کد خبر 1062413
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۱
مدیرکل سازمان بهداشت جهانی

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در واکنش به اقدام اخیر دولت آمریکا در قطع بودجه این سازمان بین‌المللی تأکید کرد: همکاری‌های بین‌المللی زیربنای همه تلاش‌ها برای غلبه بر ویروس کرونا است.

به گزارش مشرق به نقل از شبکه خبری الجزیره، «تدروس ادهانوم» مدیرکل سازمان بهداشت جهانی روز چهارشنبه در یک نشست خبری با ابراز تأسف از تصمیم اخیر دولت ترامپ برای قطع کردن بودجه این سازمان بین‌المللی اعلام کرد که این تصمیم بر عملکرد سازمان بهداشت جهانی تأثیرگذار خواهد بود، اما این سازمان همچنان برای عمل به وظایف خود تلاش خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

واکنش ایران به اقدام آمریکا در تعلیق بودجه WHO

ظریف: جهان در حال تجربه قلدری آمریکا است

تدروس ادهانوم در این خصوص افزود: «ما اثرات تصمیم آمریکا برای قطع بودجه سازمان بهداشت جهانی را بررسی و برای جبران شکاف بودجه ناشی از این تصمیم تلاش می‌کنیم.»

مدیرکل سازمان بهداشت جهانی در ادامه خاطرنشان کرد: «همکاری‌های بین‌المللی پایه و اساس همه تلاش‌ها برای غلبه بر ویروس کرونا است. اکنون زمانی است که ما باید در تلاش برای مبارزه مشترک با ویروس کرونا کنار هم باشیم.»

«دونالد ترامپ» رئیس‎جمهور آمریکا سه شنبه شب در یک نشست خبری درباره آخرین وضعیت کرونا در ایالات متحده، سازمان بهداشت جهانی را به «سوء مدیریت» در جلوگیری از شیوع ویروس کرونا متهم کرد و گفت که تامین بودجه این سازمان را متوقف خواهد کرد.

ترامپ همچنین چین را به ارائه اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا متهم کرد و افزود: اگر چین درباره اطلاعات مربوط به انتشار ویروس کرونا به صورت شفاف عمل می‌کرد، این بیماری می‌توانست از همان ابتدا مهار شود.

رئیس جمهور آمریکا همچنین مدعی شد که سازمان جهانی بهداشت، «اطلاعات نادرست چین» درباره این ویروس را منتشر کرده است. 

ترامپ هفته گذشته نیز در یک نشست خبری گفته بود که این سازمان از چین جانبداری می‌کند، در حالی که بودجه واریزی آمریکا به این سازمان، حدود ۱۰ برابر چین است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس