کد خبر 1062191
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۰
محمود کلهر

پیشکسوت پرسپولیس گفت: هر کسی که مسئولیتی به عهده می‌گیرد باید از افراد متخصص کنار خودش استفاده کند.

به گزارش مشرق، محمود کلهر در خصوص اینکه جوامع ورزشی و ورزشکاران سراسر دنیا در این شرایط دنیا به مردم عادی کمک می‌کنند اما در ایران خیلی این مساله پررنگ نیست، اظهار داشت: البته خود من و دوستانم تا جایی توانسته‌ایم و در توان‌مان بوده سعی کردیم وارد شویم. در کانون مربیان هر کاری که از دست‌مان برمی‌آمده انجام دادیم و یکسری اقدامات را انجام دادیم اما مساله اصلی این است که باشگاه‌هایی که عنوان فرهنگی ورزشی را یدک می‌کشند در بحث حرف و تبلیغ آن کارشان چشم‌گیر است ولی در عمل می‌بینیم که اتفاقی نمی‌افتد.

کلهر با اشاره به نقش ورزشکاران در فعالیت‌های اجتماعی تصریح کرد: در دنیا می‌بینیم بهترین بازیکنان پیش‌قدم می‌شوند. در این زمینه اصلاً بحث ورزشکار حرفه‌ای مطرح نیست و بحث پهلوانی است. کشور ما همیشه پهلوانان بزرگی مانند پوریای ولی و تختی داشته و ما باید از این آدم‌ها الگو بگیریم. در کشورهای دیگر می‌بینیم که همه می‌آیند از مال‌شان می‌گذرند و در کنار مردم هستند، بی‌دلیل نیست که محبوبند.

وی ادامه داد: من امیدوارم این اتفاق هم در کشور ما بیفتد و ورزشکاران ما در این زمینه کمک کنند. باشگاه‌های ما باید پیش‌قدم شوند و مدیران باید در اساسنامه، چارچوب تشکیلاتی و قراردادهایی که می‌بندند قسمتی را برای بحث فرهنگی در نظر بگیرند. اصلاً اجبار کنند و برای امور و کارهای خیرخواهانه پیش‌قدم شوند. همین مردم هستند که ورزشکاران را بزرگ کرده‌اند و همین مردم هستند که برای مدیران عامل جایگاه ویژه تعریف می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

پول رضایت‌نامه یحیی پرید

پیشکسوت پرسپولیس در مورد نقش باشگاه‌ها تصریح کرد: باید در باشگاه‌هایمان آموزش درست بدهیم تا بچه‌های ما وقتی به جایی می‌رسند فراموش نکنند از طریق همین مردم و رسانه‌ها بزرگ شده‌اند و نگاه ویژه‌‌ای به مردم و کسانی که شبانه‌روزی زحمت می‌کشند تا سلامت جامعه حفظ شود، داشته باشند. البته از این قشر فوتبالیست‌ها امثال علی کریمی را داریم و همچنین برخی از بزرگان ورزش ما می‌آیند و کمک می‌کنند، اما باشگاه‌ها هم در اینگونه مسائل باید فعالیت کنند. این خودش یک نکته آموزشی برای جوانان و نوجوانان ما خواهد بود که اگر روزی مطرح و چهره شدند، فراموش نکنند باید در این زمینه‌ها پیش‌قدم شوند.

وی در مورد اینکه مراجع ورزشی در کشور ما پیش‌قدم نمی‌شوند و آیا دولتی بودن آنها تأثیری روی این موضوع دارد، عنوان کرد: من می‌گویم یک مدیر قوی چه دولتی باشد و چه در بخش خصوصی کار می‌کند، باید کار مدیریت خودش را انجام بدهد و کارهای قشنگ کند. این عامل موفقیت یک مدیر قوی است. یک پلاکارد زدن هزینه‌ای ندارد اما کمک مدیر یک فدراسیون مانند فدراسیون فوتبال در امور خیرخواهانه، روی سلامت جامعه خیلی تأثیر دارد چون فدراسیونی است که خیلی هوادار دارد.

کلهر اضافه کرد: مردم از فدراسیون فوتبال یا باشگاه‌های بزرگ‌مان توقع زیادی دارند. فدراسیون می‌تواند در بحث فرهنگی که یک مشکل در ورزش ما محسوب می‌شود، حداقل تبلیغ کند تا آدم‌های خیرخواه که می‌توانند کمک کنند، همراه فدراسیون پیش‌قدم شوند. این‌ کارها هزینه‌ آنچنانی ندارد. و حتی می‌توانند در مصاحبه‌هایشان این را عنوان کنند. ما مردم بزرگی داریم که در سخت‌ترین شرایط مقاومت و به هم کمک کرد‌ه‌اند.

وی در اشاره به نقش مدیران ورزشی گفت: باید مدیران‌ ما نگاه حرفه‌ای‌تری داشته باشند. نگاه حرفه‌ای این نیست که پول خوب دربیاورند و یا خوب حرف بزنند. باید در دل مردم باشیم. خیلی از آدم‌های بزرگ دنیا که محبوبیت‌شان به خاطر این است که خودشان و جایگاه‌شان را فراموش نمی‌کنند. امیدوارم این اتفاق در کشور ما هم بیفتد. مخصوصاً‌ از جانب فدراسیونی که همه نگاه‌ها به سمتش است و باشگاه‌های ما هم می‌توانند از فدراسیون الگو بگیرند.

کلهر ادامه داد: امیدوارم کسانی که مسئولیت دارند، قدم‌های مثبتی در جهت سلامت جامعه بردارند. فدراسیون خیلی می‌تواند کمک کند. فوتبال ورزشی است که با بقیه ورزش‌ها فرق دارد. هواداران زیادی دارد و رئیس فدراسیون و عواملش می‌توانند نقشی کلیدی در جهت سلامت جامعه ایفا کنند. حداقل می‌توانند تبلیغ کنند که به مردم کمک شود تا از سختی‌هایی که در جامعه وجود دارد مثل همین بیماری، آسانتر عبور کنیم.

وی در خصوص نقش وزارت ورزش در این زمینه تصریح کرد: فدراسیون و وزارت ورزش مثل زنجیر به هم وصل هستند و باید تصمیم بهتری برای کمک به جامعه بگیرند. وقتی یک ورزشکار بزرگ صحبتی می‌کند می‌بینیم که چه تأثیری در دیدگاه مردم می‌گذارد. نقش اول این کار را وزیر ورزش و افرادی که در رأس ورزش کشور هستند، ایفا می‌کنند. همانطور که گفتم ما پهلوان‌های زیادی چه در فوتبال و چه در کشتی  داشتیمکه می‌توانند خیلی کمک کنند.

کلهر افزود: وزارت ورزش می‌تواند نقش پررنگی در این زمینه داشته باشد. باید از پیشکسوتان و بازیکنان مطرح کمک بخواهند که در جهت سلامت جامعه پیش‌قدم شوند و این اتفاق نمی‌افتد مگر با درایت وزیر، رئیس فدراسیون و مدیران باشگاه‌ها. آن‌ها باید تبلیغ کنند تا ورزشکاران بیشتری بیایند در میدان باشند و به مردم کمک کنند.

پیشکسوت پرسپولیس در خصوص شرایط مدیریت این باشگاه، اظهار داشت: هر کسی که مسئولیتی به عهده می‌گیرد باید از افراد متخصص کنار خودش استفاده کند. هیأت مدیره و ستاد پشتیبانی یک باشگاه، باید هم آدم اقتصادی داشته باشد و هم آدم ورزشی بزرگ که بتوانند برای بهتر شدن باشگاه تصمیم درست بگیرند. نقش اول را هم کسی که نفر اول و مدیرعامل است ایفا می‌کند و خیلی مهم است که چگونه تصمیم بگیرد و دیدگاهش چگونه باشد.

وی اضافه کرد: فکر کنم رسول‌پناه بهترین کاری که می‌تواند بکند این است که از بازیکنان تحصیل‌کرده و متخصص و همچنین از پیشکسوت‌های بزرگی که داریم و همه‌شان به نوعی مدیر هستند، مشاوره‌های خوب بگیرد. به شرطی که ما به دنبال آن‌ها برویم نه اینکه منتظر باشیم آن‌ها بیایند. به این ترتیب پرسپولیس از این وضعیت نجات پیدا می‌کند و فکر می‌کنم این راهکار مناسبی برای بهتر شدن باشگاه بزرگ پرسپولیس خواهد بود.

کلهر تصریح کرد: اگر پرسپولیس حتی درآمدی هم نداشته باشد با تصمیم درست، برنامه‌ریزی درست و چارت تشکیلاتی قوی که اصلی ترین مورد هم این است، می‌توانند این تیم را درآمدزا و در مسیر حرفه‌ای شدن حرکت کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس