کد خبر 1062063
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۴:۴۵
حاج قاسم نمایه

شخصیت‌های محور مقاومت در یمن، عراق و فلسطین اعلام کردند، ‌ترور شهیدان سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس نتایج عکس برای آمریکا داشت و این ‌ترور منجر به وحدت نبرد در میدان‌های محور مقاومت شد.

به گزارش مشرق، سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه ایران و «ابومهدی المهندس» جانشین فرمانده «الحشدالشعبی» عراق در سیزدهم دی‌ماه ۱۳۹۸ در حمله پهپادی آمریکا نزدیک فرودگاه بغداد به شهادت رسیدند. به گزارش فارس، شبکه لبنانی «المیادین» به مناسبت گذشت صد روز از این ‌ترور، گفت‌وگویی با محمد البخیتی عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن، سعد السعدی عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق و ماهر الطاهر از اعضای ارشد جنبش «جبهه مردمی» فلسطین انجام داد.

بیشتر بخوانید:

غرب آسیا ۱۰۰ روز بعد از شهادت حاج قاسم

محمد البخیتی در این گفت‌وگو اعلام کرد: هر ضربه‌ای که محور مقاومت بخورد، قوی‌تر از آن خارج خواهد شد.

وی افزود: آمریکا همیشه تلاش می‌کند فرماندهانی که برای آزادی کشورشان تلاش می‌کنند، هدف بگیرد اما از جنایت ‌ترور شهید سلیمانی و المهندس سودی نبرد و این ‌ترور منجر به وحدت نبرد در میدان‌های

محور مقاومت شد. عضو دفتر سیاسی انصارالله یمن تأکید کرد: پس از این ‌ترور، حضور آمریکا در عراق مورد تهدید قرار گرفته و رساترین پاسخ به این جنایت آمریکا، انسجام محور مقاومت از ایران و عراق تا سوریه، لبنان، یمن و فلسطین است. وی ادامه داد: هدف گرفتن پایگاه «عین‌الاسد» قواعد درگیری میان محور مقاومت و آمریکا را تغییر داد.

آمریکا ناچار به خروج از عراق است

سعد السعدی، عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق نیز به المیادین گفت:‌ترور فرماندهان مذکور تنها عراق را هدف نگرفت بلکه محور مقاومت و کشورهای آنها را هدف گرفت اما محور مقاومت امروز منسجم‌تر و قدرتمندتر شده و آمادگی بیشتری برای مقابله با پروژه آمریکایی دارد.

وی ادامه داد: آمریکا از تظاهرات عراق که معترضان در آن خواستار اصلاحات بودند، بهره‌برداری کرد و امروز سردرگمی‌آمریکا در عراق از خلال تعرض به مقرهای الحشدالشعبی آشکارتر شده است. السعدی تأکید کرد: آمریکا ناچار به خروج از عراق خواهد بود و نتیجه حساب باز کردن بر روی آمریکا در منطقه تنها زیان و باخت است.

عضو دفتر سیاسی جنبش «عصائب اهل الحق» عراق ادامه داد:‌ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس در چارچوب اجرایی کردن «معامله قرن» نیز صورت گرفت. وی گفت: حمله گسترده به یمن به این دلیل صورت گرفت که مسئله فلسطین را مسئله اول خود قرار داده است. السعدی اعلام کرد: آنچه از تهران درباره هماهنگی میان نیروی قدس و گروه‌های مقاومت فلسطین می‌شنویم، ادامه خواهد داشت و گسترده‌تر خواهد شد.

همچنین، ماهر الطاهر، از اعضای ارشد جنبش «جبهه مردمی» فلسطین در این زمینه به المیادین گفت: فرمانده «قاسم سلیمانی» به اسوه‌ای بزرگ در سطح جهان تبدیل شده و جنایت ‌ترور شهید سلیمانی و المهندس نتیجه برعکس برای آمریکا خواهد داشت، جنایتی که در تحقق اهدافش شکست خورد. وی ادامه داد: این تجاوز به اهداف خود نرسید زیرا سخن‌های جدی درباره خروج نیروهای آمریکایی از عراق آغاز شده و ‌ترور این فرماندهان منجر به همبستگی بیشتر محور مقاومت شد. الطاهر تأکید کرد: جنایت ‌ترور سلیمانی نشان‌دهنده بن‌بست واشنگتن در برابر پیشروی راهبردی محور مقاومت در منطقه بود؛ ایران با هدف گرفتن عین‌الاسد پاسخی جدی و قاطع داد و آمریکا جرأت پاسخ دادن را نکرد.

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رضا IR ۰۴:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    چند بار يه. خبر رو كار ميكنيد آخه ؟! اين خزبازى ها چيه ؟!
    • قریشی IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      14 14
      اینقدر باید تکرار بشه تا در گوش ابلهان داخلی فرو بره که امریکا یک قدرت پوشالی و بی اهمیت در منطقه است تا عده ای بفهمند که امریکا در منطقه ناجی ملتها نیست و اشغالگر است .
  • DE ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    کل نیروی نظامی امریکا و کل سرویس های جاسوسی اش که در منطقه نا ارامی درست می کنند باید از کل منطقه برند بیرون.
  • SHAHTOUR IR ۰۸:۵۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 13
    از کجا معلوم که هدف اصلی شان همین بهانه جهت خروج از عراق نباشد. ؟؟ و حالا از این استفاده میکنند. مگه تا به حال حضورشان در عراق برایشان نفعی داشته.>؟؟؟
  • مهرناز IR ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    6 14
    عدو شود خیر " اگر خدا خواهد " ترامپ دیوانه احمق فقط توانست " این رزمنده خسته سال ها مبارزه با دشمن " بابدن رنج کشیده از زخم های دوران جنگ را " به ارامشی که طلب می کرد " رساند.
  • IR ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 13
    تنها دستاورد ترور شهید مظلوم ما از دید هر کسی فرق میکنه تنها دستاورد این بود ک بیعرضگی ما برای گرفتن انتقام مشخص شد و در باطن کار صدتا زدن و یکی خوردن برات متاسفم ک اجازه انتشار نمیدی برو کره مرباتو بخور
  • IR ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 19
    خروج آمریکا از منطقه خون بهای حاج قاسم نمی شود.
  • آذربایجانی IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    13 2
    خون مقتول همیشه دامن قاتل رو میگیره و زندگیشو نابود میکنه خون حاج قاسم هم دامن امریکا رو گرفته و بلایی عظیم بنام کرونا با اون حجم گسترده داره تلفات میگیره
  • ناشناس GB ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 10
    الان دلتنگی مردم سوریه رو درک می کنید به دست مزدوران شما کشته شدن و خانواده هایشان عزادار شدن
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    11 1
    ترامپ و غربی ها و غرب پرستان ،،جملگی به دار ودسته داعش. یعنی به عنوان تروریست ،، مفتخر شدند
  • IR ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 1
    کسانی ک پشت امریکای خونخوار را میگیرند ولی در امنیت ایران زندگی می کنند حقشونه ک یاید از ایران بیرون بروند.امنیت ما راحت ب دست نیا مده .مرگ بر امریکاا
  • احمد IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۸
    1 0
    نفر دوم نظام رو از دست دادیما همه چی رو عادی سازی نکنین
  • مریم IR ۰۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۹
    1 0
    مرگ بر ترامپ ترسو و بزدل

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس