کد خبر 1062360
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
محسن مهدیان

آنروز که رسانه های دلسوز گلایه کردند که چرا باید فردی که رسانه ملی را به تمسخر می گیرد با پایتخت 6 به خانه مردم بازگردد یک مسوول توضیح نداد چرا.

به گزارش مشرق،  محسن مهدیان فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

چه کسی به مدیران رسانه ملی مشورت می دهد؟ نگران مشاوران و چنین مشورت هایی باشید.

آنروز که رسانه های دلسوز گلایه کردند که چرا باید فردی که رسانه ملی را به تمسخر می گیرد با پایتخت 6 به خانه مردم بازگردد یک مسوول توضیح نداد چرا. در نهایت پایتخت 6 شد آنکه نباید میشد. جناب عسگری می داند که اشکالات این سریان تنها در تقلید شیطنت آمیز از یک صحنه فیلم فارسی و لاله زاری نبود. اما باز هم کسی توضیح نداد چرا مماشات؟ دست آخر هم با یک میزگرد نمایشی برای بستن دهان منتقد، پرونده اعتراضات بسته شد.  

پایتخت نمونه بود. متاسفانه این رویه است.

این روزها رسانه ملی در معرض پرسش است. بی اعتنایی رسانه ملی به این پرسش ها چه توجیهی دارد؟ چه کسی به مدیران رسانه ملی مشورت می دهد که افکار عمومی مهم نیست؟

مطابق بند ب ماده 3 قانون ارتقا سلامت نظام اداری رسانه ملی موظف است قراردادهای متوسط به بالا را بصورت علنی منتشر سازد. اما چنین نکرده و حتا در معرض پرسش نیز چنین نمی کند. چرا؟

چرا توضیح نمی دهید سندی که از دستمزد قرارداد یک مجری منتشر کرده اید و البته رافع اتهام است، به شکل نادرستی مخدوش شده است؟

چرا توضیح نمی دهید که در بکارگیری یک فرد مساله دار که از فریاد کردن توهین به امام و انقلاب باکی ندارد، خطا کردید؟ چرا این قصور و تقصیر را برای مخاطب توضیح نمی دهید؟

کسی که به شما مشورت می دهد مخاطب مهم نیست و نیازی به پاسخ نیست، نفوذی است ولو مزدور نباشد. نفوذی همیشه عامل کسی نیست بلکه می تواند گرفتار یک فکر منحرف و واپس مانده باشد. چرا از چنین افرادی مشورت می گیرید؟

وقتی حاضر به شفاف سازی نباشید و برای فهم مخاطب حرمت قائل نباشید، مطالبه شفافیت دست افرادی می افتد که هویت شان شبهه ناک است. وقتی به نقد رسانه های دلسوز وقعی ننهید گرفتار افرادی می شوید که با تهمت و افترا پروژه بی اعتمادسازی را پیش می برند. تهمت می زنند و وقتی پاسخ می دهید هم می گویند دروغ گوئید.

دلسوزانه و خیرخواهانه به رسانه ملی پیشنهاد می کنم در شفاف سازی پیش قدم شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • عبا دالله IR ۱۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    18 8
    سلام جواب کردانندکان صدا وسیمای محرم بخصوص جناح راست مخالف دولت این فضولیها به شم نیامده باشه ما هم می کیم ای به چشم دوران دوران شماست خدای ما هم بزرک است مرک بر امریکا
    • IR ۱۸:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      28 9
      معلومه سر سوزن مطالعه و سواد رسانه ای نداری، و اصلا نمی دونی دور و برت چه خبره. یارو دستور میده می گه فلان برنامه رو تعطیل کنین بعد این دوستمون می گه خخخخ هیچی، خوش باش که دنیا مال خودته..
  • حسین IR ۱۸:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    14 7
    چی! کسی به خود جرات داد از صدا سیما پرسش کند. مگر نمی دانید صدا و سیما جز مقدسات است!
    • IR ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      16 1
      از کی؟ آهان از سال ۹۳ به بعد که برادرها دست گذاشتن رو درآمد تبلیغاتش؟
  • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    20 17
    تو اگه بهت میدون بدن، نهایت هنرت فیلم ساختن از چگونگی دفن مرده یا آدمخواری در مرکز آفریقاست.
    • IR ۰۲:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      2 6
      کاش همین رو بتونه بسازه
  • IR ۱۸:۴۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    24 32
    ضعف بزرگی در جناح راست هست که هنرمند قابل قبول و یا حتی عامه پسندی ندارند. نهایت هنرشون در مداحی ست که اونم جاسوس از آب در میاد.
    • IR ۲۳:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      مشکلشون اینه که مطرب ورقاص ندارند که از جاسوس ها حمایت کنه !!!
    • طاهری IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      26 1
      ... "گاندو "،"در چشم باد "،"مختار نامه "و..!
    • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۱
      0 0
      بله هنرمند به ان معنا ندارن چون برای هنر؟؟!مند شدن باید اموزه های غربی را بخوانند و برای ایجاد جذابیت و تعلیق در فیلمنامه از عناصر جنسی و ... استفاده کنند
  • علی IR ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    احسنت جناب مهدیان، درست است که تعداد کارگردان کاربلد متعهد بسیار کم است اما این دلیل نمی شود پول بی زبان را به راحتی در اختیار امثال تابنده، رشید پور، رامبدجوان فردوسی پور قرار دهید و دست از کادر سازی بردارید.
  • IR ۰۲:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    4 4
    صدا سیما زمانی مسخره شد که فهمید هیچ جایگاهی در خانواده های کشور ندارد
  • IR ۰۴:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    0 1
    بدترین نفوذ مربوط به برنامه کودکان است که متاسفانه کم محتوا و پر اشکال است و عملا به کلاس رقاصی تبدیل شده
  • IR ۰۷:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    1 2
    جناب مهدویان خودش با این تفکر ریشه صدا و سیما زدید صدا و سیما ملی نبوده دست حزب خاصی شما میخواید افرادیکه باشما مخالف یا انتقاد از. روش غلط چهل سال شما دارن میگید نفودی دشمنان ملت افکار. غلط شماها فکر میکنبد ایران ملک پدری تان هست
  • طاهری IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    3 1
    ... "پروتکل "،"پایلوت "،"تایم "،"آیتم " "وله "،"لوکیشن "،"فیلم "و...!! سریالها و نمایش های بدون فرزندها، پر از دروغ، نیرنگ، چاپلوسی و...!! صدا و سیمای جمهوری اسلامی؟! یا امریکایی؟! ظاهراً فقط هالیوود نمایش (فیلم)میسازه! بقیه دنیا مخصوصاً ایران بوق!
  • IR ۰۲:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    4 1
    تلویزیون خیلی وقته، شبها بیرون از خانه می‌خوابه.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس