کد خبر 1062934
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۵
ستاره هایی که از گواردیولا متنفرند

تعداد قابل توجهی از شاگردان پپ گواردیولا رابطه چندان خوبی با او نداشته اند.

به گزارش مشرق، مهدی بن عطیه، مدافع سابق بایرن مونیخ امروز در مصاحبه ای علیرغم تمجید از سرمربی اسپانیایی از نظر فنی، مدعی شد از رفتار پپ گواردیولا خوشش نمی آمده و رابطه خوبی با او نداشته است.

مهدی بن عطیه امروز در مصاحبه ای گفت:" گواردیولا از نظر تاکتیکی بهترین سرمربی دنیا بوده و من کسی بهتر از او سراغ ندارم. ولی از منظر سبک رابطه او بازیکنان، من علاقه ای به او ندارم و گواردیولا روی من تاثیرگذار نبود."

بن عطیه اولین شاگرد گواردیولا نبوده که رفتار او مورد انتقاد قرار داده و در سال های اخیر ستاره هایی دیگری نیز چنین واکنش هایی داشته اند. به نظر می رسد یکی از پرافتخارترین سرمربی های تاریخ قادر نیست از نظر احساسی با برخی از بازیکنان رابطه خوبی برقرار کند.

دانته نیز که در بایرن مونیخ شاگرد گواردیولا بود در مورد او گفت: "گواردیولا با شما صحبت نمی کند و به عنوان یک بازیکن متوجه نمی شوید در چه شرایطی قرار دارید. مربیانی وجود دارند که از نظر تاکتیکی در سطح جهانی بوده، اما از منظر رفتار انسانی در شرایط خوبی قرار ندارند و گواردیولا یکی از آنهاست."

سسک فابرگاس در سال ۲۰۱۲ و بعد از جدایی گواردیولا از بارسلونا مقطع گفت: "من نتوانستم سیستم گواردیولا را درک کنم. سبک فوتبال من به شکل دیگری بود و فهمیدن آنچه پپ از من انتظار داشت آسان نبود، آنهم در شرایطی که دیگر بازیکنان حرف های او را پیش از این متوجه شده بودند."

اما شاید کسی به اندازه زلاتان ایبراهیموویچ از رفتار گواردیولا انتقاد نکرده است. او بعد از دیدار مقابل اینتر در نیمه نهایی لیگ قهرمانان با سرمربی بارسلونا درگیر شده و در کتابش اینگونه نوشت: "سر گواردیولا فریاد می زدم که تو انسان بی وجودی هستی و از مورینیو می ترسی. هیچ کس نمی تواند بگوید که من کار اشتباهی کردم. همه چیز در ماه های اول حضورم در نوکمپ خیلی خوب پیش می رفت و سپس اتفاقاتی افتاد و من هنوز نمی دانم که چه شد و منتظر جواب هستم. چند ماه بعد از شروع فصل آقای فیلسوف دیگر با من حرف نمی زد."

ساموئل اتوئو نیز بعد از یک فصل حضور گواردیولا در بارسا و علیرغم ارائه عملکردی درخشان از این تیم جدا شد. ستاره کامرونی بعدها گفت: "گواردیولا شجاعت حرف زدن با من را نداشت. البته نباید فراموش کرد او بازیکن خوبی نبوده، من به گواردیولا گفتم ساموئل اتوئو هستم، کسی که باعث پیروزی تیمت می شود. گواردیولا هافبک بود و برای من از چگونگی حمله کردن نطق می کرد."

فرانک ریبری نیز در دوران حضور گواردیولا در بایرن رابطه خوبی با او نداشت و بعد از جدایی این سرمربی و حضور کارلو آنچلوتی به طعنه در مورد گواردیولا گفت: "آنچلوتی می داند چگونه با بازیکن رفتار کند، او مثل هدیه ای برای بایرن است و با او دوباره اعتماد به نفس دارم. من به مربیانی مثل او، یوپ هاینکس و اوتمار هیتسفیلد احتیاج دارم."

توماس مولر، مهاجم آلمانی بایرن نیز دل خوشی از گواردیولا نداشت و بعد از جدایی او گفت: "گواردیولا در دنیای خودش سیر می کند. او تمام طول روز به این فکر می کند که چگونه می توان کاری کرد یک بازیکن دو الی سه متر بیشتر دوندگی داشته باشد."

یحیی توره، هافبک سابق بارسا نیز بازیکنی بود که مورد توجه گواردیولا قرار نگرفت و ترجیح داده شدن سرخیو بوستس باعث جدایی این هافبک ساحل عاجی از بارسلونا شد. یحیی توره در مورد گواردیولا گفت: "او هرگز به من اهمیت نمی داد، تا اینکه پیشنهاد سیتی رسید و من از بارسا جدا شدم."

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس