کد خبر 1063130
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۳
ارتش

صبح امروز با حضور وزیر دفاع ۳ نوع پهپاد شناسایی و رزمی به نیروی هوایی و پدافند ارتش تحویل داده شد که در این میان یک پهپاد با برد ۱۰۰۰ کیلومتر به نیروی پدافند هوایی ارتش تحویل داده شده است.

به گزارش مشرق، همزمان با ۲۹ فروردین روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و با ‌حضور امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ صباحی فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش امیر سرتیپ نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش، امیر سرتیپ دوم خواجه فرد مدیرعامل سازمان صنایع هوایی وزارت دفاع مراسم تحویل دهی انبوه هواپیماهای بدون سرنشین چند منظوره، رزمی، شناسایی و هدف همزمان در سازمان صنایع هوایی و صنایع هسای اصفهان برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

وزیر دفاع در این مراسم، بومی سازی و ارتقاء مجموعه پهپادی کشور و دستیابی به فناوری طراحی و ساخت هواپیماهای جت بدون سرنشین چندمنظوره با سرعت و ارتفاع بالا با قابلیت حمل انواع محموله ها یک دستاورد مهم برشمرد و تصریح کرد: حفظ آمادگی در حوزه ماموریت‌های نیروی پدافند هوایی شامل آزمایش کلیه سامانه های پدافندی کوتاه برد و دوربرد توپخانه‌ای و موشکی و همچنین دستیابی به سامانه های سلاح ایجاد اختلال و فریب در شبکه پدافندی دشمن از مهمترین اهداف این اقدام بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی در تشریح مشخصات فنی هواپیماهای جت بدون سرنشین چند منظوره، خاطرنشان ساخت: این پهپادها با وزنی بالغ بر ۴۷۰ کیلوگرم و ۹۰۰ کیلومتر بر ساعت سرعت پروازی قابلیت اوج گیری و انجام عملیات در ارتفاع ۴۰ هزار پا را دارا می باشد.

وزیر دفاع افزود: این پهپاد ها با برد ۱۰۰۰ کیلومتر و مداومت پرواز ۱۸۰ دقیقه است.

** تحویل دهی هواپیماهای بدون سرنشین ابابیل ۳ و کرار به نیروی هوایی ارتش

در این مراسم همزمان با ارتباط ویدئو کنفرانسی با صنایع هسای اصفهان حجم انبوهی از هواپیماهای بدون سرنشین ابابیل ۳ و کرار که توسط متخصصان صنایع هوایی وزارت دفاع تولید شده  است به نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران تحویل شد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در تشریح قابلیت‌های پهپادهای ابابیل ۳ گفت: این پهپاد ها یک پرنده شناسایی رزمی میان برد با قابلیت حمل محموله های مختلف الکترواپتیکی و رزمی می بوده که  ماموریت اصلی آن ها جمع آوری و ارسال داده های ماموریتی تصویری اپتیکی در مناطق مختلف کشور و همچنین انجام عملیات تهاجمی رزمی علیه اهداف مورد نظر در شعاع عملیاتی ۱۵۰ کیلومتری می باشد.

امیر سرتیپ حاتمی در خصوص قابلیت های پهپادهای کرار تصریح کرد:  پهپاد کرار پهپادی رزمی و استراتژیک است که قابلیت حمل و رهاسازی محموله هایی در کلاس هواپیماهای با سرنشین بوده و به توانمندی‌های رزمی و انتحاری مجهز شده است.

وزیر دفاع پهپاد رزمی کرار را پهپادی نقطه زن دانست که با موتور توربو جت به منظور ماموریت رزمی علیه اهداف سطحی مورد استفاده قرار می گیرد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح و اظهار امیدواری کرد ؛وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح متعهد است تا نیروهای مسلح مقتدر جمهوری اسلامی ایران را در حوزه های رزم زمینی ، هوایی، دریایی ، موشکی ، الکترونیک و... تقویت کرده و از هیچ تلاش و کوششی در راستای ارتقاء توان رزم نیروهای مسلح فروگذار نکند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    14 53
    ایول به مهندسین امریکایی که اولین بار این تکنولوژی ها رو کشف کردن بعد تو کتاب ها و مقالاتشون بما رسوندن تا ما هم بتونیم بسازیم
    • محمد IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      الاغ ما خدمون تو روسیه و چند کشور دیگه داریم براشون پهپاد میسازیم
    • علی خدایی IR ۱۴:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      16 10
      واه واه تو چقدر نمکی بی نمک برو به خودت
    • IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      59 1
      مهندسین آمریکایی؟ یا طرح های آلمان نازی که توسط روسیه و آمریکا دزدیده شد
    • IR ۱۵:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      33 0
      ایول به آلمان نازی که اولین بار موشکV-1 رو ساخت تا بعد آمریکایی‌ها بتونن دانشمندهای آلمانی و طرحهاشونو بدزدن و از روشون موشک کروزو بسازن!!
    • علی GB ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      33 13
      اصولا شیفتگان غرب بی سواد تشریف دارن!
    • US ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      1 0
      ایول به دانشمندان آلمانی که آمریکاییها بعد از هفتاد سال هنوز مشغول کپی کردن طرح های آنها هستند . از موتور جت و پردازنده کامپیوتر و بمب هسته ای و موشک کروز و بالستیک تا بمب افکن های بی 2 ( horten 229 آلمان ) البته هنوز خیلی ها را هم هنوز نتوانسته اند کپی کنند مثل سیستم های ضد گرانش
  • US ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 17
    در جریان باشید که ارتش=Army میشود نیروی زمینی؛نیروی هوایی=Air Force هیچگونه پسوند یا پیشوندی ندارد!برای اطمینان به تصاویر کمک های انسان دوستانه ای که همین اواخر توسط نیروهای هوایی کشورهای حوزه خلیج فارس به ایران ارسال شده بیندازید
  • IR ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 33
    آلمان هم یه کشور غربی هست. در ضمن آلمان هم از یافته های آمریکا استفاده میکرد و میکنه. تلگراف تلفن هواپیما بشمارم باز یا کافی هست. آمریکا خودش هم حاصل مهاجرت دیگران مخصوصا اروپایی هاست. افراد ماجراجو و باهوش و با پشتکار اکثرا اونجا میرن. مذهب و نژاد مهم نیست اونجا. برای اون متوهمینی گفتم که فکر میکنن فارسها با آلمانیها فامیلن و باهوشترین هستند تو دنیا. ژنتیک و تست هوش ثابت کرده که متوهمید.
    • محمد IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      6 1
      تو رو سنه نه؟
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      اگر تو آمریکا نژاد و مذهب مهم نیست پس چرا آمار خشونت ضد سیاهپوستان و مسلمانان و تبعیض نژادی و مذهبی علیه اونها اینقدر بالاست و روز به روز هم در حال افزایشه ؟ اینو به اون متوهمی میگم که فکر میکنه همه چی تو اروپا و آمریکا گل و بلبل هست .
    • IR ۲۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      آن چیزی که مهمه درست دیدن واقعیات هست که نه دستاوردهای اونطرف را خیلی بزرگتر از خودش و دستاوردهای میهن عزیز خودمان را که در تحریم ودشمنی بدست اومده کوچک و بی اهمیت جلوه داده بشه. اگه این دستاوردها کم اهمیت بود دشمنیها اینقدر بزرگ نبود.
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      18:23 ببین با دسته کورا ( بخوان بی‌بی سی و... تماشا کن ها!) که طرف نیستی! آلمان اون زمان که این چیزا رو اختراع کرده بود با آمریکا در جنگ بود و جزو کشورهای متحد غرب حساب نمیشد و بعد از شکست آلمان، امریکایی های ماسک دزد تمام تکنولوژی آلمان رو دزدیدند و اونجا رو تصرف کرده و بازور آوردن تو تیم خودشون. حرف شما مثل این میمونه که قبل از انقلاب که ایران متحد آمریکا بود یکی مثل شما میگفت الکل رو هم آمریکایی‌ها کشف کردند چون ایران متحد آمریکاست پس ذکریای رازی هم آمریکاییه!! بعدشم شما خیلی از چیزهایی که روس‌ها، ژاپنی ها و چینی ها و... اختراع کردند رو به عمد میزاری کنار تا آمریکایی ها رو بولد کنی! چه دلت بخوادچه نخواد شرق در حال پیش رفته و دیر یا زود جهان از مونوپولی آمریکا جونتون در میاد و مجبوره به زورگوییهاش خاتمه بده و مثل یک بازیگر مساوی در جهان از قواعد بین المللی پیروی کنه. Huawei 5G شروعشه که آمریکا رو به جلز و ولز انداخته و من خیلی حال میکنم!!! اونی که متوهمه شمایی که با وجود دیدن فرو پاشی امپراطوری روم، فروپاشی شوروی و... هنوز فکر میکنین که آمریکا بزرگتر ازاونیه که فروبپاشه که زمان بشما خلاف اینو ثابت خواهد کرد.
    • US ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      فقط بهت میگم که برو مصاحبه اریک اشمیت آلمانی مدیر اجرایی گوگل را در مورد ضریب هوشی عجیب و غیر قابل توضیح ایرانی ها را ببین . ( فیلمش در اینترنت هست) هواپیما و تلفن هم در اصل اختراع آلمان است که آمریکایی ها کپی کاری کردند و به نام خود معرفی کردند.فامیل بودن با آلمانی ها را خود آنها مطرح کردند و برای ما اهمیتی ندارد.
  • IR ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 1
    اسباب بازی هایی که فقط به درد اقدامات تروریستی میخوره تا جنگ. برید تو سایت علی بابا با قیمت 50 دلار به بالا میتونید پهپاد بخرید با کیفیت خیلی بهتر! تازه تعداد بالا سفارش بدید ارزون تر هم میدن!
  • امیر موحدی IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    با سلام و تبریک روز ارتش با وجود دلاورمردی های ارتش ،اونجور که لازمه به پرسنل ارزش قائل نیستن الان بنده مریض شدم نمیتونم راه برم خیلی کم بتونم الان با وجود ارسال مدارک پزشکی و مهر تایید بیمارستان ارتش برام فرار رد کردن و میگن بیا دادسرا مشکلتو حل کن و از یه طرفم خود نیروی زمینی دستور العملی فرستاده که برا هر استراحت پزشکی بلند شی بری پادگان و با وجود بودن کرونا و مصرف داروی کورتون که سیستم ایمنی بنده پایین اومده باید سه شهر برم تا استراحت بگیرم لطفا حذف نکنین تعریف خوبه ولی بهتره ایراداتم گفته بشه
  • سعید DE ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    حتما اینم مثل ویروس یاب مستعان شاهکار خلقته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس