کد خبر 1062529
تاریخ انتشار: ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱
1

مشاور رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا در گفت‌وگو با یک وبگاه عراقی شروط این کشور برای حمایت از دولت مأمور تشکیل کابینه در عراق را اعلام کرد.

به گزارش مشرق،  «گابریل صوما» مشاور «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در امور غرب آسیا، روز چهارشنبه، در گفت‌و‌گو با وبگاه خبری «شفق»، ضمن بر شمردن چند شرط برای حمایت آمریکا از دولت «مصطفی الکاظمی» مأمور تشکیل کابینه در عراق گفت که یکی از این شروط «احترام به حاکمیت عراق» است.

مشاور ترامپ در این ارتباط گفت، هر کسی که به عنوان نخست‌وزیر کشور عراق انتخاب می‌شود باید شروطی را رعایت کند تا از حمایت آمریکا برخوردار شود، فرقی هم نمی‌کند که نخست‌وزیر مصطفی الکاظمی باشد یا هر شخصیت دیگری.

بیشتر بخوانید:

سه ساز و کار موفقیت الکاظمی از منظر ائتلاف دولة القانون

گابریل صوما با اشاره به شروط آمریکا مدعی شد که مهم‌ترین شرط این کشور ابتدا آن است که دولت عراق به تمایلات مردم این کشور پاسخ دهد و خواسته‌های تظاهرات‌کنندگان را قبول کند و همچنین مسئولان قتل و ربایش تظاهرات‌کنندگان را بازخواست نماید.

صوما همچنین مدعی شد که از دیگر شروط آمریکا، بهبود اوضاع اقتصادی مردم عراق و کاهش فقر در این کشور است.

وی در ادامه با اشاره به ایران افزود: «احترام به حاکمیت عراق و عدم اجازه به کشورهای خاورمیانه در دخالت در امور عراق» از دیگر شروط آمریکا است.

این اظهارات مشاور ترامپ در حالی است که تروریست‌های آمریکایی خود با هدف قرار دادن خودوری سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابو مهدی المهندس» نایب رئیس سازمان «الحشد الشعبی» در بغداد، حاکمیت عراق را نقض کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    6 1
    مرغ پخته خنده اش می گیره :))))))))) آمریکا نگران عراق ـــه اونم تو چه زمینه هایی!!!!!!!!
  • IR ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 0
    آمریکای تروریست کثیف،شیطان بزرگ!
  • شاهی آذر IR ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    آمریکا یک جهان خوار است آمریکا شیطان بزرگ و تروریست است مثل ویروس کرونا به جونی کشورهای جهان نفوذ کرده است فقط خداوند است که این شیطان بزرگ نابودکنه انشالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس