کد خبر 1063258
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۲
کرونا

۴۷ درصد مردم معتقدند در ایام کرونا، اهمیت دین و خداوند برای آنها نسبت به قبل بیشتر شده است.

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی ایسپا نوشت: ۴۸.۴ درصد پاسخگویان اظهار داشته اند در این ایام که کرونا شیوع پیدا کرده اهمیت دین و خداوند برای آنها نسبت به قبل تغییری نکرده است. ۴۷ درصد مردم گفته اند در ایام  کرونا، اهمیت دین و خداوند برای آنها نسبت به قبل بیشتر شده است. فقط ۳.۵ درصد گفته اند این اهمیت نسبت به گذشته کمتر شده است. ۱.۱ هم به  این سوال پاسخ ندادند.

یافته‌های مقایسه‌ای نشان می دهد، تفاوت معناداری بین متغیرهای زمینه ای و میزان تغییر اهمیت دین و خدا در دوران کرونا وجود دارد. یعنی اهمیت دین و خدا در دوران کرونا برای زنان در مقایسه با مردان بیشتر از قبل شده است. بیشتر شدن اهمیت دین و خدا نسبت به قبل در میان افراد بالای ۵۰ سال بیشتر از سایر افراد و برای افراد دارای تحصیلات غیر دانشگاهی بیشتر از افراد دانشگاهی مشاهده می‌شود.

نظرسنجی حاضر به صورت تلفنی و با جامعه آماری افراد بزرگسال (بالای ۱۸ سال) در سطح ملی و حجم نمونه ۱۵۶۳ در تاریخ ۲۴ تا ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ اجرا شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    2 0
    دو تا نگته رو ازش میشه فهید: اول اینکه سن انسان که بالا میره به واسطه تجربه و دنیا دیدگی، اهمیت دین برای انسان بالاتر میره. دوم اینکه تحصلیات نه تنها شعور نمیاره بلکه با مغرورتر کردن انسان، باعث احمقتر و بی شعورتر شدنش هم میشه. این رو کسی داره ادعا میکنه که خودش دانشجوی دکترا در دانشگاه علم و صنعته
  • مهدی IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
    2 1
    بدتر و ترسناکتر از کرونا در راه است! ظهور بیماریهای کشنده مثل طاعون و کرونا و.. در اخرالزمان در احادیث اسلام و نیز کتب مقدس سایر ادیان آمده لذا حتی مسیحیانی که به سمت بی دینی وانکار خدا رفته بودند چه بسا با این حوادث بخود آمده اند و اینکه این عالم بدون خدا نیست و سخنان پیامبران حرفهایی قدیمی وتاریخ گذشته نیست!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس