کد خبر 1062912
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۰
حریرچی

قائم مقام وزارت بهداشت از سه استراتژیک وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا خبر داد.

به گزارش مشرق، ایرج حریرچی در نشست استانی مقابله با کرونا در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به غربالگری ۸۰ درصد جمعیت کشور گفت: یکی از استان‌هایی که از آن در  این هفته بازدید کردیم و ۴.۵ میلیون جمعیت دارد ظرفیت تست روزانه ۲۰۰ نمونه بوده اما در کهگیلویه و بویراحمد علی‌رغم اینکه زیر یک میلیون جمعیت دارد روزانه ۳۰۰ تا ۳۵۰ تست گرفته شده که یک کار ارزشمند است.

بیشتر بخوانید:

بازار تهران و پاساژهای مسقف خرید همچنان تعطیل خواهد بود

وی افزود: این موضوع نشان می دهد که حرف رئیس بهداشت جهانی و وزارت بهداشت مبنی بر انجام تست را مسوولان این استان خوب عملی کردند.

قائم مقام وزارت بهداشت با بیان اینکه مبارزه ما با کرونا تمام شدنی نیست، افزود: آمریکا۴.۴ درصد مردم جهان را دارد رئیس جمهور این کشور اصلا ویروس را قبول نداشت اما ۲۰ درصد مرگ و میر دنیا و ۳۰ درصد مبتلایان در آمریکا بوده و نتوانستند مقابله کنند.

این مقام کشوری به اقدامات صورت گرفته طی دولت یازدهم و دوازدهم در حوزه بهداشت اشاره کرد و گفت: ۳۵ هزار تخت جدید اضافه شده و ۴۴ هزار تخت موجود هم بازسازی شد.

حریرچی ادامه داد: آی سی یو دو برابر ش  و حتی مراکز بهداشتی به تعداد قابل توجهی افزایش یافت، سی تی اسکن در خیلی از شهرهای کشور موجود است اول که می‌گفتیم سی تی اسکن برخی‌ها می‌خندیدند اما الان در روزهای سخت این دستگاه‌ها به کمک مردم آمده است.

وی با بیان اینکه همچنان باید با کرونا مقابله کنیم، گفت: باید با هر بی‌احتیاطی مقابله کنیم در استان کهگیلویه و بویراحمد یک نفر ۱۱ نفر را مریض کرد لذا نباید مغرور شویم چرا که بیماری سریع باز می‌گردد.

حریرچی به سه استراتژی وزارت بهداشت برای مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: فاصله‌گذاری هوشمند که افراد ضمن رعایت مراقبت‌های فردی تماس با همدیگر را به حداقل برسانند، دومین مورد بازگشت به کار که باید تدریجی باشد تا اثرات را بسنجیم مشاغل باز شده  کارخانجات اصلا بسته نشدند.

قائم مقام وزارت بهداشت عنوان کرد: سومین استراتژی شناسایی و ایزوله افرادی بیماری که با دیگران در تماس بودند که با این سه مورد به مقابله با این ویروس رفته‌ایم.

وی عنوان کرد: با تست کرونا هیچ فردی درمان نمی‌شود ما با توجه به علائم بالینی شناسایی و درمان می‌کنیم و تست برای اعلام نتایج آماری است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    عجب استرتژیک رو خوب اومدی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس