کد خبر 1062368
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۵

به گزارش مشرق، محمد ایمانی در کانال تلگرامی خود نوشت:  آقای زیباکلام یکی از شبه‌روشنفکرانی که همواره شیطان بزرگ را بزک کرده و لیبرالیسم و کاپیتالیسم را در حد پرستش ستوده، اخیرا مدعی شده:

«بعد از کرونا در جهان چیزی تغییر نمی‌کند و نباید تمام تمدن غرب را زیر سؤال برد. اگر همه آمریکایی هم در اثر کرونا از بین بروند در ایران چه اتفاقی رخ می‌دهد؟ بیکاری رفع می‌شود؟ تورم از بین می‌رود؟ این چه خوشحالی است که از نابودی و غم دیگران داریم».

آیا روایت واقعیت‌های سیاست و حکومت غربی، شادمانی از گرفتاری ملت‌های تحت استیلای این حکومت‌هاست؟! آیا انکار بی‌پناهی توده‌های مردم و بی‌اعتنایی به آنها، شراکت در خیانت مستکبران عالم نیست؟

غربزدگان درباره تحلیل روزنامه نیویورک‌تایمز چه دارند بگویند که دیروز نوشت: «ما یک جامعه افسرده و شکست‌خورده‌ایم».

یا درباره ارزیابی مجله ‌اشپیگل که مجسمه آزادی را در بستر بیماری تصویر کرده و نوشت: «مدیریت فاجعه‌آمیز دولت، ایالات متحده را به مرکز بیماری کرونا تبدیل کرده. این کشور با یک سقوط اقتصادی بی‌‌سابقه رو‌به‌رو است. آیا شاهد انفجار یک ابرقدرت هستیم؟».

وقتی با یک ملت همدل نباشند، از رنج آنها شادمان و از موفقیت‌شان ناراحت می‌شوند.  خداوند در سوره توبه و آل‌عمران درباره منافقین می‌فرماید «إِن تُصِبکَ حَسَنَهًْ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبکَ مُصیبَهًْ... َیَتَوَلَّوا وَهُم فَرِحونَ. اگر نیکی به تو رسد، آنها را ناراحت می‌‌کند؛ و اگر مصیبتی به تو رسد... برمی‌گردند در حالی که خوشحالند» و «إِن تَمسَسکُم حَسَنَهًْ تَسُؤهُم وَإِن تُصِبکُم سَیِّئَهًْ یَفرَحوا بِها. اگر نیکی به شما برسد، آنها را ناراحت می‌کند؛ و اگر حادثه ناگواری برای شما رخ دهد، خوشحال می‌شوند».

باور می‌کنید یکی از همین‌ها (عضو حزب منحله مشارکت) درباره پیش‌بینی‌اش از سال نو گفت: «نمی‌توانیم پیش‌‌بینی قطعی یا خیلی دقیقی داشته باشیم اما به یک مسئله می‌توان امیدوار بود، آن هم اینکه اوضاع بدتر می‌شود و این بدتر شدن می‌تواند فرصتی باشد برای اینکه جامعه به این نتیجه برسد که اقدامی برای خروج از این وضعیت صورت دهد»؟

امید به بدتر شدن وضعیت مردم؟! هم‌حزبی همین فرد سال گذشته از اینکه ماجرای قیمت بنزین موجب فشار به اقشار پایین شده و می‌تواند موجب کاهش رای جریان اصولگرا شود، ابراز خوشحالی کرد!
 

** بدتر از ماسک دزدی هم هست/ ماسک‌دزدی بدتر است یا امیددزدی از یک ملت؟

خلاصه ماجرا را دو هفته قبل اکبر گنجی نوشت:

«ما کارمندان دولت‌‌های راست افراطی، از طریق کروناهراسی، ایران و ایرانیان را نابود خواهیم کرد. ما کارمند رسمی ‌بخش پروپاگاندای دولت ‌‌ترامپ، بوریس جانسون، نتانیاهو و سعودی (بن‌سلمان) هستیم.

وظیفه ما وحشت‌‌افکنی در ایران است تا با فرو پاشاندن سازمان اجتماعی، مردم را به خشونت جمعی بکشانیم. ما به‌‌گونه‌ای عمل می‌کنیم که گویی کرونا فقط در ایران وجود دارد و دولت ایران پنهان‌کاری می‌کند.

گمان باطل نکنید که ما مخالف سیاسی، مدافع حقوق بشر، فمینیست و... هستیم؛ نه، ما فقط کارمند پروپاگاندای راست افراطی هستیم. تلویزیون مال بن‌‌سلمان است و «منبع معتبر» هم کسی جز خود او نیست. ما تشنه مرگ و خون مردم ایرانیم. کاری را که شدید‌ترین تحریم‌‌های تاریخ نتوانست با ایران انجام دهد، ما موظفیم با کرونا هراسی انجام دهیم».

برخی افراطیون مدعی روشنفکری، جز نق زدن و منفی‌بافی به هنگام بروز چالش‌ها و گرفتاری‌ها، کار دیگری نکردند و اصلا چه کار دیگری بلدند؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    37 0
    اگر در بین اصلاح طلبان تهوع آور بخواهیم ببینیم ابله ترین شان چه کسی است، قطعاً زیبا کلام این رتبه را به دیگران نخواهد داد!
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      19 0
      یقینا، اما چرا ایشون باید استاد دانشگاه باشه و مسئول تربیت یه نسل؟
    • NL ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      9 0
      چون پول داره و خونواده اش هم از .....
    • IR ۲۱:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      21 0
      آقا سید از بس گفتی اصلاح طلبان تهوع آور من اتوماتیک تا اصطلاح اصلاح طلب رو می‌شنوم حالت تهوع میگیرم میدوم سمت دستشوئی! خدا خیرت بده، این چه کاریه با ما کردی آخه؟! خخخخ
  • IR ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 24
    واقعا آدم بعضی وقتها تحلیلهای مشرق رو که می خونه تا مدتها سوژه خنده اش ردیف میشه
    • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      19 0
      مشنگی عده ای ربطی به سایت ندارد. دیوانگی بد دردی است
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      11 0
      خب خدا رو شکر ما هم خوشحال می شیم شما بخندین، شماها همین قسمتای خنده دارش رو ببینین و از مغزتون کار نکشین که گند می زنین. بخند قربونت برم، بخند. این برا ما هم خوبه.
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    18 0
    ایا زشت کلام خوشحالی شما از بابت به جیب زدن پول مردم زلزله زده ، قبیح است نه خوشحالی مردم مظلوم از نمایان شدن واقعیت وحشیانه کشورهای ظالمی که جوانانشان را شیمیایی کردند کشتند و زیر خاک کردن.
  • IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 0
    زنده باد شیر اصلاحات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس