کد خبر 1062657
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶
هواپیما

سخنگوی وزارت خارجه عراق خبر داد که در محکومیت تجاوز اخیر ترکیه، بغداد سفیر آنکارا را احضار کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت خارجه عراق، تجاوز هوایی ترکیه به خاک این کشور را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید:

تحرکات مشکوک و خطرناک در مرزهای عراق و سوریه

خبرگزاری رسمی عراق (واع) گزارش داد، وزارت خارجه در پی واکنش به تجاوز اخیر ترکیه، سفیر آنکارا در بغداد را احضار و یادداشت اعتراضی تسلیم وی کرده است.

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق تأکید کرد که این وزارتخانه، «با شدیدترین عبارات ممکن، تجاوز طرف ترکیه‌ای را که به تلفات جانی و خسارات مالی منجر شده محکوم می‌کند».

شب گذشته یک فروند پهپاد شناسایی ترکیه  با نقض حریم هوایی عراق وارد آسمان این کشور شد و با بمباران شمال شهر مخمور (در جنوب غرب اربیل) دو غیرنظامی را کشت.

صبح روز چهارشنبه نیز منابع آگاه از کشته‌شدن یکی از سرکرده‌های حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) طی حمله هوایی ترکیه به ارتفاعات شمال استان «اربیل» در منطقه کردستان عراق خبر دادند.

در پی این نقض حریم هوایی عراق از سوی ترکیه، نائب‌رئیس پارلمان، رئیس جریان حکمت ملی و حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق با صدور بیانیه‌های جداگانه حمله ترکیه به اردوگاه خانواده‌های آواره در جنوب شهر اربیل در منطقه کردستان عراق را محکوم کردند و خواستار برخورد جدی دولت عراق با نقض حریم هوایی کشورشان از سوی هر طرفی شدند.

یکی از اعضای فراکسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز خواستار شکایت از ترکیه به شورای امنیت شد.

عملیات نظامی ارتش ترکیه علیه مواضع پ‌.ک‌.ک بیش از دو سال است که در مناطق شرق و جنوب شرق این کشور و نیز از چند ماه قبل در شمال عراق و ارتفاعات قندیل آغاز شده است.

نیروی هوایی ترکیه از جولای ۲۰۱۵ و درپی شکسته شدن توافق آتش‌بس موقت بین آنکارا و پ.ک.ک، مواضع این گروه در شمال منطقه کردستان عراق و کوهستان قندیل را به تناوب بمباران کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • علی IR ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    41 1
    قابل توجه تروریستهای پ ک ک ، کومله، پژاک ، بدانن هر کجای عراق باشن حتی بغداد هم باشن محکوم به مرگ هستن. از ارتش قدرتمند ترکیه تشکر میکنم . البته ایران هم به شدت با این تروریستها در غرب کشور درگیر هست. خدا نعلت کند به تروریسهای بی وطن که چقدر شهید دادیم در راه وطن
    • IR ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      2 23
      ما ایرانیان هم مثلاً نفهمیدم که تو پان ترک هستی!!
    • IR ۰۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      13 0
      خدايي بايد از تركيه به خاطر نابودي تروريستها تشكر كرد.اين تروريستها به كشور ما هم حمله ميكنن.عراق عرضه داره جمع كنه بساط اين تروريستها رو تا كشورهاي منطقه نفس راحت بكشن.
  • یاران DE ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    28 27
    باید ایران و روسیه و عراق و یونان و قبرس و مصر و لیبی و امارات و امارات و با هم متحد بشن و ترکیه رو سر جاش بنشینند و حتی به سه اقلیم کورد، ترک و عرب تجزیه کنند تا همه این کشور ها از حماقت ها و تجاوزگری های ترک ها خلاص شوند ، خداروشکر بخش بزرگی از این اتحاد همین الانم شکل گرفته و ترکیه روز های خوشی را نخواهد دید
    • IR ۲۲:۴۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      29 7
      حاجی من خودم به شخصه مخالف ترکیه هستم ولی بدون پ ک ک دشمن ایران هم هست و بعد از تجزیه ترکیه نوبت ایران میرسه درضمن این اعراب در حد متحد شدن با ایران نیستن کسی جرعت نگاه چپ به ایران رو داشته باشه پشیمون میشه دیگه از امریکا گردن کلفت تر که نداریم ترکیه هم چندتا موشک تو فرودگاه اتاتورک و استامبول بخوره میشینه سر جاش
    • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
      3 10
      سر شاخ شدن پ ک ک با ایران ارزوی پانتورکهاست ... پ ک ک هیچوقت با ایران مستقیم سرشاخ نشده...
  • IR ۲۱:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    16 0
    نکنه عراق واقعا فکر میکنه کردستان این کشور بخشی از خاک اونه؟خخخ کردستان خیلی وقت قبل جدا شده فقط در زمان احساس خطر پشت بغداد مخفی میشه مثل کردستان سوریه
  • IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    4 2
    امریکا که ده بار پایگاههای ارتش و حشد را بمباران کرده نه پ ک ک را سفیرش را اخراج نمی کنند اما ترکیه پایگاههای پ ک ک را بمباران کرده را سفیرش اخراج می کنند !!!!
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    6 0
    حشد الشعبی باید حملات شبانه و موشکی خود را به سبک افغان ها باید شروع کند تا همانطور که مجاهدین افغان روسها و امریکایی هارا بیرون کردند حزب الله عراق هم بتواند امریکا را بیرون کند البته اینبار با حملات پهبادی انتحاری
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    2 0
    آمریکا توان ادامه دادن حملات به حشد و حزب الله را ندارد چون گسترش این حملات می تواند تمام طرح های تفرقه افکنانه اش را برملا نماید و محبوبیت حشد را بالا ببرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس