کد خبر 1062066
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۴۵
ثروتمندانِ

بیل گیتس، مالک مایکروسافت ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با همه‌گیری کرونا کمک اهداء کرده که این مبلغ تنها یک دهم درصد (یک هزارم) از دارایی وی است!

به گزارش مشرق،  در حالی که ایالات متحده این روزها به شدت با ویروس کرونا دست و پنجه نرم می کند، ثروتمندان این کشور که جزو ثروتمند ترین افراد دنیا محسوب می شوند برای ظاهرسازی دست به کمک های مالی نمادین برای مقابله با کرونا زده اند.

صدای آمریکا در این خصوص نوشت: جف بزوس، ثروتمندترین فرد جهان، ۱۰۰ میلیون دلار برای کمک به بانک های غذایی آمریکا اهدا کرده که تنها معادل ۸ صدم درصد (کمتر از یک هزارم) از ثروت او را تشکیل می دهد!

بیل گیتس، مالک مایکروسافت ۱۰۰ میلیون دلار برای مقابله با همه‌گیری کرونا کمک اهداء کرده که این مبلغ تنها یک دهم درصد (یک هزارم) از دارایی وی است!

 مارک زاکربرگ، مالک فیس‌بوک هم  اعلام کرد که ۲۵ میلیون دلار به تسریع کمک‌رسانی برای درمان کووید۱۹ اهدا خواهد کرد که این مبلغ کمتر از ۴ صدم درصد (۰٫۰۴ درصد) از دارایی زاکربرگ تخمین زده شده است!

این در حالی است که در ایرران، بسیاری از افراد نیکوکار، با کمک های مالی خود، نیروهای جهادی را برای خدمت رسانی به مردم بررای ریشه کنی ویروس کرونا یاری کرده اند.

منبع: جام نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • حسن IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    15 12
    مشرق جان مهم اینه که کمک کرده! یه سوال: خود ما حاضریم یک هزارم اموالمون رو برای کرونا هدیه کنیم؟
  • DE ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    12 3
    درد جامعه امریکا اینه که نخبگان اقتصادیشون تحت تاثیر معیارهای صهیونیسم امریکا تبار نئولیبرالیسم سودجو تربیت شدند. اکثریت ثروتمندان اشون همه سکولار و خودخواه و دنیاپرست تربیت شدند. انگیزه شیطانی شون ثروت اندوزی از راه ایجاد جنگ افروزی تو کشورهای دیگه به قیمت خون میلیون ها مردم بیگناه ملل دیگه هستش یعنی سرمایه گذاری در تسلیحات جنگی و کسب سود براشون اهمیت فوق العاده داره . این صدقه سری رو هم این دو شرکت غیر تسلیجاتی ولی جاسوسی و اطلاعاتی اینترنتی بزور دادند برای تبلیغاته که اسمی ازشون و شرکتشون به میان بیاد. وگرنه اینو هم نمیدادند. دولت و کنگره امریکا بجای اینکه در چند دهه چند تریلیون پولش رو بیاره تو منطقه و چند جای دیگه دنیا جنگ راه بندازه میتونست برای بیمه درمانی و مدیریت بحران کشورش خرج کنه تا چنین کمبود و اشفتگی و مرگ و میر نداشت. دولت و کنگره امریکا مسئول این وضعیت هم هستند.
  • رامین IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    6 13
    با وجود انکه پولشو بر خلاف سرمایه دارای ما از راه رانت بدست نیاورده و نون مغزشو خورده .... ولی با این حال 95 درصد پولشو در بنیاد خیریه سرمایه گذاری کرده... جالب هستش که دم از ایمان هم نمیزنه که بعد بیاد اختلاس کنه
  • FR ۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    12 5
    سرمایه داران صهیونیست امریکا اگر همه دارائی خودشان را هم بدهند جبران خسارتی را که با ساخت این ویروس در ازمایشگاه داشته اند نمیکند .باید با ضبط تمام سرمایه انها انها را محاکمه و به جرمی که بعد از جنگ جهانی دوم متحدین را محاکمه و اعدام کردند انها را محاکمه کنند .حتی اکر در دادگاهی غیابی باشد.
  • منتقد IR ۲۱:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    4 15
    مشرق محترم . با این که مواضع موافقی با شما دارم باید عرض کنم که خبرنگارانتون منطق بسیار ضعیفی در بحث قیاس مشکلات ایران و غرب دارد. شمای خبرنگار الان یک هزارم اموالت رو برای کرونا کمک کردی؟؟آیا میدونی همین آقای گیتس بیماری فلج اطفال رو در آفریقا با صرف چند ده میلیارد دلار در سالیان گذشته ریشه کن کرده.. اگر مذهبی هستیم و طرفدار حق ، انصاف رو هم رعایت کنیم . توصیه می کنم کتاب منطق دکتر خندان رو یه بار دیگه مطالعه بفرمایید.
  • DE ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    11 1
    از کار خوب حمایت کنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس