کرونا

دوران دفاع مقدس برای ملت ایران یکی از عرصه‌هایی بود که راه استقامت و مقاومت در برابر مشکلات و اتفاقات ناگوار را هموار کرد و به رفتار و منش مردم ایران در مشکلات عیاری افتخارآفرین بخشید.

به گزارش مشرق، یکی از دلایلی که غالبا پدرها را برای فرستادن جوانان به سربازی تشویق می‌کند، در افواه عامه «مرد بار آمدن جوانان» است. اصطلاحی که با همان مقاوم شدن و استقامت ورزیدن برابری می‌کند. استقامت داشتن، قوی بودن، حفظ روحیه برای مدت‌های طولانی از جمله خصایصی است که در هر کسی یا در هر ملتی یافت نمی‌شود.

استقامت ورزیدن و قوی بودن، یک ویژگی است که با زحمت و تحمل مرارت‌ها و مشکلات ایجاد می‌شود، که اگر در مقام مقایسه برآییم، می‌توان آن را به باشگاه بدنسازی برای یک ملت تعبیر کرد، باشگاهی که دو ویژگی قدرت و سرعت را همزمان در برابر تحمل فشار ورزش کردن به ادمی اعطا می کند. ملت‌ها نیز در کوران اتفاقات و بلایایی که به صورت جمعی متحمل می‌شوند، با پیشه کردن صبر و تحمل و استقاومت ورزیدن به کسب امتیازی نائل می‌شودند که از آن به مقاومت یاد می‌شود.

«مقاومت» یکی از مدال‌های افتخارآمیزی است که در طول تاریخ طوفانی ایران بزرگ، همواره بر سینه ملت این سامان درخشیده است. مقاومتی که با کمک قل دیگر خود یعنی ایثار و فداکاری، همواره سر ملت ایران را بر پیکره تاریخ، برافراشته و بلند نگه داشته است. این مقاومت را در برهه‌های مختلف از تحمل و هضم حمله مغول تا قحطی خانه‌برانداز جنگ جهانی دوم می‌توان مشاهده کرد؛ برهه‌های که هر کدام مانند وزنه‌ای سنگین بر قدرت و شوکت پیکره ملت ایران افزود و هر بار هزینه رویارویی با این ملت سترگ را افزون ساخت.

«دفاع مقدس»  اما قله این برهه‌هاست. قله‌ای که پرچم شرف و عزت ملت ایران را تا ابد یک سر و گردن از سایر ملل جهان افراشته‌تر نگه خواهد داشت، چرا که در این دوره نه تنها با مقاومت و جانفشانی بی‌بدیل یک ملت مواجهیم، بلکه در پایان حفظ کیان کشور را به طور تمام و کمال نیز شاهد بوده‌ایم. اینجاست که شهدای دفاع مقدس را می‌توان «سیدالشهدا»ی شهیدان تاریخ کشور در تمامی ادوار دانست که در یک چرخه کامل اتحاد امت و امام توانست بر مشکلات فائق آید.

این قوام و دوامی که در دفاع مقدس، رهین خون شهدای گرانسنگ آن برای ملت ایران رقم خورد، مانند ذخیره‌های انبوه طلا، پشتوانه اعتبار و شرف ملت ایران شد، اعتبار و شرفی که در غائله «کرونا» بار دیگر ملت ایران را بر سر زبان‌ها انداخت تا به همگان از جمله خودمان یادآوری کند که باید قدر داشته‌های معنوی خود را بدانیم و بر کیفیت و دوام آن بیافزاییم.

دفاع مقدس یکی از آن شاه‌کلیدهایی است که مردم ایران در کوران مشکلات، توانسته با اعجاز ان هر قفل فروبسته‌ای را برای ایجاد گشایش و فرج بگشاید و را تنفسی را برای ادامه حیات عزتمندانه خود پیدا کند.

منبع: دفاع پرس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمد IR ۰۹:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    1 0
    انسانیت فقط در ایران نیست. اسلام هم فقط در ایران نیست. در خیلی از کشورها هست. چیزی که در ایران هست و جای دیگه نیست احترام به اهل بیت و فرهنگی است که به ما یاد دادن. حتی بین هم وطنان کمتر مذهبی هم به ندرت کسی پیدا میشه که به اهل بیت پیامبر بی احترامی بکنه. هر چقدر بیشتر دنبال این فرهنگ باشیم موفق تریم. چون اسلام و انسانیت واقعی همونه. ولی درستش اینه که فرهنگ رو یاد بگیریم، درک کنیم و بکار بگیریم، تا آثار واقعیش رو ببینیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس