کد خبر 1062782
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۱
‌

رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات انگلیس معتقد است به علت ناکارایی نظام رفاه اجتماعی در این کشور در بحبوحه همه‌گیری بیماری «کووید ۱۹»، هزاران نفر از مردم در معرض گرسنگی‌اند.

به گزارش مشرق، «وینس کیبل» (Vince Cable)، رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات انگلیس در مقاله‌ای در روزنامه ایندیپندنت نوشت همه گیری بیماری کووید ۱۹ نشان داد نظام رفاه اجتماعی در انگلیس، کارایی لازم را ندارد و در شرایط جاری، آسیب پذیری قشر‌های محروم بیش‌تر شده است.

به نوشته رهبر اسبق حزب لیبرال دموکرات (چهارمین حزب بزرگ انگلیس)، با کاهش مشاغل و افزایش شمار بیکاران، درآمد خانوار‌های انگلیسی رو به کاهش است و بسیاری از افراد بیکار و محروم، هنوز کمک‌های لازم را دریافت نکرده اند.

وی همچنین در مقاله خود نوشت: در حالی که کمک‌های اهدایی مردم خیّر به بانک‌های غذایی رو به کاهش است، افراد کهنسال منزوی و قشر‌های محروم بدون کمک رها شده اند. محل‌های حضور حقوقدانان و وکلای خیر نیز که به صورت رایگان به محرومان خدمات حقوقی ارائه می‌کردند، تعطیل شده است.

این سیاستمدار انگلیسی با استناد به گزارش سازمان‌های خیریه افزود: این گزارش نشان می‌دهد دستکم یک و نیم میلیون نفر از فقیران انگلیسی، اکنون روز‌ها بدون مواد غذایی می‌مانند و سازمان‌های دولتی یا خیریه به این افراد کمک نمی‌کنند.

به گفته وینس کیبل حتی در کشور‌های قحطی زده نیز معمولا مواد غذایی پیدا می‌شود، اما قشر‌های فقیر و نیازمند، پول برای خرید آن مواد را ندارند و اکنون در انگلیس نیز مواد غذایی در فروشگاه‌ها وجود دارد، اما بهای این مواد به گونه‌ای بالا رفته که فقیران جامعه نمی‌توانند غذا فراهم کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 0
    آقا اینا دروغ میگن، فامیلمون(!) انگلیسه میگه حقوقها رو که تمام و کمال تا آخر 2020 دادن ، تو خونه نشستیم حال میکنیم، برق و آبو اینترنتو اینها رو هم همه رو مجانی کردن ، روزی یه شقه گوشت، یه شونه تخم مرغ و..... بعلاوة یه جعبه ماسک N95، دستکش جراحی استاندارد، و 10 رول دستمال توالت (!) میارن میدن دم در خونه!! باور نمیکنی زنگ بزن از زالومه تو منوتو بپرس، همسایشونه !!!!
  • DE ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 0
    بیا تحویل بگیر اقای زیبا کلام انگلیسی زده. نظام نئولیبرالی کی به فکر مردم فقیر بوده که حالا باشه. تمام موجودیت این سیستم نئولیبرالی مبنی بر تبعیض و ظلم بنا شده. این سیستم حامی سرمایه دارهای مفت خور و بی توجهی به فقراست.
  • امیر IR ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 0
    اگربعدازجنگ جهانی انگلیسیهای خبیث باقدرت نظامی گندمهای ایران رابه تاراج بردند وباعث مرگ بیش از۹میلیون ایرانی به خاطرقحطی شدند این روباه پیربرای نجات خود این باربرای کدام منطقه جهان نقشه می کشد
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 3
    ماخودمون شبیه به قحطی زده ها نیستیم؟
    • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      2 0
      15:20 چرا، امثال شما جمیعأ قحطی زده ذهنی هستید. چشم دل آدم باید سیر باشه وگرنه هرچی هم شکمتون پرباشه نمیشه سیرش کرد!!!
  • Ali IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    0 1
    دوست عزيزشما ظاهرا تو اين مملكت زندگي نميكني نياز به قحطي نيست با اين قيمت اجناس امسال ما كه توان خريد نداريم شمام كه چشمو دل سير هستي بايد ديد كي چشم دلتو سير كرده كه احساس خوبي داري تو اين اوضا
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      0 0
      چشم دلمو قناعت سیر کرده اخوی، اگه میلیونر بودم بیکار نبودم بیام اینجا کامنت بزارم. یکم کمتر میخورم، بیشتر کار میکنم، خیلی کمتر غر میزنم و بیشتر خدارو شکر میکنم بابت داشته هام و مهمتر از همه ماهواره ندارم و به هجویات دشمنای کشورم گو‌ش نمیدم که بهم القاء کنن که بدبخت هستم ولی خودم حالیم نیست!!!
  • کامران IR ۰۰:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    بعد از فروپاشی امریکا و بدبختی مردم امریکا بعد از آن نوبت به اتحادیه اروپا و هرج و مرج در آن کشورها بخصوص انگلیس خواهد رسید و تنها کشوری که امنیتش خوب خواهد بود ایران است بیایید قدر مردم ایران بخصوص روحانیت سپاه پاسداران بسیج و ارتش را بدانیم و بیخودی گول خارجیها و رفاه الانش را نخوریم . روی آب انگلیس و اروپا و امریکا و کانادا را نبینیم ته کشورهاشون را ببینیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس