امیر سرتیپ نوذر نعمتی جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: خوشبختانه تاکنون حتی یک مورد فوتی در بحث ابتلا به بیماری کرونا در ارتش نداشته‌ایم.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ نوذر نعمتی، ظهر امروز در دیدار با امام جمعه شیراز و نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار داشت: ارتش از همان روزهای اولیه برای کمک به مقابله با ویروس کرونا اعلام آمادگی کرد و همکاری خوبی تاکنون با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی داشته است.

وی با بیان اینکه آماده خدمت رسانی در هر نقطه‌ای از کشور برای مقابله با کرونا هستیم، ادامه داد: از زمانی که قرارگاه زیستی به فرمان فرمانده کل قوا تشکیل شد، نیروی زمینی ارتش، هوایی و پدافند کلیه امکانات خود را در راستای مبارزه با بیماری کووید ۱۹ به صحنه آورد و همچنان خدمات رسانی ارتش ادامه دارد.

بیشتر بخوانید:

حضور 11 هزار نفر از پرسنل درمانی ارتش در مبارزه با کرونا

امیر نعمتی به تشریح اقدامات ارتش برای مقابله با این بیماری پرداخت و افزود: در استان‌های قم و گیلان که بیشترین مبتلایان را داشت بلافاصله دو لشکر برای این دو استان تعیین و فرماندهی میدانی را خود نیروی زمینی ارتش به عهده گرفت.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی اظهار کرد: علاوه بر این، در ورودی و خروجی استان ها ایستگاه کنترل و مراقبت‌های اولیه در ۸ استان کشور و ۱۶۰۰ نقطه در کشور راه‌اندازی کردیم.

نعمتی با بیان اینکه تا کنون ۱۴ بیمارستان صحرائی با تجهیزات کامل در کل کشور و استانهایی از جمله شهر مقدس قم راهاندازی شده و در حال ارائه خدمات به مردم هستند، تاکید کرد: این آمادگی در نیروهای ارتش وجود دارد که در صورت نیاز باز هم بیمارستان‌های صحرایی را راه‌اندازی کند.

ببینید:

عکس/ ضدعفونی پادگان‌های ارتش

وی بیان کرد: به منظور پایش وغربالگری بیماران مشکوک به کرونا، پایگاه سلامت به همراه آمبولانس‌های ارتش در ورودی و خروجی شهرهای استان مستقر شدند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی گفت: همچنین در راستای فعالیت‌های بهداشتی ارتش، حرم های مطهر حضرت رضا (ع)، حرم مطهر حضرت معصومه (ع) و دیگر بقاع در تمامی مناطق مختلف کشور، ترمینال ها، فرودگاهها، معابر شهری و .. ضد عفونی و گند زدایی شدند.

نعمتی با بیان اینکه تا کنون ۲۵۶ شهر روزانه توسط ارتش گندزدایی شدند، خاطرنشان کرد: تا کنون ۹۹۰ تخت ایستگاه قرنطینه توسط ارتش با پشیبانی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در سطح کشور ایجاد شد که ۲۰۰ تخت آن در ورزشگاه شهید دستغیب شیراز راه‌اندازی شده است.

وی از مراجعه و پذیرش ۷۶ بیمار کرونایی در ورزشگاه ۲۰۰ تخت خوابی شهید دستغیب شیراز خبر داد و گفت: هم اکنون ۶۳ نفر ترخیص و ۱۳ نفر همچنان بستری و دوران درمان را سپری می‌کنند.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، اظهار داشت: ۳۴ بیمارستان ارتش و ۱۲ هزار نیروی درمانی اعم از پزشک، پرستار در اختیار وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا قرار گرفته است.

این مقام نظامی ارتش ادامه داد: تمام کارگاه‌های خیاطی ارتش به کارگاه تولید ماسک و موادضدعفونی کننده  تبدیل شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس