کد خبر 1063005
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۲۰
طاهری و گرشاسبی

گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پیکان که در زمان مدیریت طاهری عضو هیات‌مدیره باشگاه بود و پس از جدایی طاهری به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس پاسخ حرف‌های طاهری را داد.

به گزارش مشرق، وقتی زمزمه‌هایی درمورد بازگشت علی‌اکبر طاهری به پرسپولیس برای بار سوم به گوش رسید، رسانه‌ها به‌سراغش رفتند تا حرف‌های تازه این مدیر سابق پرسپولیس را بشنوند. طاهری هم انتقادهایی از عملکرد مدیریت بعد از خودش مطرح کرد که این انتقادها به‌مذاق این مدیریت خوش نیامد. حمید گرشاسبی، مدیرعامل باشگاه پیکان که در زمان مدیریت طاهری عضو هیات‌مدیره باشگاه بود و پس از جدایی طاهری ازسوی وزارت ورزش به‌عنوان مدیرعامل پرسپولیس مشغول به‌کار شد پاسخ حرف‌های طاهری را داد که متن صحبت‌هایش را در ادامه می‌خوانید.

صحبت‌هایی درمورد عملکرد مدیریت شما در پرسپولیس مطرح شده و سوالاتی را برای هواداران این تیم به وجود آورده است. مثل موضوع پاداش آسیایی که ظاهرا رقم دریافتی با رقم ثبت‌شده در اسناد باشگاه متفاوت بوده است!

متاسفانه حرف‌هایی مطرح‌شده که فقط باعث نگرانی هواداران پرسپولیس شده و حواشی این باشگاه مردمی را بیشتر کرده است، درحالی‌که این حرف‌ها اصلا درست نبوده است. وقتی می‌گویند مدیریت بعدی رقم پاداش آسیایی را درست ثبت نکرده حتما فراموش‌شان شده که این رقم در زمان ما به باشگاه نیامده است. در زمان مدیریت من پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در بازی برگشت پرسپولیس نایب‌قهرمان بازی‌ها شد، اما قطعا هواداران این باشگاه یادشان هست که پاداش قهرمانی در زمان مدیریت من به دست باشگاه نرسید و بعد از رفتن من این پول به باشگاه آمد. حال چطور مدیریت من چنین رقمی را به‌شکل نادرست در باشگاه ثبت کرده واقعا عجیب است. یعنی خاطره هواداران تیم کلا پاک شده که چنین حرفی را مطرح کرده‌اند؟! حرف من این است کسی که دوست دارد به پرسپولیس کمک کند چرا برای این تیم باید حاشیه‌سازی کند؟

گفته می‌شود زمان مدیریت شما رقم قرارداد بازیکنان افزایش پیدا کرد. دلیل این اتفاق چه بود؟

دلیلش بسته‌شدن پنجره نقل‌وانتقالات در زمان مدیریت پیش از من بود. پنجره را بستند و ما گرفتار شدیم. 12 بازیکن در آستانه اتمام قرارداد بودند و خود برانکو هم قراردادش تمام بود. هرکس می‌رفت نمی‌توانستیم کسی را جایگزینش کنیم. باشگاهی را تحویل گرفتیم که از نقل‌وانتقالات محروم بود. آیا من باعث بروز این مشکل بودم؟

یادمان است در آن زمان تعدادی از بازیکنان نیز از تیم جدا شدند.

بله، ما با برانکو صحبت کردیم و او نگرانی خود را از وضعیت اعلام کرد. حرفش هم حق بود. می‌گفت تلاش‌ها بر این بوده که پرسپولیس موفق شود و حالا نمی‌خواهد شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که زحماتش از بین برود و به اعتبارش خدشه‌ای وارد شود. اول با او دوستانه صحبت و او را راضی کردیم که کار را ادامه دهد. او خواستار بندی در قراردادش شده بود که بتواند راحت جدا شود اما درنهایت ماند. از تمام آن 12 بازیکنی که آزاد بودند فقط وحید امیری را که خود برانکو خواستار ماندنش بود، از دست دادیم، وگرنه خودش اعلام کرد محسن مسلمان را نمی‌خواهد و روی فرشاد احمدزاده هم اصراری نداشت. صادق محرمی را هم موافقت کرده بود که از تیم جدا شود. بقیه را تمدید قرارداد کردیم. طبیعی بود در آن شرایط بازیکنان درخواست رقم بالاتری داشته باشند. یعنی آقای طاهری بودند می‌توانستند با رقم کمتری قرارداد ببندند؟! این آتشی بود که ایشان به دامن پرسپولیس انداخت. اگر در پرونده مهدی طارمی درست عمل می‌کرد هرگز این اتفاقات نمی‌افتاد و پرسپولیس هم محروم از یارگیری نمی‌شد.

البته شما هم در زمان مدیریت طاهری عضو هیات‌مدیره بودید!

بله و به‌واسطه حضورم در وزارت ورزش هر کمکی از دستم برمی‌آمد به مدیرعامل می‌کردم تا کارها در باشگاه درست پیش برود. اما مسئول اجرایی ایشان بودند و عملکرد او باعث شد باشگاه با محرومیت روبه‌رو شود. مردم یادشان هست که سر مهدی طارمی عملکرد ایشان باعث شد باشگاه محروم شده و اجازه یارگیری پیدا نکند. مردم حافظه خوبی دارند و یادشان هست سر تمدید قرارداد ایشان با مشکل مواجه شد و با حسین هدایتی بر سر پرداختی به طارمی مشکل پیدا کرد و درنهایت به شیوه‌ای اشتباه طارمی را برگرداند و فیفا را نتوانست متقاعد کند که این بازیکن اول با پرسپولیس قرارداد بسته است.

بیشتر بخوانید:

گرشاسبی: تمام پرسپولیسی‌ها می‌دانند طاهری دروغگو است!

وقتی این همه مشکلات وجود داشت چرا وزیر حکم به تغییر مدیر داد؟

اتفاقا وزیر اصرار داشت ایشان بماند و مشکلات را حل کند، اما طاهری گوشی موبایلش را خاموش کرد و به سفر رفت. یعنی این اتفاق‌ها را هواداران پرسپولیس فراموش کرده‌اند؟ ما بسیاری از مشکلات برجامانده از مدیریت قبل را با هر مشقتی بود حل کردیم. قطعا این تلاش‌ها از ذهن هواداران پرسپولیس پاک نشده است.

کدام مشکلات؟

اولین مشکل محکومیت پرسپولیس در پرونده شکایت باشگاه ریزه‌اسپور بود که به مدیریت آقای طاهری برمی‌گشت. باشگاه 800 هزار یورو جریمه شده بود و رقم دادرسی را هم باید پرداخت می‌کردیم اما توانستیم آن را به رقم 50 هزار یورو برسانیم. طارمی هم که محرومیتش تمام شد خودش خواهش کرد از تیم برود و با موافقت برانکو توانستیم از انتقالش درآمدی هم برای پرسپولیس کسب کنیم. خیلی‌ها ناراحت رفتن طارمی بودند و می‌گفتند او باشگاه را محروم کرده و باید بماند، اما با تصمیم درست بخشی از پول ازدست‌رفته را برگرداندیم. مگر یادتان رفته سر پرونده آنتونی گولچ که برای زمان ایشان بود باشگاه 475 هزار دلار محکوم شد؟ ما تلاش کردیم و این رقم را به 275 هزار دلار کاهش دادیم و نقد پرداخت کردیم. پرونده گابریل هم برای زمان ایشان است. آقای طاهری 120 هزار دلار به وکیل گابریل پرداخت کرد و این وکیل هم پول را به گابریل نداد. گابریل به فیفا شکایت و اعلام کرد باشگاه باید حواسش را در این مورد جمع می‌کرد و حالا هم باید این پول را بپردازد. ما مجبور شدیم با گابریل توافق کنیم و به شکل اقساط این پول را بپردازیم. تا زمانی که بودم اقساط پرداخت شد و بعد از آن دیگر من در باشگاه حضور نداشتم. ضمن اینکه همان زمان نزدیک به پنج‌میلیارد تومان بدهی داخلی باقی‌مانده بود که همه این بدهی‌ها را پرداخت کردم. بدهی‌هایی هم از قبل بود که همه را پرداخت کردم. باید پرداخت می‌کردیم تا مجوز آسیایی دریافت کنیم. با طلبکاران جلسه می‌گذاشتیم و با آنها به توافق می‌رسیدیم. هواداران فراموش نکردند که علی دایی از باشگاه شکایت کرده بود. او زمان مدیریت طاهری خواستار دریافت مالیات‌ شد اما وقتی با برخورد تند مدیریت مواجه شد از باشگاه شکایت کرد. همان‌موقع مجبور شدیم با دایی مذاکره و مصالحه کنیم تا فشار کمتری روی باشگاه بیاید. همه این مشکلات را پشت‌سر گذاشتم و هیچ مصاحبه‌ای هم نکردم. نه علیه طاهری حرف زدم نه مدیران قبل از او که برخی بدهی‌ها از زمان آنها بود. ایشان فراموش کرده که زمان مدیریت‌شان دلار سه‌هزار تومان بود و زمان ما به 18 هزار تومان رسید. زمان ما بانک مرکزی دلار دولتی در اختیارمان قرار نمی‌داد و با مصیبت بدهی‌ها را پرداخت کردیم. حالا با این وضعیت مدیریت طاهری بی‌نقص شد و مدیریت ما پرعیب؟!

عملکرد خوتان را در پرسپولیس بی‌نقص می‌بینید؟

نه، ولی درمورد عملکردم هواداران را به قضاوت می‌گیرم. شما یک‌جایی مدیر می‌شوی که همه‌چیز درست است و مشکلی نداری. پس اگر عملکردت بد باشد همه متوجه می‌شوند. اما من در پرسپولیس مدیریت بحران انجام دادم. در کنار تلاش خودم و همه همکارانم در باشگاه و هیات‌مدیره که واقعا از همه تشکر می‌کنم، خدا هم واقعا به کمک ما آمد. باورتان نمی‌شود اما زمان سفر تیم به ژاپن برای بازی رفت آسیایی ما هیچ پولی در حساب نداشتیم. خدا کمکی کرد که همه تعجب کردند. پولی از جایی به اشتباه به حساب باشگاه آمد و کارمان انجام شد و بعدا پول را برگرداندیم. توانستیم تیم را زودتر قهرمان کنیم، قهرمان سوپرجام شدیم، نایب‌قهرمان آسیا شدیم، تا نیم‌فصل بعد هم که بودم تیم صدر جدول بود. بدهی‌ها را دادیم و در اوج محرومیت یارگیری، تعدادی از نفرات مورد نیاز تیم را جذب کردیم که امروز در تیم می‌درخشند. ما با بازیکنان جوانی مثل علوان‌زاده و آدام همتی و طاهرخانی در کنار بزرگانی که مانده بودند به فینال آسیا رسیدیم. یادتان هست در همان فصل چقدر مصدوم داشتیم و بازیکنانی مثل انصاری و ماهینی مدت‌ها خانه‌نشین شدند ولی نترسیدیم و تلاش کردیم. شما باشید چه نمره‌ای به عملکرد مدیریت زمان من در پرسپولیس می‌دهید؟

این تلاش‌ها برای شما ارزش مادی هم داشت؟

بروید باشگاه و سوال کنید. بپرسید آیا گرشاسبی از باشگاه پولی دریافت کرده یا پاداشی گرفته است؟ ماشین‌های باشگاه را هم که توقیف کردند و من از ماشین شخصی خودم برای انجام کارهای باشگاه استفاده می‌کردم. بروید سوال کنید تا در این مورد مطمئن شوید.

فکر می‌کنید علت انتقادهای مطرح‌شده از عملکرد شما چیست؟

نمی‌دانم! آن کسی که باید اعتراض می‌کرد من بودم اما هرگز لب به اعتراض باز نکردم. از هیچ مدیری انتقاد نکردم. فقط تلاش کردم مشکلی برای باشگاه پیش نیاید. بدهی‌ها را دادم و بابتش نه گله‌ای کردم و نه منتی گذاشتم. الان هم نمی‌خواستم حرفی بزنم، اما این بار چهارم است که آقای طاهری این‌چنین مصاحبه می‌کند و اشتباهات زمان مدیریت خودش را گردن من می‌اندازد. دیدم بی‌انصافی است اگر این‌بار سکوت کنم. تاکید می‌کنم حرف‌های ایشان صحت ندارد. کسی که پنجره نقل‌وانتقالات باشگاه پرسپولیس را بست امروز باید پاسخگوی اشتباهاتش باشد نه اینکه توپ را به میدان مدیران بعدی بیندازند. چرا باید ایشان علیه کسانی موضع بگیرد که تا زمانی‌که بودند باری از روی دوش پرسپولیس برداشتند و مشکلاتش را حل کردند؟ آیا باید با این انتقادهای نادرست، اطلاعات اشتباه به هواداران پرسپولیس بدهند؟

و صحبت پایانی؟

کسی که می‌خواهد به پرسپولیس و هوادارانش خدمت کند نیازی به حاشیه‌سازی برای این باشگاه بزرگ و مردمی ندارد. بیاید و بدون حاشیه‌سازی خدمت کند. وای به حال ما ورزشی‌ها که یک غیرورزشی بخواهد برای ما و ورزش حاشیه‌سازی کند. امیدوارم دوستان دست از این رفتار بردارند و برای خدمت به پرسپولیس و هوادارانش به‌دنبال حاشیه‌سازی برای افراد و از همه مهم‌تر برای خود باشگاه مردمی پرسپولیس نباشند. برای خدمت‌کردن به این تیم بزرگ راه‌های بهتری هم هست.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس