کد خبر 1062222
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
سفیر ایران در چین: کمک‌های پزشکی روابط "مردم با مردم" را تقویت می‌کند

سفیر ایران در چین با اشاره به اینکه کمک‌های دولت و مردم چین به همه کشورهای دنیا به ویژه ایران قابل تحسین است اظهار کرد این کمک‌ها زمینه بسیار خوبی برای توسعه روابط «مردم با مردم» میان کشورهای مختلف است.

به گزارش مشرق، «محمد کشاورز زاده» روز سه شنبه در آیین اهدای ۷۰ دستگاه اکسیژن ساز مصنوعی توسط دو بنیاد خیریه «پانداریکا» و «سیخونگ» پکن در سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین افزود: روابط ایران و چین به عنوان دو کشور دارای تمدن کهن، تاریخی است و ملت های دو کشور از دیرباز با یکدیگر در ارتباط بوده اند.

او ضمن قدردانی از بنیادهای خیریه «پانداریکا و سیخونگ» گفت: کمک هایی که از مردم چین دریافت می کنیم کمک های ارزشمندی است و ارزش معنوی این کمک ها به مراتب بالاتر از ارزش مادی آنها است.

کشاورز زاده افزود: مطمئن باشید که مردم ایران قدردان کمک های مردم چین هستند ما افتخار کنیم که دارای اشتراکات تاریخی هستیم مردم ما از مردم چین به عنوان مردم سخت کوش، فهیم، دانش دوست و پرکار خاطرات خوبی دارند.

سفیر ایران در چین با اشاره به اهدای ۷۰ دستگاه اکسیژن ساز مصنوعی توسط این بنیاد خیریه گفت که این دستگاه ها خیلی مورد نیاز بیماران ما است و سعی خواهیم کرد در اولین فرصت این دستگاه ها را به ایران ارسال کنیم و در اختیار بیماران قرار دهیم.

کشاورز زاده اظهار کرد در گذشته جاده ابریشم زمینه ارتباط میان دو کشور را فراهم کرده بود اما اکنون و در عصر جدید نیز این روابط در حال گسترش است و تقویت می شود.

وی در پایان گفت: از اینکه دولت و مردم چین با سختکوشی مثال زدنی توانستند بر ویروس رکونا موفق شوند اظهار خوشحالی کرد.

خانم "یودونگ لی" از مدیران و داوطلبان بنیاد خیریه "پانداریکا" پکن هم در این آیین گفت: موسسه خیریه ما یک موسسه بین المللی است و در سراسر شهرها و استان های چین دارای نمایندگی و شعبه است.

او با اشاره به اینکه مردم ایران در ابتدای شیوع ویروس کرونا در چین بی درنگ به کمک مردم ما آمدند و اقلام بهداشتی به چین ارسال کردند ما نیز برنامه ریزی کردیم تا به نحو مناسبی کمک های ملت ایران را جبران کنیم.

وی اظهار کرد: ایران و چین به عنوان دو کشور دارای تاریخ و تمدن کهن، همواره دارای روابط دوستانه بوده اند و شرایط کنونی نیز علیرغم همه مشکلاتی که ایجاد کرده است فرصتی برای تقویت روابط دو کشور ایجاد کرده است.

به گزارش ایرنا، خانم یودونگ با اشاره به اینکه همه اعضای این بنیاد از «مردم عادی جامعه» هستند تصریح کرد کمک این بنیاد بیانگر تقویت روابط دو کشور در قالب روابط «مردم با مردم» است.

در پایان این آیین ۷۰ دستگاه اکسیژن ساز مصنوعی توسط دو بنیاد خیریه «پانداریکا» و «سیخونگ» پکن به سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین تحویل شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    7 1
    امیدوارم این مردم بجای مهربانیهای خود ازین به بعد بهداشت و تغذیه خودشونو بازنگری کنند و از حیوانات فاصله بگیرند و اونها رو نخورند تا مصیبتی به این بزرگی دامنگیرمون نشه
    • IR ۲۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      ممنون بابت تشکرت از لطف مردم چین! من بودم یه سری پوز بند می‌فرستادم برای امثال شما قدر ناشناسها!!
  • احمدخواجوند US ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    7 5
    اگر به مزاج سایت مشرق بر نخورد سلام گرگ بی طمع نیست
    • محمد IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      8 1
      اگر بهتون بر نمیخوره ۱.از قدیم به انگلیس و آمریکا میگفتند گرگ که هنوز هم هستند ۲.اگر چین هم ایران را تحریم میکرد ،برای امثال شما عزیز میشد ۳.آنها جواب سلام را دارند میدهند،احمق جان اول ما به آنها کمک کردیم شما عاشقان آمریکا و اروپا لیاقتتان همان ۵۰ تا دونه ماسکی بود که اروپا براتون فرستاد ای کاش کرونا میگرفتید تا بفهمید اگر همین کمک های چین نبود،اوضاع الان مملکت خیلی خراب تر بود و احتمالا الان مرده بودی
    • IR ۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      12:17 اگر آمریکا همین کارو کرده بود شماها الان داشتین خودتونو تیکه پاره میکردین که ببینین، دوست واقعی به این میگن!!
    • DE ۰۰:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      0 0
      احمدخواجوند ۱۲:۱۷ - اگر به مزاج سایت مشرق بر نخورد سلام گرگ بی طمع نیست بنظر شما // بنظر شما هِلُویِ امریکایی ها این کفتارهای درنده و گرگهای خون آشام از روی طمع نیست؟ باید در جوای هِلُویِ امریکایی ها گفت و علیکم الهِلوُ و لعنت الله . امریکایی ها تازه به دوران رسیده اند چین که سابقه تمدنی چندین هزار ساله و ارتباط چند هزارساله با ایران دارد.
    • علي IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      0 0
      غصه نخور به مشرق بر نميخورد ؟ اما عقل كه نباشد جان در عذاب است
  • حسن IR ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    1 8
    بررسیش کنید به جای اکسیژن داخلش ویروس نباشه
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      عزیزم، این از طرف آمریکا یا فرانسه فرستاده نشده که توش ویروسی چیزی باشه مثل خون های آلودهٔ اهدایی فرانسه و.... اینو چینی فرستاده که نمیخواد حکومت ایرانو عوض کنه، پس خیالت راحت باشه!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 4
    وای اونها چقدر خوبن
    • IR ۰۰:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
      1 0
      نه پس وااای اون یکی ها خیلی خوبن؟؟!!
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 0
    شما ک ادعا کردین دستگاه اکسیژن ساز ساختین...ای بسوز پدر تحریم ک همه چی رو رو کرد
  • IR ۱۴:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    4 5
    درد و بلاشون بخوره تو سر آمریکا و طرفداران آمریکا
  • کاوشگر فضایی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 0
    اقای جهانگیری کجایی که بر ضد چینی ها موضع بگیری و از غرب حمایت کنی ؟
  • IR ۲۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    4 0
    دردشون ضربدر 100 بخوره تو کمر آمریکا
  • IR ۲۳:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    14:20 الهی آمین! البته بهمراه ماله کشهای داخلی‌شون!!!
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 0
    لطف کن الان که در حال ضرب و تقسیمی از طرف من هم به توان 100 برسون!! :-)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس