پولی به حسابش بریزند.

 قول‌هایی که روی هوا ماند

در ابتدای فصل برای اینکه این بازیکن قراردادش را تمدید کند قول‌هایی از سوی باشگاه به او داده شد که ظاهرا هیچ‌کدام آنها به مرحله اجرا در نیامده است. این بازیکن که در پایان فصل گذشته پیشنهادهای خوبی داشت و از لحاظ مالی هم برایش خیلی سودآورتر از پرسپولیس بود اما پیشنهاد عرب برای تسویه بدهی‌های فصل گذشته و واریز 40 درصد از قرارداد فصل جاری‌اش باعث شد که او به این پیشنهاد پاسخ مثبت بدهد اما در ادامه راه هیچ‌کدام از این وعده‌ها عملی نشد و حالا که لیگ در هفته 21 به حالت معلق درآمده، بشار حدود 7 تا 8 درصد از مبلغ قراردادش را دریافت کرده و بدهی فصل گذشته او هم به‌واسطه پیش‌پرداخت باشگاه آنتوروپ به او پرداخت شده است.

بازیکن مطرح تیم ملی عراق حتی نیم‌فصل هم پیشنهادهایی در دست داشت که می‌توانست با توجه به واریزی‌های نامنظم قراردادش، یک‌طرفه با سرخ‌ها فسخ کند و راهی تیم جدیدی شود که بازهم ترجیح داد بماند و با پیراهن سرخ فصل را به پایان برساند.

 اسپانیا نه، قطر،عربستان یا 2 کشور اروپایی

هرچند بسیاری از رسانه‌های کشور بر این باورند که اسپانیول اسپانیا از نزدیک‌ترین تیم‌ها به بشار رسن است و او فصل آینده را در این کشور توپ می‌زند اما طبق شنیده‌ها پیشنهاد اسپانیایی این بازیکن جدی نبوده و او قرار نیست به این کشور عزیمت کند. آن‌طور که شنیده می‌شود اگر پرسپولیس نتواند او را برای فصل آینده حفظ کند، اولویت رسن حضور در یک تیم عربی است که احتمالا از بین قطر و عربستان است که البته لیگ ستارگان در اولویت است. البته اروپا هم جزو تفکرات این بازیکن و مدیربرنامه‌اش هست اما ظاهرا دو تیم اروپایی که خواستار جذب رسن شده‌اند تیم‌های مطرح و حاضر در لیگ‌های معتبر اروپا نیستند.

 شرط رسن؛ تسویه پرسپولیس و پیشنهاد جذاب

ظاهرا همچنان رسن علاقه دارد که یک فصل دیگر را هم در ایران و با پیراهن سرخ‌های تهرانی بگذراند اما او برای ادامه این همکاری شروط سفت و سختی دارد که باید به مرحله اجرا در بیاید و از حد حرف خارج شود. بشار برای اینکه با پرسپولیس تمدید کند اول از همه خواهان تسویه‌حساب فصل جاری‌اش است و بعد از آن پیشنهاد جذاب و معقول سرخ‌ها می‌تواند او را مجاب به ماندن در ایران کند. هرچند با این رویکرد مدیران پرسپولیس و بی‌پولی‌های شدید سرخ‌ها بعید است که این شرایط در آینده‌ای نزدیک مهیا شود و شاید به همین دلیل است که هنوز مدیران باشگاه برای تمدید مذاکره‌ای با ستاره عراقی تیم‌شان انجام نداده‌اند.

 مدیربرنامه رسن: بشار سه بار می‌توانست برود

امیررضا مرتاض که مدیر برنامه‌های این بازیکن عراقی به‌شمار می‌رود در این سال‌ها تلاش بسیاری کرد تا این بازیکن در پرسپولیس بماند و همیشه در شرایط بحرانی به کمک مسئولان باشگاه آمده و بشار را پای میز مذاکره با سرخ‌ها کشانده است. او درخصوص شرایط ادامه همکاری رسن با پرسپولیس گفت: «بشار در سه بند از قراردادش و در سه زمان مختلف این شرایط را داشت که به‌صورت یک‌طرفه با پرسپولیس فسخ کند و تمام حق و حقوقش را هم بگیرد اما این اتفاق نیفتاد.»

او ادامه داد: «به‌خاطر رابطه نزدیکی که من با باشگاه پرسپولیس داشتم،  شرایط آنها را از نزدیک لمس می‌کردم و می‌دانستم چه مشکلاتی دارد به همین خاطر من به بشار قول دادم که قطعا پول‌های او هم پرداخت می‌شود و دریافتی او هم به بقیه بازیکنان نزدیک می‌شود، به‌خصوص دیگر بازیکنان خارجی تیم. ما در این خصوص با انصاری‌فرد جلساتی را برگزار کردیم و قرار بود که قبل از عید این مشکل برطرف شود که خب این اتفاقات در باشگاه افتاد و بعد از آن هم درگیری با وبروس کرونا همه‌چیز را عقب انداخت. همچنان منتظریم تا مشکل ویروس کرونا هرچه زودتر حل شود و باشگاه فعالیتش آغاز شده و بتواند به تعهداتش عمل کند.»

مدیربرنامه‌های رسن درخصوص اینکه پیشنهاد تمدید از باشگاه به دستش رسیده یا خیر گفت: «نخیر، تا این لحظه پیشنهادی ارائه نشده است.»

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس