کد خبر 1063192
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
رئال

درحالیکه اپیدمی کرونا باشگاه‌های فوتبال را با بحران مالی شدید مواجه کرده یکی از عواملی که این بحران را برای رئال شدیدتر می‌کند تعداد بالای بازیکنان این تیم است.

به گزارش مشرق، روزنامه اسپانیایی مارکا صفحه اول خود را به معضل اصلی باشگاه رئال مادرید در مواجهه با بحران مالی ناشی از اپیدمی کرونا اختصاص داده و از آن به عنوان تعداد بالای بازیکنانی که با این باشگاه قرارداد دارند یاد کرده است. به ادعای مارکا رئال مادرید در این شرایط چاره‌ای از خلوت کردن تیم و رهایی از تعدادی از بازیکنانش ندارد.

بیشتر بخوانید:

ویروس مرگبار اسپانیایی و تعیین نام رئال‌

در این شکی نیست که کرونا بازار نقل و انتقالات فوتبالی را با تغییرات گسترده مواجه خواهد کرد. حساب سود و زیان باشگاه‌ها در دوران پساکرونا به سود ستون زیان سنگین خواهد شد و علاوه بر کاهش دستمزدها در بسیاری از تیمها، یکی دیگر از اقداماتی که برای اغلب باشگاه‌ها الزامی خواهد بود، کاستن از تعداد بازیکنان‌شان خواهد بود. رئال مادرید نه تنها از این قاعده مستثنی نیست بلکه به دلیل ترافیک بالای بازیکنان در این تیم، یکی از سردمداران این تغییر خواهد بود.

شرایط رئال مادرید از این بابت را می‌توان در عکس تیمی‌ای که تنها چند روز بعد از شروع بحران کرونا توسط رئال مادرید منتشر شده دید. شکی نیست که رئال مادرید در پساکرونا مجبور است سبک کردن تیم و خروج چندین نفر از بازیکنانش را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دهد، شرایطی که تابستان گذشته برای رئال دشواری‌هایی بوجود آورده بود. این شرایط می‌تواند امسال حتی پیچیده‌تر از سال گذشته باشد چرا که حالا هیچکس نمی‌تواند حدس بزند که بازار نقل و انتقالات در پساکرونا چه شکل و شمایلی خواهد داشت.

مدیریت رئال می‌داند که باید پیش از شروع فصل جدید تیمش را سبک کند، تیمی که در آن زمان 36 بازیکن در اختیار خواهد داشت که هیچیک از آنها خواهان جدایی از رئال نخواهد بود.

آرئولا، تنها بازیکنی که رفتنش قطعی است

از میان بازیکنانی که زین‌الدین زیدان در اختیار دارد تنها آرئولا است که با پایان قراردادش با رئال به تیم خود پاری سن ژرمن برخواهد گشت. اگر اتفاق خاصی نیفتد این گلر فرانسوی به پاریس برمی‌گردد چون زیدان پست دروازه‌بان دومش را برای لونین رزرو کرده است. به جز آرئولا همه بازیکنان زیدان برای فصل آینده با رئال قرارداد دارند و هیچکدام کوچکترین نشانه‌ای از تمایل به ترک این باشگاه نشان نداده‌اند.

برای درک ابعاد معضل برای رئال کافی است تابستان گذشته را در نظر بگیریم. در آن زمان هم مدیریت رئال سعی کرد با واگذار کردن چند نفر از بازیکنانش به درآمدی 100 میلیون یورویی که به آن نیاز داشت دست پیدا کند ولی در نهایت تنها کسی که برنابئو را ترک کرد دنی سبایوس بود که به صورت قرضی راهی آرسنال شد.

ده بازیکن قرضی بعلاوه رینیر

فارغ از خورخه دفروتوس در رایو وایکانو، ژاوی سانچز در وایادولید و سورو در زاراگوزا که به صورت قرضی به این تیم‌ها منتقل شده ولی با آنها قرارداد امضا کرده‌اند، رئال مادرید ده بازیکن دیگر دارد که در حال حاضر به صورت قرضی در تیمهای دیگر بازی می‌کنند ولی در پایان این فصل به برنابئو برخواهند گشت.

لونین، اودریوزولا، والخو، اشرف حکیمی، رگیلون، سبایوس، اودگارد، بورخا مایورال، اسکار رودریگز و کوبو ده بازیکن قرضی رئال هستند که با شروع تابستان سر و کله‌شان در برنابئو ظاهر خواهد شد. از این گذشته یک بازیکن دیگر هم به جمع آنها اضافه خواهد شد: رینیر ستاره برزیلی که در ماه ژانویه توسط رئال خریده شد ولی به دلیل پر بودن سهمیه بازیکنان خارجی تیم اصلی رئال با حضور رودریگو، میلیتائو و وینیسیوس، تا کنون به تیم زیدان اضافه نشده ولی امسال تابستان به احتمال زیاد در مادرید خواهد بود.

بازیکنان رده اول

رئال مادرید علاوه بر بحران مالی ناشی از کرونا به یک دلیل دیگر هم باید به فکر فروش چند نفر از بازیکنانش باشد. رئالی‌ها می‌دانند که در بعضی پستهای کلیدی مثل مهاجم مرکزی و مرکز خط میانی به تقویت نیاز دارند و برای این دو پست ارلینگ هالند و کاوامینگا را در نظر دارند. آنها برای جذب چنین ستاره‌هایی به پول نیاز دارند. با اینکه گفته می‌شود رئال روی فروش گرت بیل، خامس، ماریانو و حتی سبایوس حساب باز کرده ولی هیچکدام از آنها تمایلی برای ترک رئال ندارند. به ادعای مارکا، رئال مادرید امسال تابستان به پیشنهادهای براهیم دیاز و یوویچ گوش خواهد داد و در عین حال در صورتیکه لوکاس واسکز و مودریچ برای آینده خود برنامه‌های دیگری داشته باشند از خداحافظی با آنها خوشحال خواهد شد.

اشرف، رگیلون و والخو

اشرف حکیمی که در حال حاضر به صورت قرضی در دورتموند توپ می‌زند تا سال 2023 با رئال قرارداد دارد. او اعلام کرده که ترجیحش به بازگشت به رئال است ولی اگر قرار باشد به تیم دیگری برود در صورتیکه بداند در تیم جدیدش مهره تاثیرگذاری خواهد شد موافقت خواهد کرد. رگیلون هم نمایش درخشانی داشته و احتمال بازگشتش به رئال زیاد به نظر میرسد. اما تقدیر والخو به احتمال زیاد فروخته شد خواهد بود یا او دست‌کم یک فصل دیگر به صورت قرضی دور از رئال خواهد بود.

اودگارد، کوبو و اسکار

مارتین اودگارد نروژی که امسال تابستان به رئال اضافه خواهد شد به احتمال زیاد به عنوان یکی از بازیکنان اصلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت. کوبو هم بازیکن دیگری است که زیدان قصد دارد از او به عنوان بازیکن اصلی استفاده کند ولی سن کم این پدیده 19ساله و بحث ظرفیت استفاده از بازیکنان خارجی ممکن است شرایط او را پیچیده کند. اسکار رودریگز که به صورت قرضی در لگانس بازی می‌کند هم در نیمه دوم فصل نمایش‌های درخشانی داشته و بازگشت او به برنابئو بسیار محتمل به نظر می‌رسد.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس