کد خبر 1062297
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۶
فائو: وضعیت ملخ صحرایی در ایران نگران‌کننده است

فائو در گزارشی اعلام کرد: گله‌های جدید ملخ در منطقه جنوب ایران و نیز بندر جاسک در حال شکل‌گیری و وضعیت این آفت در ایران نگران‌کننده است.

به گزارش مشرق به نقل از سازمان خواربار جهانی فائو، این نهاد بین‌المللی کشاورزی به تازگی در باره شکل‌گیری گله‌های ملخ صحرایی در ایران هشدار داده و به شدت ابراز نگرانی کرده است. 

فائو در گزارش خود اعلام کرده شکل‌ گیری تعداد زیادی گله‌های ملخ صحرایی در کناره‌های سواحل جنوبی این کشور به صورت ادامه‌دار وجود دارد و تعدادی گله‌های جدید هم در نزدیکی بندر جاسک تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید

سم‌پاشی ۴۵ هزار هکتار اراضی برای مبارزه با ملخ‌های صحرایی

فائو در باره وضعیت ملخ‌های جنوب غرب آسیا هشدار داده است که تخم ریزی و زاد و ولد آنها در این منطقه انجام می‌شود و وضعیت ملخ‌های صحرایی در ایران به شدت جدی و نگران‌کننده است. 

این نهاد بین‌المللی اخیرا ملخ صحرایی را به عنوان مخرب‌ترین آفت بخش کشاورزی عنوان کرده بود. این آفت سال گذشته نیز به کشور ما حمله کرد و خسارت‌هایی هم به بار آورد. امسال نیز این میهمان ناخواسته از بهمن ماه دوباره وارد کشور شده مقابله با آنها توسط وزارت جهاد کشاورزی و نیروهای مردمی در 9 استان جنوب کشور ادامه دارد. این آفت بسیار خطرناک است و در طی دهه‌های گذشته دو بار کشور را به آستانه قحطی برده است. 

فائو همچنین گزارشی را از بقیه کشورها اعلام کرده است. در پاکستان کنترل ادامه‌دار علیه گروه‌های ملخ صحرایی شکل گرفته در بلوچستان، پنجاب و مرزهای هند ادامه دارد، اما گروه‌های ملخ در منطقه بلوچستان نیز در حال شکل گیری است. 

در عربستان هم ملخ صحرایی به شدت حمله کرده و مقابله با این ملخ‌ها در نزدیکی خلیج فارس انجام می‌شود. 

فائو وضعیت ملخ‌های صحرایی در منطقه‌ای در یمن را بسیار وخیم توصیف کرده و اعلام کرده است خبرهای جدیدی از نحوه مقابله در این کشور دریافت نکرده است. 

در گزارش فائو هم چنین به وضعیت ملخ‌ها در سودان جنوبی، اتیوپی، کنیا، شرق آفریقا اشاره شده که در منطقه آفریقا وضعیت ملخ‌های صحرایی بسیار وخیم است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • UA ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    4 0
    خواهشا تذکر بدید خانواده ها در مناطق درگیر که مبادا به این ملخ ها به چشم غذا نگاه کنند! ممکنه حامل ویروس باشن. در آزمایشگاههای آمریکا روی پشه، ملخ و عنکبوت برای انتقال و جابجایی ویروس کار میکنن.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس