کد خبر 1062857
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۳:۳۰
استخوان و مفاصل

متخصصان ارتوپدی معتقدند بهداشت اسکلت و عضلات باید برای تمام افراد جامعه به خصوص بیماران کرونایی در این روزها به طور کامل رعایت شود.

به گزارش مشرق، ذبیح الله حسن زاده متخصص ارتوپدی گفت: در روز های قرنطینه خانگی باید مراقبت‌های بهداشتی ویژه برای سیستم اسکلتی عضلاتی صورت بگیرد. یکی از مهم‌ترین نکات، مربوط به انجام ورزش و تحرکات لازم در خانه می شود. همچنین استفاده از پروتئین، ریزمغذی‌ها، مکمل های مناسب و در صورت دسترسی آفتاب را برای سلامت سیستم اسکلتی حتما در برنامه های روزانه خود داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

ارتباط کم‌خونی و ابتلا به کرونا

او در خصوص نقش ویتامین D در روزهای قرنطینه خانگی بیان کرد: نقش ویتامین D در این روزها به جهت سلامتی استخوان ها ،عضلات و جلوگیری از سوء تغذیه در ۵ گروهی که با آن اشاره می شود بسیار مهم و سرنوشت ساز است.

این متخصص ارتوپدی یادآوری کرد: ۵ گروهی که باید به مصرف ویتامین D توجه بیشتر داشته باشند شامل موارد زیر می شوند:

۱.خانم های باردار یا بانوانی که در دوره شیر دهی قرار دارند.

۲.کودکان در حال رشد به ویژه سن زیر ۴ سال.

۳.سالمندان که در معرض پوکی استخوان قرار دارند.

۴.ورزشکاران

۵.افرادی که داروهای خاص مانند کورتن و ضدتشنج مصرف می کنند.

ویتامین ها

حسن زاده مطرح کرد: ویتامین D به عنوان یک عامل تعیین‌کننده برای سلامتی استخوان، جلوگیری از پوکی استخوان و جلوگیری از پرانتزی شدن زانو به خصوص برای کودکان زیر ۴ سال محسوب می شود. بنابراین ویتامین D نیاز اصلی استخوان ها است که جذب کلسیم را افزایش می دهد و همچنین سلامت سیستم عصبی و سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند.

او مطرح کرد: ویتامین D با توجه به تنوع تغذیه ای در مواردی مانند: لبنیات،سبزیجات،قارچ، غلات،پرتقال،ماهی کامل سرخ و پخته شده و زرده تخم مرغ آب پز وجود دارد و به تقویت سیستم استخوانی بدن کمک می کند.

این متخصص ارتوپدی در پایان تصریح کرد: باید به این نکته توجه داشت که نیاز روزانه بدن به این ویتامین ۴۰۰  واحد است و در روزهای قرنطینه خانگی باید مراقب باشیم کمبود این ویتامین به سوء تغذیه تبدیل نشود و در قسمت اسکلتی عضلاتی بدن با مشکل رو به رو نشویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس