کد خبر 1063101
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰
وزارت دفاع

۳ پهپاد رزمی جدید که با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان در وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ساخته شده است طی مراسمی به نیروهای هوایی و پدافند هایی ارتش تحویل داده شد.

به گزارش مشرق، مراسم تحویل‌دهی انبوه هواپیماهای بدون سرنشین رزمی به ارتش، صبح شنبه با حضور امیر سرتیپ امیر حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، امیر سرتیپ خلبان عزیز نصیرزاده فرمانده نیروی هوایی ارتش و امیر سرتیپ علیرضا صباحی‌فرد فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش برگزار شد.

بیشتر بخوانید:

امیر حاتمی طی سخنانی در این مراسم با بیان اینکه «این هواپیماهای بدون سرنشین با مشارکت شرکت‌های دانش‌بنیان آماده شده است و دارای ویژگی‌های خاصی هستند»، اظهار کرد: این سه محصول بخش مهمی از ماموریت های دو نیروی هوایی ارتش و نیروی پدافند هوایی ارتش را پوشش می‌دهند.

وی افزود: این محصول یک هواپیمای هدف برای پدافند و مأموریت فریب در شبکه پدافندی دشمن ایجاد می‌کند.

وزیر دفاع همچنین درباره ویژگی‌های این هواپیماهای بدون سرنشین خاطرنشان کرد: این پهپادها می‌توانند به‌عنوان یک هواپیمای شناسایی تحرکات دشمن را در اطراف مرزها  مورد رصد قرار دهند؛ همچنین با توجه به اینکه این پهپادها به انواع بمب و موشک تجهیز شده اند، میتوانند در مأموریت‌های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

امیر حاتمی اظهار کرد: این هواپیماهای بدون سرنشین می‌توانند در ارتفاع ۴۰ تا ۴۵ هزار پا پرواز کنند و هواپیمای «کرار»، هواپیمای «ابابیل ۳» و هواپیمای چندمنظوره جت تا شعاع هزار و ۵۰۰ کیلومتری می‌توانند مأموریت انجام دهند.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    فقط میخوان بسازن ودهیچ برنامه ای ندارن...رو موتور برای پهپهادهای بزرگ کار کنین مثل امریکا
  • علی خدایی IR ۱۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    محصولات نظامی را به تولید انبوه رساندن خیلی مهم است که هزاران فروند ساخته بشود و به نیرو ها تجهیز بشوند اعم از آفندی و پدافند ی
  • IR ۱۳:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    کرار 1500 کیلومتر؟ مگه بردش 1000 کیلومتر نبود؟؟
  • رهام حسامی IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    1 0
    مشخصات ان ها پهپاد با طول حدود هشت متر است که طول دهنه دو بال ان 16 متر نیز میرسد. پهباد از مواد کامپوزیت و الومینوم ساخته شده ولی بخش های عمده ان ازالمینیوم است و دارای سه ارابه فرود ثابت است در برخی مدلهای و چرخ های جمع شونده در مدلهای بعدی است. در نسخه ای که دارای چرخ جمع شونده است، چرخ های عقبی رو به عقب باز بسته می شونددارای بالی کاملا صاف و دمی وی شکل استارای بدنه کشیده که با یک برامدکی بر روی سر خود در قسمت جلو که محل قرار گیری انتن ارتباط ماهواره ای برای ارسال و دریافت اطلاعات و تبادل داده با ماهواره است. در زیر دماغه خود دارای یک سامانه دید حرارتی و نشان گذار لیزری است که توان درشت نمایی نیز دارد . این سامانه از نوع AN/DAS-1 دارای یک دوربین مدار بسته، یک دوربین دید شبانه، یک چشمی دید حرارتی ، یک نشان گذار و مسافت یاب لیزری می باشد و میتواند از فاصله 10 کیلومتری یک خودرو را کشف و نشان گذاری لیزری بکند.هواپیما دارای یک موتور توربوپراپ گاریت تی پی ایی -3 بود که 900 اسب بخار قدرت استفاده میکند .موتور دارای یک ورودی هوا روی بدنه است و میتواند هواپیما را به سرعت 482 کیلومتر برساعت برساند . برد انتقالی هواپیما بیش از 3500 کیلومتر است ولی در حالت مسلخ دارای برد 1600 کیلومتر است و میتواند تا 14 ساعت دست به پرواز بزنددارای چهار جایگاه خارجی برای حمل سلاح است اگرچه یک جایگاه نیز روی بدنه برای حمل غلاف دارد . میتواند در مجموع 1700 کیلوگرم محموله حمل کند که از این میزان 360 کیلوگرم در درون بدنه(منظور رادار و اپتیک است ) و ما بقی در خارج بدنه است پهپاد سرعتی معادل 482 کیلومتر بر ساعت را البته در وزن سبک میدهد. این نسخه دارای یک سیستم دید اپتیکی و دید حرارتی و نشانگذار لیزری نسل سوم است که در زیر دماغه قرار دارد دارای چهار جایگاه خارجی زیر هر بال است که میتواند شامل هشت موشک و یا چهار بمب لیزری و یا هدایت ماهواره ای 225 کیلوگرمی است.این نسخه توان حمل غلاف مجهز به یک رادار با جستجوی 360 درجه میباشد رهام حسامی هوافضا
  • سینا IR ۱۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۷
    0 0
    با تشکر از مشرق نیوز از نظرات اقای رهام حسامی واقعا لذت میبرم .چون نظرات ایشان صرفا علمی و کلا سیاسی و یا طرفداری نیست . سطح اطلاعات ایشان در زمینه هوافضا خوب هست با توجه که در همین رشته هستند ولی دنبال تحقیق هستند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس