کتاب من ترسو نیستم - مرکز اسناد انقلاب - کراپ‌شده

«من ترسو نیستم» با بیشترین استقبال از سوی مخاطبان، در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های مؤسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار دارد.

به گزارش مشرق،‌ این روزها که تمام مشاغل و فعالیت‌های فرهنگی کشور تحت تاثیر «شیوع کرونا» قرار گرفته است، بازار نشر هم با تعطیلی کتابفروشی‌ها و کتابخانه‌های عمومی کشور رو به فروش نسخه الکترونیک آثار آورده است. در ادامه نگاهی به آخرین وضعیت فروش برخی آثار در قالب طرح‌های مختلف شده است.

ایوب دهقانکار، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام پایان زمان ۲۰ روزه پویش «کتاب خانه» گفت: این پویش با همکاری مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت ارشاد و جمعی از ناشران الکترونیک کشور برگزار و در آن بیش از ۲۳۶ هزار نسخه کتاب الکترونیکی با ارزشی بالغ بر ۲۶ میلیارد ریال فروخته شد. وی افزود: هدف از برگزاری این پویش تقویت سبد فرهنگی خانواده‌های ایرانی در ایام خانه‌نشینی ناشی از کرونا در ایام تعطیلات سال جدید بود. این پویش توانست ذائقه تعداد درخور توجهی از کتابخوانان را با کتاب‌های الکترونیکی و دنیای نشر دیجیتال آشنا کند.

مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه گفت: کتاب‌های الکترونیکی تحت هیچ شرایطی رقیب کتاب‌های کاغذی نیستند، بلکه مکمل و مقوم خوبی برای ترغیب به مطالعه و در نهایت فروش نسخه‌های بیشتری از کتاب‌های کاغذی محسوب می‌شوند و سیاست معاونت فرهنگی حمایت همزمان از نشر کتاب به صورت کاغذی و دیجیتال است. خوشبختانه ناشران الکترونیک کشور در مقایسه با سال‌های گذشته رشد کمی و کیفی داشته‌اند و همین موضوع یکی از دلایل اصلی استقبال مخاطبان از محصولات ارائه‌شده است. در پویش کتاب خانه که از اول تا ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ برگزار شد، کتاب‌های کودک و نوجوان با تخفیف ۸۰ درصدی و کتاب‌های بزرگسال با تخفیف ۷۰ درصدی به مخاطبان عرضه شدند.  همچنین «من ترسو نیستم»، «صخره سخت» و «شهر که آرام شد برمی‌گردم» در روز نخست نمایشگاه مجازی کتاب پرفروش‌ترین کتاب‌های مرکز اسناد انقلاب اسلامی بودند. در اولین روز از نمایشگاه مجازی کتاب که به ابتکار مرکز اسناد انقلاب اسلامی راه‌اندازی شده است، 

«من ترسو نیستم» با بیشترین استقبال از سوی مخاطبان، در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های مؤسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار دارد. «من ترسو نیستم» خاطرات وندی روث شرمن، از مذاکره‌کنندگان ارشد آمریکایی در مذاکرات هسته‌ای است. او یکی از چهره‌هایی بود که در اکثر جلسات با طرف ایرانی حضور داشت و یکی از پایه‌های اصلی تنظیم متن نهایی برجام به شمار می‌آید.

همچنین کتاب «صخره سخت» در رتبه دوم پرفروش‌ترین آثار مؤسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی در روز نخست «نمایشگاه مجازی کتاب» قرار گرفته است. «صخره سخت» با نگاهی دقیق و ژرف به دغدغه‌های انقلابی‌ها از فردای پیروزی انقلاب، درصدد ترسیم فضا و شرایط به وجود آمدن نهادهای امنیتی انقلاب و چگونگی عملکرد آنها در آن شرایط دشوار تاریخی است. بر اساس این گزارش، کتاب «شهر که آرام شد برمی‌گردم» هم در رتبه بعدی پرفروش‌های مؤسسه فرهنگی- هنری مرکز اسناد انقلاب اسلامی قرار دارد.

یادآور می‌شود، «نمایشگاه مجازی کتاب» با بیش از ۱۰۰ عنوان کتاب از ۲۶ فروردین لغایت ۵ اردیبهشت به مدت ۱۰ روز برقرار است. علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به صفحه منشورات پایگاه مرکز اسناد انقلاب اسلامی کتاب‌های مورد نظر خود را با ۱۰ تا ۲۰ درصد تخفیف تهیه کنند.

*وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس