کد خبر 1063135
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
بایدن: ترامپ مثل بچه‌ها، تقصیرها را به گردن دیگران می‌اندازد

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و تنها نامزد دموکرات باقیمانده در کارزار انتخابات ریاست جمهوری این کشور با انتقاد شدید از عملکرد و اظهارات دونالد ترامپ در مقابله با ویروس کرونا، او را «کودک» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، به موازات افزایش شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در آمریکا  «جو بایدن» که نامزدی اش از سوی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری این کشور تقریبا قطعی شده است، در یک مصاحبه و پیام توئیتری به عملکرد و مواضع دونالد ترامپ در مقابله با این ویروس تاخته است.

جو بایدن معاون هشت ساله ریاست جمهوری آمریکا در دوره باراک اوباما در مصاحبه با شبکه «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» درباره وضعیت جاری شیوع ویروس کرونا و عملکرد دونالد ترامپ صحبت کرده است.

بیشتر بخوانید:

طلوع کرونا و غروب هژمونی آمریکا

بایدن که با اعلام تعلیق کارزار انتخاباتی «برنی سندرز» و حمایت این سناتور از وی در کارزار مقدماتی حزب دموکرات عملا رقیب دموکرات ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری است، در این مصاحبه رئیس‌جمهور کشورش را «کودک» توصیف کرد.

او گفت: «فرض بر این است که رئیس‌جمهور باید مسئولیت کارها را برعهده بگیرد و او گفته است که من مسئولیت هیچ چیزی را قبول نمی‌کنم و تقصیر من نبوده و کس دیگری مقصر است. می‌دانم که این خیلی عجیب به نظر می رسد اما او دارد دقیقا کاری را می‌کند که ما به کودکانمان یاد می‌دهیم که آن کار را نکنند و آن اینکه تقصیر را به گردن کس دیگری نیانداز. ببینید این رئیس‌جمهور ایالات متحده است».

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یک توئیت در این باره نوشت: «دونالد ترامپ مسئول (شیوع9 کووید-19 نیست اما او در قبال پاسخ کُند و غیر هماهنگ دولت مسئولیت دارد. کارشناسان می‌گویند که اگر ما دو هفته زودتر اقدام می‌کردیم، می‌شد جان‌های بیشتری را نجات داد. ترامپ در اتخاذ یک اقدام فوری ناکام ماند و ما داریم بهایش را می‌پردازیم».

طبق آخرین خبرها، آمریکا همچنان با ۷۱۰ هزار و ۲۱ مبتلا و ۳۷ هزار و ۱۵۸ قربانی در میان سایر کشورهای درگیر با ویروس کرونا در جایگاه نخست قرار دارد. بعد از آمریکا، اسپانیا با ۱۹۰ هزار و ۸۳۹ ابتلا در جایگاه دوم جدول کشورهای کرونازده قرار گرفته است.

آمارهای دانشگاه «جانز هاپکینز» همچنین نشان می‌دهد، حدود ۳۲ هزار مورد جدید ابتلا و ۳ هزار و ۸۵۷ فوت در ۲۴ ساعت گذشته در آمریکا به ثبت رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ناشنا IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 3
    ترامپ مثل یک سگ پیر است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس