عباس آخوندی نمایه

وزیر بی‌کفایت و مستعفی راه‌ و شهرسازی باز هم برای مسائل سیاسی و دیپلماسی نسخه‌پیچی کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

عباس آخوندی در روزنامه تعادل و در یادداشتی با عنوان «جهان پساکرونا» نوشت‌: «کشورمان مدّت‌هاست که با پدیده‌های متعددی از عامل‌های ناکارآمدی و ناکارایی در نظام اجتماعی و حکمرانی دست‌ و پنجه نرم می‌کند. باید دید، آیا رویارویی با این پدیده مهلک جدید(شیوع ویروس کرونا)، مایه یک عزم ملّی برای گذاشتن یک نقطه پایان به روند موجود و یک چرخش بنیادین در نظام حکمروایی می‌شود؟ آیا هنوز عده‌ای فکر می‌کنند با کاهش آزادی‌ها و با ایجاد محدودیت‌های مبادله در سطح جهانی و با هزینه‌کرد از جیب ملّت و از محل درآمدهای نفت می‌توانند برای جبران تمام فرایندهای ناکارآمد در برابر این پدیده کشنده مقاومت کنند؟ و یا آن‌که باید به فکر اصلاح ساختاری، نهادی و فرایندی باشند؟».

بیشتر بخوانید:

خانه‌های کوچک، پیشتاز تورم بازار مسکن +آمار

وی می‌افزاید: «ویروس کرونا در یک نقطه از جهان جهش کرد و به سرعت تمام جهان را فرا گرفت. این پدیده یک‌بار دیگر پیوستگی جهان و جهانی‌بودن امور را نشان داد. ما که از حیثِ اخلاقی همواره شعار «بنی آدم اعضای یک پیکرند» را سر می‌دادیم ولی، در عمل تن می‌زدیم، این بار نیز از درک پذیرش آن در جهان واقع عاجز ماندیم و همچنان بر طبل تجزیه جهانی کوبیدیم. واقعیّت آن است که شرط لازم و کافی برای پیروزی در این نبرد پذیرش پدیده «جهانی‌شدن» است...کشوری که قواعد تجارت و مبادله‌های مالی بین‌المللی؛ از جمله کنوانسیون‌های FATF را نپذیرفته ‌است، چگونه می‌خواهد از این رفع محدودیّت بهره ‌ببرد؟».

آخوندی همچنین می‌افزاید: «آیا اینک آنان که تجارت و تبادل مالی بین‌المللی ایران را که خود با هزاران مشکل روبه‌رو بود با متوقّف ‌ساختن پیوستن به FATF به محاق بردند و از روز آغاز با برجام به منظور بالا کشیدنِ خود جنگیدند؟... و شورای نگهبانی که فراتر از قانون اساسی عمل کرد و با رد صلاحیّت‌های گسترده و کنترل فرایندهای انتخابات بخش عظیمی از ملّت را از شرکت در انتخابات دلسرد و محروم ساخت و سردترین انتخابات تاریخ جمهوری اسلامی را موجب شد... و آنانی که رسانه را ابزار اهداف گروهی خود کرده و نه از راه رقابت بلکه از راه کوبیدن یک تفکر می‌خواهند خود را بر دیگران تحمیل کنند، یارای حل مسئله ویروس کرونا را دارند؟».

از نامربوط بودن جملات و دعاوی آقای عباس آخوندی در این نوشته که بگذریم، باید از او پرسید آیا واقعا در میان اروپا و آمریکا که از همدیگر ماسک و گان و دارو می‌دزدند و وحشی‌گری تمام‌عیار را حتی درباره متحدان و شهروندان خود به نمایش گذاشته‌اند، اخلاق و جامعه جهانی و تعامل و همدردی معنا دارد که آقای آخوندی باز هم آدرس نرمش در مقابل آنها را می‌دهد.

همچنین از این شیدای غرب باید پرسید با وجود همه تحریم‌ها و خباثت‌های غرب، کارکرد غرب در مهار و مبارزه با کرونا و حمایت از مردم بهتر بوده یا کشور ما؟! چرا همین حالا آمریکا اجازه فروش دارو به ایران را نمی‌دهد و اروپا نیز با آن همراهی و همکاری می‌کند؟ این خباثت‌ها چه ارتباطی با FATF دارد؟ چرا چین توانست با ۱۸ پرواز اقلام دارویی و درمانی به ایران بفرستد اما اروپایی‌ها مطلقا - نه فقط از ما بلکه از همدیگر - دریغ کردند؟!

و بالاخره اینکه خیلی بی‌انصافی می‌خواهد یک وزیر مستعفی پس از ۵ سال فرصت‌سوزی و ۴ برابر کردن قیمت مسکن در اثر بی‌کفایتی خود، چنین لاطائلاتی را سر هم می‌کند. تحمل بالاتر از اینکه همین آقای عضو ستاد فتنه و آشوب در سال ۸۸، با اغماض نظام وزیر شد و برای پنج سال در وزارت ماند و فقط در یک سال، تورم ۱۲۸ درصدی را به بخش مسکن تحمیل کرد؟!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • مصطفی IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    18 15
    باعث بد بختی مستاجر ها و بی خونه ها شد و پول دار شدن بساز و بفروش ها خدا ازش نگذره
    • محمد IR ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      2 16
      این یارو منظورش از جهانی شدن خیلی عمیق تر از این حرفاست. جهانی شدن یا گلوبالیسم صورت بین المللی صهیونیسم است. به رسمیت شناختن اسرائیل هم جزو اصلی نظریه گلوبالىسم و در اصل پذیرفتن رهبری آمریکا در سطح جهانی است. گلوبالیسم ارتباط با دنیا نیست اونطور اینکه مفاسد میگویند بلکه رها کردن انقلاب علیه سرمایه داری است. زانو زدن جلوی هژمونی آمریکا آنهم جلوی حرامی هایی مثل جورج سوروس و راکفلر و روتشیلد. فاسدترین افراد حاضر ایران خواستار گلوبالیسم هستند، این خودش یک معیار براى شناخت مفاسد است.
  • IR ۰۵:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    9 15
    مردم اینقدر گرفتار مشکلاتن که کسی به فکر این چرندیات و دعوای زرگری نیست
    • محمد IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      1 7
      یکی از ابزارهای مهره های گلوبالیست های آمریکا براى به زانو در آوردن ملت های مستقل فشار غیرقابل تحمل اقتصادی به مردم است تا در نهایت ملت زانو بزنند. فشار فزاینده به ملت ایران از طرف صهیونست های داخلی در راستای زمین زدن ملت است.
    • IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      2 13
      خوب پس پاشو اون ماهواره رو خاموش کن، به اراجیفشون گوش نده و یه کار مثبت بکن، آفرین!
  • IR ۰۵:۳۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    7 0
    البته مشرق تو هم وقتی من در مورد این آدم نظر میدادم و آنچه لایقش بود را میگفتم، چاپ نمیکردی!
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      5 14
      دوست 05:30 منم موافقم، گاهی وقتها آدم به این مشرق شک میکنه. اراجیف ضد وطن هارو منتشر میکنه بعد نمیزاره جواب درخورشونو بهشون بدیم!!
  • علی IR ۰۵:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    15 2
    خداوند لعنت کنه هرکسی راکه به خون شهدای عزیز خیانت کردوپست ومقام گرفت ومملکت راچاپید.الهی که به لعنت خداوند گرفتاربشه ودودمانش بربادبره.
  • ایلیا IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    8 2
    واقعا توی این کشور کسی نیست که این مرتیکه را آدم کنه بزنین توی ذهنش برای همیشه خفه شه
  • IR ۰۷:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    6 10
    "کشورمان مدّت‌هاست که با پدیده‌های متعددی از عامل‌های ناکارآمدی و ناکارایی در نظام اجتماعی و حکمرانی دست‌ و پنجه نرم می‌کند" یااااااااااااااااخدا ببین کی دم از ناکارامدی میزنه کسی که مسافران رو در قطار تبریز مشهد جزغاله کرد کسی که یک مسکن نساخت وضعیت جاده ها که دیگه نیاز به گفتن نداره در ناکارامدی اجتماعی هم که اولین بار ایشون میکروفن خبرنگار رو پرت کردو .... اقای اخوندی وزیر بی کفایتی بودی ولی فرافکن قهارتری هستی
    • IR ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      07:59 واقعأ که راست میگن آب که سر بالا میره قورباغه هم شیش لول میبنده حکایت همین آخوندیه!! (البته میدونم شهر که شلوغ میشه و قورباغه ابو عطا میخونه رو ولی دوتاشو میکس کردم خونه بیکاریم یکم بخندیم!)
  • emm IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 3
    یعنی واقعا احمقی هم پیدا میشه به اراجیف اینها گوش بده !!!!!!!!؟
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 11
      به قول دایی جان ناپلئون : تنها چیزی که حد مرزی نداره حماقته!! :-)
  • سید IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    3 2
    وی را می توان به عنوان یکی از بهترین مصادیق مظهر حماقت، جهالت، سفاهت و بلاهت در بین خیل اصلاح طلبان تهوع آور و نادان مثال زد!!!! منشاء همه این صفات رذیله اش حسادت و کینه نسبت به محبوبیت رهبر معظم مان در بین مردم ایران و مؤمنین جهان است!
  • IR ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 3
    به مُرده رحم بشه تو کفنش ...
    • IR ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 5
      ببخشید استاد ، میگن " به مرده اگر رو بدی تو کفنش...."
  • ناشناس IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    5 3
    خدا لعنتت کنه آینده ما جوونا رو به باد دادی حالا یک عمر بایددنبال خونه بدوئیم یا قسط های نجومیش رو پرداخت کنیم.
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    13 0
    این فرد در سایه سار همین نظام وزیر مولتی میلیاردی شد الان اگر بنای اصلاح داشته باشیم هم این وزیر و هم برخی از ساختارهای نظارتی که منجر به خلق چنین هیولاهایی می شود نیازمند حذف و بازسازی هستند
  • دیدگا IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    1 4
    این بیچاره رررررررررررررررررررد داده!!
  • IR ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 5
    درود. بر دکتر آخوندی امید مردم ایران. هر کی محالفه فقط اعدام
    • IR ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      3 12
      درد و بلای وزیر مسکن آقای احمدی نژاد بخور تو سر تو نادان و آخوندی بی کفایت
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    8 12
    نحس ترین وزیر ایران از باستان تا پیارسال. عجب رویی داره این فتنه گر.
  • محمود IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 5
    منه بیچاره تا کی باید کار کنم و هر سال فقط بتونم جیب صاحب خونه را شارژ کنم . شما بگید چه سالی میتونم خونه دار بشم . گرسنگی خانواده کم بود کرونا اضافه شد . راهی پیدا کردید خبر بدید شاید شما بلد باشین با این دروغها کاری کنید یا که بگید چکار کنیم ... ؟؟
    • IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      0 0
      در جواب سوالات دوست 09:56 : 1) تا آخر عمر 2)احتمالأ هیچ وقت. 3) متأسفم. 4)چشم! سوال دیگه ای هم داشتین در خدمتم.
  • IR ۱۰:۰۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    11 0
    از خودتونه! غیر از این باشه چرا محاکمه نمیشه؟؟؟ یک سنگریزه به شیشه خانه مردم بزنی محاکمه و جریمه میشوی ، این موجود پرادعای پوچ، کم آرزوهای جوانان و خانواده های رنج کشیده این مرز و بوم را به باد فنا داد؟ قاطعانه میتوان گفت که این آدم پرادعای تو خالی از عوامل اصلی رکود اقتصادی و توقف چرخ تولید است با هزار و یک دلیل، اگر از خودتان نیست چرا ....
  • احمدی IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    1 6
    وقتی از آقای احمدی نژاد بخاطر مسکن مهر قدردانی نشد بلکه رسانه ها علیه مسکن مهر نوشتند . نتیجه این شد که هچ جوانی نتواند با درآمد خود مسکن تهیه کند. ازدواج تعطیل شود جامعه پیر شده با کرونا وغیر کرونا از بین بروند.ومشکلات اجتماعی ونهنجار شکنی ها گسترده شود. حیف است ایران که ویران شود کنام شیران وپلنگان شود حیف است حیف است
    • IR ۱۱:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      1 0
      خوب استاد هدف لیبرال های وطنی و غیر وطنی از اول هم همین بوده و تاحدود زیادی هم موفق شدن!
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    1 11
    انسان زمانی به دشمنی غرب یقین میکند که امثال اخوندی از عمل انها حمایت میکنند نمیبینند غرب چه بلاهایی به سر مردم مسلمان منطقه ودیگر جاهای این کره خاکی که درنیاورده اند؟ واقعا نمیبینند؟
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    10 0
    من مخالفم، پس اعدامش کنین! خخخخ
    • علی IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
      1 0
      من مخالفم پس درست انتخاب کنیم انتخابات، درست،اصلح، آدم حسابی،......سلیمانی..... تا برسیم به حکومت جهانی اصلح امام مهدی عج
  • IR ۱۱:۱۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 3
    تئوریسین های غربی دارن بعد از کرونا گلوبالیسم و جهانی سازی رو زیر سوال می برد بعد این تازه رسیده میگه ما باید به سمت جهانی سازی بریم... خدا یعنی ما با اینا 80 میلیون نفریم ؟ آخه چرا؟
  • سرابی IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    0 1
    قیمت ملک و زمین و مغازه فقط توسط املاکیهای شیاد زیاد میشه باید این مشاغل کاذب جمع اوری و بجاشون مراکز خرید و فروش و رهن و اجاره دولتی دایر بشه باور کنید بسیاری از پرونده های کلاهبرداری هم کم میشه قیمتها هم نجومی نمیشه و جوانها میتوانند اسان ازدواج کنند
  • IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۳۰
    0 0
    اول خدا اون جماعتی که به روحانی رای داد رو ببخشه و بیامرزه که با رای به حسن روحانی پای هر دزد و غارتگر رو به وزارت خانه های دولت باز کرد و دوم خدا نیست و نابود کنه تمام امثال این اخوندی زالو صفت و بی خاصیت که باعث بدبختر شدن مستاجرین و کسانی که با هزاران امید پول پس انداز کرده بودن که 100 متر خانه بخرن که محال شد براشون
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    لعنت خدا و رسول خدا بر این دجال و همه فک و فامیلش. یک ادم بی کفایت که اگر عدل الهی را برایش در نظر بگیریم باید در میدان انقلاب دارش زد
  • IR ۲۲:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۲/۰۲
    0 0
    ۹،۱۶ حتما یه پول حرامی از این مردک به تورسیده از قدیم درست گفتند دیوانه چو دیوانه ببیند خوشش اید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس