کمپ استقلال

مدیرعامل اسبق استقلال گفت: از نظر قانونی زمین کمپ زنده یاد حجازی متعلق به باشگاه نیست و اگر افرادی اطلاعات و مدارکی خلاف این دارند، آنها را به یک مناظره دعوت می‌کنم.

به گزارش مشرق، امیر رضا واعظ آشتیانی در خصوص صحبت‌هایی که طی روزهای اخیر پیرامون کمپ حجازی مطرح شده است، اظهار داشت: اگر بحثی در مورد این مجموعه ورزشی مطرح می‌شود، بحث حقوقی  و قانونی است و این مسئله که این کمپ متعلق به استقلال باشد یا نباشد، درباره‌اش موضعی وجود نخواهد داشت. تنها مبحث اصلی فرایند حقوقی و قانونی است که مد نظر قرار دارد. مدارک و شواهدی که در این رابطه وجود دارد و حتی استعلامی چند سال پیش از اداره کل تربیت بدنی استان تهران انجام داده نشان می‌دهد که این زمین اجاره‌ای  است.علی الظاهر عده ای آموخته اند که عبور از قانون را برای خودشان افتخار تلقی کنند.

وی افزود: در قانون سال 69 مجلس شورای اسلامی آمده زمین‌هایی که در شهرهای مختلف کاربری ورزشی دارند در جهت حمایت از سرمایه گذاران بخش خصوصی در اختیار این بخش‌ها قرار بگیرند که آنها بتوانند باشگاه‌ ورزشی احداث کنند و هم در واقع ابنیه ایجاد کنند.در همین قانون اشاره به اجاره‌ای بودن زمین شده و به صراحت آمده زمین های واگذاری حالت اجاره ای دارد، با این اوصاف زمین اجاره ای قابل فروش نمی باشد که عده ای مرتب برای آن قیمت تعیین می کنند.

مدیرعامل اسبق استقلال عنوان کرد: عده‌ای توهم زده‌اند که در اساسنامه باشگاه آمده که خصوصی و غیردولتی است. آن زمان که باشگاه تأسیس شده، اصلاً به سن برخی‌ها نمی‌خورد که بدانند اساسنامه‌اش به چه نحو تنظیم شده است. ضمن آنکه از آن روز تا امروز این اساسنامه دستخوش تغییرات فراوانی بوده است. این دسته افراد مدعی هستند در سال 78 استقلال خصوصی بوده است و این قانون شامل حال باشگاه می شد. اگر این دسته افراد مدارکی دارند در جهت تسریع در گرفتن سند عرصه و اعیان تحویل وزارت ورزش بدهند.کسانی که اطلاعات لازم در مورد مسائل حقوقی و قانونی ندارند از اظهار نظر ناپخته پرهیز و به وظایف نوشتاری خود بپردازند. 

بیشتر بخوانید:

کمپ ناصر حجازی به دارایی استقلال اضافه شد

وی تصریح کرد: کدام عقل سلیمی می‌پذیرد که باشگاه استقلال سالیان سال از دولت ارتزاق کند، زیر حمایت دولت هم باشد و در واقع توسط نهادهای دولتی حمایت شود، اما این باشگاه خصوصی باشد؟ ضمن این که آنهایی که اشاره شده همه مباحث فرعی است که برخی با کمترین اطلاعات و برای منحرف کردن بحث مطرح می کنند.

آشتیانی تأکید کرد: زمانی که قرارداد کمپ مرحوم حجازی در سال 1378 امضا شد، به این باشگاه سه سال فرصت داده بودند طبق قرارداد و قانون این کمپ را بسازند. قانون صراحتا مشخص کرده هر کسی در قالب شخصیت حقیقی و حقوقی می‌خواهد در چنین زمین هایی سرمایه گذاری کند، باید ظرف سه سال کارهای ساخت و ساز آن را انجام بدهد؛ در غیر اینصورت قرارداد ملغی خواهد شد.  آنچه که شواهد حکایت دارد در این 3 سال اشاره شده (78 تا 81) هیچ ساخت و سازی در زمین مذکور انجام نگرفت. 

وی ادامه داد: اگر از آن روز به بعد قراردادی مبنی بر تمدید آن وجود دارد لطفا ارائه کنند. 10 سال است دارم این حرف را می‌زنم و می‌گویم اگر تمدید قراردادی صورت گرفته، مدارک آن را ارائه کنید، ولی پاسخی ارائه نشده است. متأسفانه برخی فقط ادعا می‌کنند این کمپ توسط آقایان X و Y تأیید شده که کمپ متعلق به استقلال است. با این فرضیه که فرآیند قانونی طی شده باشد بنده هم می گویم کمپ متعلق به صورت اعیانی متعلق استقلال است.

مدیرعامل اسبق استقلال خاطرنشان کرد: احمد رسولی‌نژاد که زمانی ریاست هیأت مدیره را برعهده داشت و معاون حقوقی و پارلمانی وزارت ورزش بود، در مصاحبه رسمی با خبرگزاری ها اعلام کرد این کمپ متعلق به استقلال نیست؛ حتی امیررضا خادم هم در وزارت ورزش و جوانان پست مشابه رسولی نژاد را داشت، همین صحبت را انجام داد. قطعا این دوستان هم به قانون مجلس در سال 69 اشاره کردند چون زمین اجاره ای است و قابل قیمت گذاری نمی تواند باشد.

وی ادامه داد:در زمانی آقای افتخاری که مدیرکل تربیت بدنی استان تهران بود، برای تنویر افکار عمومی طی نامه ای درخواست کرد که این اداره موضع خود را در قبال قراردادی که برای واگذاری این زمین امضا کرده بود مشخص کند که آن ادره کل با صراحت اعلام کرده این زمین متعلق به استقلال نیست. نکته مهمتر این است که هیچکدام از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در چنین زمین هایی که در قانون از آنها یاد شده (کاربری ورزشی) به طور مستقیم زمین از سازمان زمین شهری اخذ نکرده اند.

آشتیانی خاطرنشان کرد: قانون تکلیف کرده این زمین ها با هماهنگی سازمان تربیت بدنی وقت در اختیار سرمایه گذاران در بخش ایجاد باشگاه قرار گیرد. اینکه گفته شود که سرمایه گذاران برای این دسته زمین ها مستقیما به سازمان زمین شهری مراجعه کرده اند، حرفی خلاف واقع و برای فرافکنی است. اگر وزارت ورزش درخواست سند رسمی برای عرصه کمپ داشته باشد، نیازمند طی فرایند قانونی است (کسب اجازه از مجلس به استناد مصوبه سال 69). اینها مباحث حقوقی و قانونی است اما برخی با اطلاعات غلط به علاقمندان استقلال، به دنبال کارهای پوپولیستی می روند. 

وی با اشاره به صحبت‌های احمد سعادتمند در برنامه فوتبال برتر گفت: اگر ایشان قصد اخذ سند کمپ حجازی را دارد، می تواند پس از طی مراحل قانونی از جمله پایان کار آن مجموعه، سند اعیانی را بگیرد. همانطور که اشاره کردم اگر بنا است سند عرصه را هم بگیرند، باید از مجلس شورای اسلامی کسب اجازه کنند چون این دسته زمین ها در قالب اجاره طولانی مدت است و هیچ مرجعی نمی تواند زمینی که در قانون از آن به عنوان اجاره یاد شده، ملک طلقِ خود تلقی و آن را به عنوان سرمایه یاد کند یا احیانا قیمت گذاری و به فروش برساند.

مدیرعامل اسبق استقلال ادامه داد: نکته حائز اهمیت این است که در سال 92 آقای حناچی که هم اکنون شهردار تهران است و در آن زمان معاون شهرسازی وزارت مسکن و معماری بود، اعلام کرد این زمین ها متعلق به سازمان زمین شهری است که طی مصوبه مجلس در اختیار سازمان تربیت بدنی وقت در قالب اجاره قرار گرفته است. واگذاری این زمین ها جهت سرمایه گذاری در ورزش، اجاره بلند مدت است و عرصه این زمین متعلق به استقلال نیست. حال این سوال مطرح است که چگونه عده ای مدعی هستند که زمین استقلال مستقیما از سازمان زمین شهری گرفته شده؛ در صورتی که قرارداد زمین با اداره تربیت بدنی استان تهران بوده است (تصاویر این قرارداد در انتهای گزارش منتشر شده است).

مدیرعامل اسبق استقلال اظهار داشت: قانون مکلف کرده سازمان زمین شهری اینگونه زمین‌ها را در سازمان تربیت بدنی قرار دهد و آنها طی مراحل قانونی این زمین ها را جهت تاسیس باشگاه در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی اعم از حقیقی و حقوقی قرار دهند. در این ارتباط موضوع سوالات فراوانی از نظر حقوقی وجود دارد که صاحبنظران حقوقی می توانند در مورد آن اظهار نظر کنند.امیدوارم آقای سعادتمند بر خلاف دیگران که با قول و وعده های بی اثر به دنبال پمپاژ پوپولیستی در بین علاقه مندان به فوتبال بودند، بتواند در ابتدا سند اعیانی این مجموعه را بگیرند و اگر این امکان قانونی هم اجازه داد سند عرصه را هم اخذ کنند.

آشتیانی تاکید کرد: با فرض بر اینکه در آن زمان اساسنامه استقلال را به عنوان غیر دولتی و غیر انتفاعی باشد، باز هم این زمین به صورت اجاره ای در اختیار باشگاه و نمی تواند از آن به عنوان سرمایه یاد کند. همانطور که شخصیت های حقیقی و حقوقی که در اینجا هزینه کرده اند فقط آورده اعیانی داشتند و هیچ سهمی در آن نخواهند داشت. البته در 10 سال گذشته زوایای اعیان و پنهان این موضوع بارها توسط افراد مختلف از جمله بنده مطرح گردیده و اگر افرادی مدعی اطلاعات و مدارک خلاف واقع این مدارک دارند آنها را به یک مناظره دعوت می کنم. 

تصاویر عقد قرارداد که توسط اداره سازمان تربیت بدنی به امضا رسیده را در زیر ببنید:

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    5 4
    آشتیانی عوض کمک به استقلال مانع تراشی میکنی خوب ماهیتتونشون دادی جزافرادی بودم که تورو فقط مدیر واقعی استقلال میدونستم ولی ماهیتت خداروشکر روشد خائن
  • IR ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    8 5
    مشخص می شه چرا استقلال این سال ها نتونسته نتیجه بگیره امثال این آقا مدیران استقلال بودند ! دقت کنید مدیران سایر باشگاه ها از جمله پرسپولیس علیه استقلال و منافعش صحبت نمی کنند مدیران انتصابی وزارت ورزش در استقلال علیه استقلال و منافع آن حرکت می کنند !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس