کد خبر 1062590
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۲
کاهش قیمت نفت با افزایش بیش از انتظار ذخایر آمریکا

در حالی که در روزهای گذشته قیمت نفت تحت تاثیر شدت کاهش تقاضا، ‌روند نزولی به خود گرفته بود، ‌در معاملات امروز با ثبات قیمت همراه شد.

به گزارش مشرق،  در حالی که در روزهای گذشته قیمت نفت تحت تاثیر شدت کاهش تقاضا، ‌روند نزولی به خود گرفته بود، ‌در معاملات امروز با ثبات قیمت همراه شد؛ اگرچه همچنان نفت آمریکا زیر ۲۰ دلار و نفت برنت در قیمت‌های زیر ۳۰ دلار معامله می‌شود.

قیمت نفت تحت تاثیر فروش بی‌سابقه ۱۲.۵ میلیون بشکه ای عربستان در بازار پیش از اجرای توافق کاهش تولید در اول ماه می و با توجه به کاهش تقاضا به دلیل شیوع کرونا، ثابت ماند. ثبات قیمت نفت در حالی اتفاق می‌افتد که بر اساس توافقات صورت گرفته حدود ۲۰ میلیون بشکه عرضه نفت از ابتدای ماه آینده میلادی از بازار خارج خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

پیش‌بینی قیمت نفت تا پایان ۲۰۲۰

قیمت نفت به ۵۰دلار برمی‌گردد؟


با این حال آمارها نشان می‌دهد که مخازن ذخیره‌سازی نفت جهان از نفت پر شده تا آنجا که تنها در هفته گذشته، ‌۱۹ میلیون و ۲۴۰هزار بشکه ذخایر نفت آمریکا افزایش پیدا کرده است.


در عین حال، مصرف سوخت‌های مختلف نیز به پایین‌ترین سطح خود در دهه‌های اخیر رسیده زیرا به دلیل قرنطینه حدود نیمی از مردم دنیا، ‌حمل و نقل به شدت با کاهش رو به رو بوده است.

از سوی دیگر مسافرت‌های هوایی نیز با کاهش بی‌سابقه‌ای رو به است تا آنجا که مصرف بنزین هواپیمای آمریکا، ۷۸ درصد در مقایسه با ابتدای سال ۲۰۲۰ پایین آمده است.


با توجه به این موارد به نظر می‌رسد توافق کاهش تولید اوپک پلاس و همراهی سایر تولیدکنندگان نفت نمی‌تواند در برابر شدت کاهش تقاضا کار چندانی از پیش ببرند و در کوتاه‌مدت نمی‌توان انتظار رشد قیمت را در بازار نفت داشت.


بر همین اساس، ‌ امروز قیمت نفت تقریبا با ثبات بود. نفت برنت ۰.۰۷ درصد پایین آمده و به ۲۷ دلار و ۶۷ سنت رسید.

نفت شاخص آمریکا نیز ۰.۱۵ درصد بالا رفت و هر بشکه آن ۱۹ دلار و ۹۰ سنت معامله شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس