کد خبر 1062005
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۴
حشد الشعبی

یک فرمانده الحشد الشعبی موقعیت هسته تروریست‌های داعش که عامل حملات اخیر در استان کرکوک بودند را فاش کرد و گفت که برای پاکسازی این منطقه به پشتیبانی هوایی یکسره نیاز است.

به گزارش مشرق، «علی الحسینی» یکی از فرماندهان الحشد الشعبی روز سه شنبه از وجود هسته‌های داعش در داخل عراق خبر داد و گفت این گروه در پس حملات اخیر در استان‌های کرکوک و دیالی قرار دارد.

بیشتر بخوانید:

حشدالشعبی: حملات داعش در کرکوک با چراغ سبز آمریکا بود

الحسینی در گفت‌وگو با پایگاه خبری بغداد الیوم گفت: «بزرگ ترین هسته تروریست‌های داعش در عراق در منطقه المطیبیجه است که در نزدیک مرز استان صلاح الدین با استان دیالی واقع است  و ده‌ها نفر از اعضای داعش را به سمت کرکوک و دیالی فرستاده است که عاملان حملات اخیر بودند».

الحسینی گفت: «المطیبیجه در یک محور جغرافیایی بسیار پیچیده واقع است که از طریق بیابان‌ها به استان‌های دیالی و کرکوک متصل می‌شود و  از طریق تپه‌ها، کوه‌ها و صحراها راه‌های نفوذ زیادی به دیگر مناطق دارد».

وی افزود:« این منطقه نیاز شدیدی به یک پشتیبانی هوایی دائمی برای حمله به پناهگاه‌ها و راه‌های نفوذ تروریست‌ها دارد تا خطر امنیتی آنها رفع شود و برای ایجاد یک راه حل دائمی تلاش شود که برنامه‌های داعش را برای دیگر حملات ناکام گذارد».

نهاد اطلاع رسانی دستگاه امنیتی عراق روز دوشنبه از کشته شدن ۲۳ تروریست در حمله هوایی در استان کرکوک خبر داد.

استان کرکوک عراق در روز یکشنبه شاهد سه حمله عناصر تروریستی به نیروهای امنیتی این کشور بود که با کشته و زخمی شدن چند نیروی امنیتی همراه شد.

نیروی هوایی عراق پاسخ حملات چند روز اخیر داعش به مناطقی در کرکوک را با بمباران مخفیگاه تروریست‌ها و به هلاکت رساندن ۲۳ نفر از آنها داد.

رسانه‌های عراقی طی روزهای گذشته هشدار دادند که به احتمال زیاد آمریکا با عقب نشینی از برخی پایگاه‌های خود در عراق به هسته‌های خفته داعش برای ازسرگیری حملات خود چراغ سبز نشان داده باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۰۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۷
    2 0
    مرگ بر داعش و آل ابوسفیان ......... ما هنوز منتظر انتقام خون سردار عزیزمان هستیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس