کد خبر 1062708
تاریخ انتشار: ۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۸
پیشگیری از کرونا نمایه

تمامی شاغلان باید به منظور حفظ سلامتی خود باید یک سری نکات ضروری را رعایت کنند.

به گزارش مشرق، با بروز ویروس کرونا، برخی افراد که مهم‌ترین آن‌ها کادر درمانی بیمارستان‌ها هستند بایستی در تمام طول روز به عنوان امداد رسان در مراکز درمانی حاضر شوند تا بتوانند جان هزاران انسان را از این ویروس خطرناک و کشنده نجات دهند.

بیشتر بخوانید:

چرخ‌هایی که به عشق همنوع می‌چرخد +عکس

فاصله گذاری اجتماعی را در محل کارتان جدی بگیرید

صاحبکاران برخی مشاغل هم با دورکاری کارکنان خود موافقت نکرده و آن‌ها را موظف به حضور در محل کار می‌دانند؛ بنابراین رعایت یک سری نکات با توجه به بروز ویروس کرونا ضروری است که باید بخوانید.

۱: طبق اطلاعیه سازمان بهداشت جهانی برای در امان ماندن از ویروس کرونا به هیچ عنوان از ساعت، انگشتر و دستبند استفاده نکنید و در صورت لزوم بلافاصله پس از رسیدن به منزل حتما آن‌ها را ضدعفونی کنید.

۲: متخصصان تغذیه و رژیم درمانی تاکید دارند که در این روزهای کرونایی نباید از خارج منزل غذا تهیه کرد؛ چرا که هیچ کدام از ما نمی‌دانیم چه کسی به تهیه این غذاها پرداخته است و آیا فردی که غذای مورد نظر ما را آماده و تهیه می‌کند، رعایت اصول بهداشتی را هم رعایت می‌کند؟ پس اگر در محل کار حاضر می‌شوید حتما از خانه غذا، قاشق چنگال، فلاکس چای، قند و چند لیوان یک بار مصرف همراه داشته باشید، از خواکی‌های خود به دیگران تعارف نکنید و بلافاصله پس از رسیدن به منزل ظرف خود را بشویید و از نظافت وسایل در محل کار پرهیز کنید تا سلامت جسمانی خود و دیگران را با این روش حفظ کنید.

۳: پس از رسیدن به محل کار و قبل از شروع کار میز، کیبورد، مانیتور، کیس کامپیوتر، موس، تلفن و هر وسیله دیگر که امکان لمس شما توسط آن وجود دارد را با الکل طبی ۷۰ درصد ضدعفونی کنید. اولین برگ دستمال کاغذی را از داخل جعبه بیرون آورده و به دور بیندازید.

۴: دستکش و ماسک همیشه به همراه داشته و پس از استفاده آن‌ها را با محلول‌های ضدعفونی کنند تمیز کنید داخل کیسه بیندازید و در آن را ببندید و آن کیسه را در نزدیک‌ترین سطل زباله محل زندگی خود بیندازید و در نهایت دستان خود را با آب و صابون یا مایع به مدت ۲۰ تا ۳۰ ثانیه بشویید تا با این کار محافظ سلامت جسمانی خود و دیگران باشید و همچنین با انجام و رعایت اصول و نکات بهداشتی از نظر روحی اطمینان حاصل کنید که اگر اصول بهداشتی را رعایت کنید ضربه یا آسیبی به شما وارد نخواهد شد.

۵: فاصله یک متر و نیم با همکاران و دیگر افراد را رعایت کنید و در صورت نشان دادن چیزی در داخل گوشی همراه یا کامپیوتر حتما فایل آنرا برای یک دیگر بفرستید.

۶: از گوشی تلفن مشترک با کسی استفاده نکنید و در صورت لزوم بعد از استفاده حتما آن را ضدعفونی کنید.

۷: هر یک ساعت یک بار دست خود را با آب و صابون یا مایع بشویید و حتما به یاد داشته باشید که انجام این کار قبل و بعد از مصرف هر نوع ماده غذایی باید رعایت شود.

۸: اگر ار سروس بهداشتی محل کار استفاده می‌کنید پس از خروج در را نبندید تا به این صورت مجبور نباشید با دست تمیز دستگیره در را لمس کنید؛ چرا که در صورت تمیز بودن دست امکان آلوگی مجدد تا ۱۰۰ درصد افزایش می‌یابد؛ همچنین از کادر خدماتی محل کار خود بخواهید هواکش را همیشه روشن بگذارد و از خاموش کردن آن به صورت جدی پرهیز کند.

۹: کلیدهای برق آلوده‌ترین مکان ممکن هستند بعد از تماس با آن‌ها حتما دستان خود را ضدعفونی کرده و یا بشویید و در پایان حتما به یاد داشته باشید که پنچره‌های محل کار را باز نگهداشته تا به این صورت هوا رد و بدل شود و اگر کسی به ویروس مبتلا است با این کار تا حدود زیادی از انتقال ویروس جلوگیری شود.

از صاحبکاران خود بخواهید که تمامی وظایف را به صورت دورکاری انجام دهید تا با این روش از تجمع در اماکن عمومی و خیابان‌های شلوغ پرهیز کنید و قاتل جان خود و سایر افراد نباشید؛ اگر با این امر یا درخواست شما موافقت نشد حتما اصول بهداشتی که در بالا آن‌ها را مطالعه کردید را رعایت کنید و با حفظ آرامش به افکار مثبت در مورد ویروس کرونا مانند همه ما آنرا به امید خدا شکست خواهیم داد، فکر کنید.

رعایت اصول بهداشتی در این روزهای کرونایی امری لازم و ضروری است، اما ماندن در خانه مهم‌ترین عامل جهت ریشه کن شدن این ویروس خطرناک و کشنده است. به هیچ وجه جز خرید وسایل ضروری برای منزل یا رفتن به سرکار از خانه خارج نشوید تا همه با هم این ویروس را شکست دهیم و بتوانیم روزهای خوبی در آینده‌ای نه چندان دور داشته باشیم. به گفته متخصصان عفونی پیک دوم این ویروس در راه است؛ بنایراین بهترین روش برای مقابله با آن ماندن در منزل است.

تقویت سیستم ایمنی بدن یکی دیگر از مهم‌ترین کارهایی است که متخصصان تغذیه و رژیم درمانی در این روزهای کرونایی آن را امری لازم و ضروری می‌دانند؛ بنابراین مصرف سبزیجات و میوه جات تازه را جدی بگیرید تا بدن شما بتواند این ویروس خطرناک و کشنده را شکست دهد و با آن مقابله کند.

محل کار یکی از آلوده‌ترین مکان‌ها جهت انتقال ویروس کروناست؛ برای مثال فرض کنید وسیله شخصی ندارید و برای رفت و آمد مجبور به استفاده از وسایل نقلیه عمومی مانند مترو، اتوبوس، تاکسی و ... هستید در اینصورت تجمع در اماکن شلوغ و پرتردد و ایستادن یا نشستن در کنار دیگران ممکن است شما را ناقل به ویروس کند؛ بنابراین اصول بهداشتی مانند استفاده از ماسک و دستکش را در بین راه جدی بگیرید تا آنرا به همکاران خود منتقل نکنید.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس