عکس/ نخستین روز نمایشگاه کتاب تهران

نامزد بخش داستان کوتاه جایزه جلال گفت: من معتقدم باید به کیفیت در نگارش کتاب توجه فراوانی کرد زیرا نگارش اثر با کیفیت در طولانی مدت باعث بقای نویسنده می شود.

به گزارش مشرق، مسعود سلطانی نویسنده و نامزد بخش داستان کوتاه جایزه جلال و نویسنده کتاب «گر نوشت» پیرامون لزوم توجه به کیفیت در نگارش کتاب گفت: من معتقدم باید به کیفیت در نگارش کتاب توجه فراوانی کرد زیرا نگارش اثر با کیفیت در طولانی مدت باعث بقای نویسنده می شود. از نظر من نویسندگانی که تعداد زیادی کتاب نوشته اما نتوانسته‌اند حتی یک اثر ارزشمند از خود بر جای بگذارند عملکرد موفقی در این زمینه نداشته‌اند.

نویسنده کتاب «گر نوشت» در مورد تولید آثار ماندگار تاکید کرد: من معتقدم زمانی می‌توان گفت که نویسنده‌ای موفق عمل کرده که وی توانسته باشد اثری ماندگار از خود خلق کند، در همین راستا خودم نیز تلاش کردم کتاب‌هایی را که می‌نگارم بارها مورد بازبینی قرار دهم تا بتوانم اثری ماندگار و موفق را خلق کنم.

وی با اشره به تاثیر قیمت کتاب بر سرانه مطالعه بیان کرد: با افزایش قیمت کاغذ سرانه مطالعه در مسیر نزولی قرار خواهد گرفت، زیرا باید همچنان تلاش کنیم تا این محصول از سبد خانوار حذف نشود، هرچند اگر کتاب‌های خوب به جامعه معرفی شوند مخاطبان به هر شکلی شده آن را تهیه می‌کنند.

وی با گلایه از وضعیت نویسندگان شهرستانی تصریح کرد: برخورد ناشران با نویسندگان شهرستانی خوب نیست، آنان حتی کتاب‌هایی را که از سوی نویسندگان شهرستانی ارائه می‌شود را نمی‌خوانند و بدون مطالعه آن‌ها را رد می‌کنند.

سلطانی در مورد کتابی که دست کار دارد ابراز کرد: در حال حاضر نگارش کتابی با عنوان زن تناردیه را در دست دارم. این کتاب در مورد افرادی است که طی هشت سال دفاع مقدس از خانه و کاشانه خود آواره شده و به سایر استان‌ها و شهرهای مختلف کوچ کردند، این افراد که عموماً از آنها با عنوان جنگ زده‌ها یاد می‌شود موضوع رمان من شدند.

وی خاطرنشان کردک فکر می‌کنم مقوله کنار هم قرار گرفتن فرهنگ‌ها و عقاید مختلف از دو شهر اهواز و چهارمحال و بختیاری نتیجه جذاب و قابل توجهی را به همراه خواهد داشت، این مهم سوژه مناسبی برای کتاب زن تناردیه است.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    1 0
    محل زیست تصمیم گیران در همه امور عامل اولویت دروغین است در کدام مورد این گونه نیست
    • IR ۰۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
      0 0
      دقیقاااااا!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس