کد خبر 1062003
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۹
مدافعان سلامت

این روزها، ایران دیدنی است، سرریز محبت ایرانیان و نوع‌دوستی آنان، زهر تلخی‌های ویروسی جهانی را گرفته و می‌رود تا حماسه‌ای عظیم در قالب طرحی با عنوان «کمک مومنانه» رقم بخورد.

به گزارش مشرق، چهارمین روز از رزمایش «کمک مومنانه» در حالی به انتها می‌رسد که هر چند این طرح در روزهای ابتدایی خود قرار دارد، اما هر روز بر تعداد ارگان‌ها، سازمان‌ها و افرادی که از قشرهای مختلف به آن می‌پیوندند افزوده می‌شود تا بار دیگر قاب زیبایی از نوع‌دوستی و همدلی در ایران به یادگار ثبت شود.

ماجرا در پی فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه‌شعبان مبنی بر راه‌اندازی رزمایش گسترده در کشور در راستای کمک مومنانه به نیازمندان و حمایت از خانواده‌هایی که اقتصاد آنان تحت تاثیر شیوع کرونا ویروس قرار گرفته، آغاز شد.

سازمان بسیج مستضعفین سرنخ ماجرا را گرفت و پیشقدم برای اجرای رزمایشی بزرگ و خیرخواهانه شد تا زهر کووید ۱۹، کام مردم را بیش از پیش تلخ نکند. بنابراین بسیج با محوریت ۵۴ هزار پایگاه در کل کشور، برگزاری رزمایش سراسری «کمک مومنانه» را در دستور کار خود قرار داد.

فاز نخست «کمک مومنانه» به صورت سراسری از ۲۳ فروردین با رمز یا صاحب‌الزمان (عج) آغاز شد و تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد. نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید.

هر چند که این طرح هم اکنون در روزهای ابتدایی خود قرار دارد، اما هر روز بر تعداد ارگان‌ها، سازمان‌ها و افرادی که از قشرهای مختلف به آن می‌پیوندند افزوده می‌شود تا بار دیگر ایرانیان قاب زیبایی از نوع‌دوستی و همدلی را از خود به یادگار بگذارند.

هر فرد با هر آنچه که در توان دارد به میدان مبارزه با کرونا آمده تا از طریق توانمند کردن هموطنانش از بخشش اجاره بهای مغازه گرفته تا تهیه لوازم ضروری زندگی پشت کووید ۱۹ را به خاک بمالد.

کمک ۳ میلیاردی سپاه به زیرساخت‌های هلیلان

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با بیان اینکه رزمایش مومنانه در ایلام آغاز می‌شود، گفت: تاکنون سپاه پاسداران در بخش زیرساخت‌های شهرستان هلیلان ۳ میلیارد تومان کمک کرده است.

وی با بیان اینکه، کمک مومنانه یعنی کمک بی منت و محترمانه، ادامه داد: هدف کمک‌ها در کل کشور کمک به ۳/۵ میلیون خانواده است که باید با کمک همه، این اقدام صورت بگیرد.

وی ادامه داد: در این رزمایش کمک به مردم برای جبران خسارت ناشی از کرونا، جمع آوری و جهت دهی کمک‌های مردمی برای توزیع بین افراد نیازمند انجام می‌شود.

فراخوان «بسیج همدلی» با رمز «لبیک یا امام» در گلستان

مسوول واحد خواهران بسیج رسانه استان گلستان از فراخوان «بسیج همدلی» در کمک مومنانه به نیازمندان آسیب‌دیده از ویروس کرونا با رمز «لبیک یا امام» در این استان خبر داد و اظهار کرد: بار دیگر در سایه «بسیج همدلی» با رمز «لبیک یا امام» و در راستای تحقق فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر «کمک مومنانه» به میدان می‌آئیم.

زهره رجبی افزود: حالا نوبت سهم بانوان رسانه گلستان در مقابله با کرونا و نقش‌آفرینی این قشر فرهیخته در عرصه اقدام و عمل است و قطعا امیدآفرین خواهد بود.

وی تصریح کرد: هر یک از بانوان بسیجی فعال رسانه استان گلستان با هر ظرفیتی که دارند می‌توانند در این طرح شرکت کنند و قابلیت‌هایی که در زمینه خدمات رسانه‌ای و مطالبه‌گری، کمک به ترویج و شناسایی «هر خیّر؛ کمک به یک آسیب‌دیده کرونایی» را به منصه ظهور و بروز برسانند.

آغاز رزمایش «کمک مومنانه» در گالیکش

فرمانده سپاه گالیکش با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه در این شهرستان، گفت: کمک‌های جمع‌آوری شده توسط پایگاه‌های بسیج با در نظر گرفتن جغرافیای منطقه استحفاظی آن، در همان محل یا روستا با هماهنگی حوزه‌های مقاومت بسیج پس از شناسایی دقیق افراد نیازمند بین آنها توزیع می‌شود.

سرهنگ دوم پاسدار احمد کوهستانی، ضمن دعوت از همه‌ی ادارات، دستگاه‌های اجرایی، ارگان‌ها، نهادها، بخشداران و دهیاران، خیرین، ائمه محترم جمعه و جماعت، هیئت امنای مساجد و حسینیه‌ها، هیئت‌های مذهبی، موسسات و گروه‌های مردم‌نهاد شهرستان گالیکش خواست برای هر چه بهتر برگزار شدن «رزمایش کمک مومنانه» با بسیج سازندگی سپاه شهرستان، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج همکاری کنند.

تهیه ۱۰ هزار بسته حمایتی برای نیازمندان نوشهر

سپاه شهرستان‌های مازندران هم همگام با ستاد ملی مبارزه با کرونا با تشکیل قرارگاه پدافند

زیستی سپاه، بسیج همه امکانات شهرستانی را برای مقابله با کرونا ویروس از پنجم اسفند سال ۹۸ تا به امروز به‌کار گرفته‌اند.

جناسمی فرمانده سپاه نوشهر با اشاره بیانات رهبر معظم انقلاب برای کمک مومنانه، به اجرای این طرح در ماه مبارک رمضان، اشاره و خاطر نشان کرد: جلساتی برای اجرای این طرح برگزار شد و ۱۰ هزار بسته حمایتی با ظرفیت خیرین، بسیجیان، ائمه جماعت و جمعه  آماده و در چهار مرحله به نیازمندان اهدا می‌شود.

توزیع ۱۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و بیماران کرونایی

فرمانده بسیج ناحیه مقاومت سوادکوه شمالی نیز از توزیع یک هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی بین خانواده‌های نیازمند و بیماران کرونایی خبر داد و اضافه کرد: جلسه‌ای با حضور امام جمعه، فرماندار، رئیس سازمان تبلیغات شهرستان برای رزمایش کمک مومنانه تشکیل شد و خروجی جلسه هم این بود که یک قرارگاه مرکزی برای کمک به نیازمندان تشکیل شود و چندین مرحله در ماه مبارک رمضان کمک‌های خیرین و بسیجیان به دست نیازمندان برسد.

احمد شعبانی با بیان اینکه در این جلسه برنامه‌ریزی شد تا به آن دسته از رانندگان تاکسی و یا کاسبانی که در شرایط کرونایی دچار آسیب شدند، هم کمک بشود، یادآور شد: کسانی که در بخش اجاره بها دچار مشکل شدند، با کمک خیرین و بسیج در صدد رفع مشکل آن‌ها هستیم. 

تقسیم کار در اردبیل برای اجرای مطلوب رزمایش کمک مومنانه

استاندار اردبیل با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده و تقسیم کاری عملیاتی کردن رزمایش کمک مومنانه بیان کرد: شاهد سیل کمک‌های نقدی و غیرنقدی مردم، مسؤولان، مدیران، نهادها، ادارات، کارخانجات، شرکت‌های تولیدی، بازاریان، اصناف و آحاد مختلف مردم خواهیم بود.

اکبر بهنام‌جو بر الگوسازی و مردمی کردن این رزمایش که با نام مبارک یا صاحب الزمان (عج) متبرک و مزین شده است تاکید کرد و گفت: تمامی نهادها، دستگاه‌های اجرایی، فرمانداران، شهرداری‌ها، اصناف، کارخانه‌جات و نهادهای مردمی برای عملیاتی کردن رزمایش کمک مومنانه پای کار می‌آیند.

تهیه و توزیع ۱۰۰ هزار بسته غذایی در آذربایجان‌ غربی

استاندار آذربایجان‌غربی با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه در این استان، تصریح کرد: هدف‌گذاری این پویش تهیه و توزیع بیش از ۱۰۰ هزار بسته غذایی ۲ میلیون ریالی برای ۳ ماه متوالی است که با مساعدت خیرین، کارکنان دولت و بنیاد مستضعفان و دیگر نهادها بخش قابل توجه این بسته‌ها تامین شده است.

محمدمهدی شهریاری با قدردانی از همراهی کارکنان دولت و خیرین در کمک رسانی به افراد نیازمند و آسیب دیده از کرونا، ابراز امیدواری کرد تا با تداوم این روند، پیش از آغاز ماه مبارک رمضان مرحله نخست توزیع بسته‌های غذایی شروع شود.

استاندار آذربایجان‌ غربی ظرفیت بسیج، مساجد و دستگاه‌های اجرایی برای توزیع درست و به موقع بسته‌های معیشتی را بسیار موثر خواند و گفت: به مدد شبکه‌های شکل گرفته در قالب بسیج، مساجد و فرمانداری و دهیاری‌ها توزیع بسته‌های معیشتی به بهترین شکل ممکن و با حفظ کرامت انسانی افراد انجام می‌گیرد.

توزیع ۴۵ هزار بسته معیشتی بین آسیب‌دیدگان از کرونا در آذربایجان غربی

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی گفت: ۴۵ هزار بسته معشیتی به ارزش هر بسته ۵میلیون ریال در میان نیازمندان و افراد آسیب دیده از بیماری کرونا در استان توزیع شده است.

حبیب شهسواری با بیان اینکه روزهای آینده ۲۰۰ هزار بسته معیشتی نیز توسط سپاه در مناطق محروم آذربایجان‌غربی توزیع می‌شود، اعلام کرد: این تعداد بسته‌های معیشتی طی هماهنگی انجام شده با مدیران استانی و استانداری آذربایجان‌غربی در راستای کمک‌های مومنانه در اختیار مردم قرار داده خواهد شد.

لبیک بسیج کارمندان استان مرکزی به رزمایش کمک مومنانه

مسئول سازمان بسیج کارمندان استان مرکزی گفت: بعد از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کمک مومنانه و مواسات، این رزمایش در دستور کار ۱۲۰ دفتر بسیج کارمندان این استان قرار گرفت.

ابراهیم عباسی اظهار کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیج کارمندان استان مرکزی با تشکیل ۴۰ گروه جهادی از میان کارمندان و مدیران اقدام به عملیات های مبارزه با کرونا کرد که اقدامات مختلفی در این راستا انجام شده است.

لبیک خیرین دلیجان به رزمایش کمک مومنانه/ ۶۰۰ سبد حمایتی توزیع شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج دلیجان از ندای لبیک خیرین شهرستان دلیجان در پاسخ به درخواست رزمایش انفاق سراسری مقام معظم رهبری خبر داد.

مهدی نباتی ادامه داد: بر همین اساس تاکنون بالغ بر ۶۰۰ سبد کالا شامل گوشت، برنج، روغن، حبوبات و ... به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال تهیه و در میان خانواده‌های نیازمند توزیع شده است.

به گفته وی همچنین به همت خیرین عزیز ۲۵ راس گوسفند و یک راس گوساله به ارزش ۸۵۰ میلیون ریال ذبح شده و گوشت آن توزیع شده است.

وی ادامه داد: هنوز در ابتدای راه هستیم و این حجم از کمک‌های مردمی در روزهای اولیه آغاز رزمایش کمک مومنانه جمع‌آوری شده و پیش بینی ما این است که با حضور گسترده مردم خاطره‌ای شیرین و به یاد ماندنی از این رزمایش به ثبت برسد.

آغاز رزمایش ملی بخشش ایرانیان در برازجان

رئیس کمیته امداد امام خمینی برازجان از آغاز رزمایش ملی بخشش ایرانیان توسط کمیته امداد امام خمینی برای کمک به آسیب دیدگان از کرونا ویروس خبر داد.

غلامحسین قیطاس‌خواه اشاره کرد: برنامه داریم تا برای تعداد سه هزار و ۸۰۰ خانوار نیازمند بسته‌های سبد غذایی تهیه و در اول ماه مبارک رمضان در اختیار این عزیزان قرار دهیم که از تمامی افراد خیر و نیکوکار دعوت می‌نماییم که در این پویش عظیم ما را یاری نمایند تابتوانیم گوشه‌ای از مشکلات این خانواده‌ها را مرتفع نماییم.

بخشش اجاره کسبه یک مجتمع در تربت حیدریه

صاحب مجتمع تجاری ۱۰۰ واحدی تربت حیدریه اجاره فروردین ماه را به مستاجرانش بخشید. این بخشش اجاره‌بها به دلیل ضرر مغازه‌داران در این روزهای کسادی بازار ناشی از شیوع بیماری کرونا، صورت گرفته است بخشید. این بخشش اجاره‌بها به دلیل ضرر مغازه‌داران در این روزهای کسادی بازار ناشی از شیوع بیماری کرونا، صورت گرفته است. 

هدف از انجام این کار، دستگیری از مستاجران در این ایام سخت است و شرکت در پویش همدلی مومنانه و رزمایش همدلی بوده است.

جمع‌آوری ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در کردستان

مسئول بسیج جامعه زنان سپاه بیت‌المقدس از جمع‌آوری ۱۰۰ میلیون تومان کمک‌های مردمی در قالب رزمایش کمک مومنانه در استان خبر داد و گفت: این کمک‌های جمع‌آوری شده در بین ۶۰۰ خانواده نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع می‌شود.

بتول سرکانی اضافه کرد: امیدواریم با کمک و همدلی همه مردم و مسئولان بتوانیم کمک‌های مردمی خوبی را برای نیازمندان، زنان بی‌سرپرست و افراد بیکارشده در اثر کرونا جمع‌آوری کنیم.

آغاز رزمایش همدلی با توزیع ۳۳۰ بسته معیشتی بین نیازمندان بردسکن

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بردسکن از آغاز رزمایش همدلی با توزیع ۳۳۰ بسته معیشتی بین نیازمندان این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علیرضا جنیدی با اشاره به توزیع ۳۰ بسته غذایی به ارزش ۳۰ میلیون ریال توسط پایگاه بسیج امام محمد باقر روستای حسن‌آباد از توابع بخش شهرآباد، بیان کرد: در آستانه ماه پرفضیلت رمضان، ماه انفاق و کمک به مستمندان از تمامی خیرین و نهادهای مردم نهاد خواستاریم که پایگاه‌های بسیج را در این امر خداپسندانه یاری دهند.

کمک مومنانه با جامعه هدف ۲۰ هزار خانوار در قائم‌شهر کلید خورد

فرمانده سپاه قائم‌شهر گفت: کمک مومنانه با جامعه هدف ۲۰ هزار خانوار در قائم‌شهر کلید خورد.

حسین علیزاده افزود: در اجرای این رزمایش، سپاه پاسداران عهده‌دار این کار خداپسندانه شد و امام جمعه و فرماندار به عنوان اعضای ستاد و همه ادارات، نهادها و گروه‌های جهادی، زیرمجموعه سپاه به فعالیت می‌پردازند.

بخشش اجاره بهای املاک سپاه امام رضا (ع) شهرستان البرز

فرمانده سپاه شهرستان البرز از  بخشش اجاره بهای املاک سپاه امام رضا (ع) این شهرستان خبر داد.

طاهرخانی بیان کرد: سپاه شهرستان البرز با توجه مشکلات پیش آمده و بعد از فرمان رهبر معظم انقلاب و دستور فرمانده سپاه استان در خصوص رزمایش کمک مومنانه بر آن شدیم تا با یک تصمیم واحد اجاره بهای فروردین ماه  کلیه املاک که در اختیار مستاجران می باشد را بخشیده تا صاحبان مشاغل بتوانند گوشه ای از خسارات ناشی از ویروس کرونا را جبران کنند.

اختصاص ۲۰ درصد حقوق پرسنل سپاه احمد بن موسی (ع) به آسیب‌دیدگان کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه احمد بن موسی (ع) شیراز از اختصاص ۲۰درصد از حقوق پرسنل این ناحیه به صورت داوطلبانه و بارضایت آنان، برای تامین وتوزیع اقلام مصرفی بین خانواده‌های کم‌برخوردار و آسیب‌دیده از کرونا در شرق شیراز خبر داد.

خسروانی با اشاره به فراخوان گردان های بیت المقدس، کوثر و گروه های جهادی گفت: درصدد هستیم که با محوریت پایگاه ها در شرق شیراز خانواده های آسیب دیده را شناسایی کنیم و با تشکیل شناسنامه ای منسجم طی سه الی چهار ماه به خانوادههای آسیب دیده کمک کنیم.

فعالیت ۹ قرارگاه پدافند زیستی در زنجان

فرمانده سپاه ناحیه زنجان از حضور جهادی بسیج در رزمایش کمک مومنانه و خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا خبر داد.

محسن سهندی فرمانده سپاه ناحیه زنجان با اشاره به آغاز رزمایش کمک مومنانه گفت: در این رزمایش کمک و مساعدت به همنوعان در اقصی نقاط شهرستان انجام می‌شود و بنا است با توجه به تاکیدات صورت گرفته، کمک‌های جمع‌آوری شده در هر منطقه در همان منطقه و بر اساس شناسایی‌های انجام شده در مورد افراد بی‌بضاعت و نیازمند توزیع شود.

تهیه ۴۳ هزار و ۹۶۵ بسته معیشتی در آذربایجان شرقی

رزمایش همدلی مواسات و کمک مومنانه با مسوولیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز تشکیل و با محوریت مساجد، برای خدمت رسانی به اقشار آسبب دیده از کرونا و افرادی که شغل خود را از دست داده اند،  فعالیت می کند. 

ایرانژاد از تأمین پک های بهداشتی برای پخش در مناطق محروم و افراد کم در آمد خبر داد و ابراز داشت: شناسایی و تأمین بسته‌های غذایی برای شهروندانِ که بر اثر شرایط پیش آمده توانایی امرار معاش برای شان مقدور نیست، از مأموریت‌های اصلی این ستاد است. 

برگزاری رزمایش انفاق با رویکرد توجه به تمام آسیب‌دیدگان کرونا در قزوین

فرمانده سپاه عاشورای استان قزوین با بیان اینکه پیشگیری بهترین گزینه در مقابله با ابتلای کروناست، گفت: جامعه آماری خانواده‌های کم برخوردار باید بروز و در دسترس باشد تا با ایجاد تعامل و همدلی در اسرع وقت نسبت به توزیع هدفمند مایحتاج عمومی اقدام کرد. 

سردار عابدین‌خرم افزود: رزمایش انفاق با پوشش افراد بستری در بیمارستان، ترخیص شده از مراکز درمانی، افراد قرنطینه شده در منزل و خانواده‌های که عضوی از آنها از دنیا رفته است باید دنبال شود.

اعلام آمادگی مجمع نیروهای انقلاب اصفهان برای مشارکت در رزمایش مواسات

مجمع نیروهای انقلاب در بیانیه‌ای آمادگی خود را برای ارتقا و تعالی فعالیت‌های جهادی در رزمایش مواسات و همدلی اعلام کرد.

این مجمع در پایان ضمن اعلام آمادگی برای حضور در رزمایش مواسات بیان داشته است: در آستانه ماه مبارک رمضان، مجمع نیروهای انقلاب در لبیک به ندای رهبر عزیزمان آمادگی خود را برای ارتقا و تعالی فعالیت‌های جهادی در رزمایش مواسات و همدلی اعلام کرده و از حضرت حق توفیق ملت بزرگ ایران در این آزمون و غلبه بر این ویروس منحوس را مسألت می‌نماید.

آغاز رزمایش «بخشش ایرانیان» در خراسان‌جنوبی

مدیرکل کمیته امداد خراسان‌جنوبی گفت: در راستای کمک به نیازمندان و افراد آسیب‌دیده از ویروس کرونا پویش بخشش ایرانیان همزمان با سراسر کشور در خراسان‌جنوبی آغاز شد.

رانندگان اتوبوس‌های بین شهری و کارگران روزمزد می‌باشد، عنوان کرد: اولویت‌های بعدی مشخص می‌شود تا کمک‌های مردم با ظرفیت‌های همه دستگاه‌ها به‌دست نیازمندان برسد.

وی خاطرنشان کرد: تلاش داریم بتوانیم قبل از ماه رمضان بسته‌هایی پیش‌بینی شده را به خانواده‌های نیازمند برسانیم و مصمم هستیم با جذب حداکثری کمک‌های مردمی و مشارکت خیران و نیکوکاران، غم و اندوه اثرات این ویروس منحوس را با خاطره خوش همدلی و مهرآفرینی مردم جبران کنیم.

بخشش اجاره‌بها و اعطای وام به اصناف یزدی در رزمایش مومنانه

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با اشاره به تشکیل مرکز نیکوکاری خیرین اصناف گفت: این مرکز تصمیم دارد در گام چهارم خود به اصناف آسیب‌دیده از کرونا از ۵ تا ۲۰ میلیون تومان وام کم‌بهره و بی‌بهره جهت راه‌اندازی کسب‌وکار آنان اعطا کند.

سرهنگ رضا پورشمسی با اشاره به فعالیت‌های مرکز نیکوکاری خیرین اصناف یزد اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین خدمات این مرکز، تجهیز بیمارستان شهید صدوقی به دستگاه پلاسماگیر خون به ارزش ۳۱۷ میلیون تومان جهت گرفتن پلاسمای خون بیماران کرونایی بهبودیافته و همچنین  تجهیز بیمارستان شهدای کارگر به دستگاه سنجش میزان اکسیژن خون(پالس اکسیمتر) بیماران کرونایی به ارزش ۱۹۰ میلیون تومان است.

فراخوان کرمانشاه برای پیوستن آحاد مردم به رزمایش مومنانه

مدیر کل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: بهزیستی استان تاکنون بیش از یک‌میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در پیشگیری از بیماری کرونا هزینه کرده است.

فاطمه رضوان‌مدنی از همه مردم خواست تا با پیوستن به رزمایش همدلی با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی خود به یاری این دسته از افراد جامعه بشتابند.

همدان پیشگام در راه‌اندازی ستاد مردمی مقابله با کرونا

نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان اینکه همدان را می‌توان استان پیشگام در راه اندازی ستاد مردمی مقابله با کرونا دانست گفت: از همان ابتدای شیوع کرونا، ستاد مردمی مقابله با کرونا در استان همدان شکل گرفت و در تمام شهرستان‌ها ائمه جمعه مسئولیت این ستاد را پذیرفتند.

وی با تاکید بر اینکه در نحوه برگزاری باید از موازی‌کاری‌ها پرهیز شود گفت: برای جلوگیری از اینکه در این طرح، یک قشر از قلم بیفتد و یک قشر چندین بار مورد حمایت قرار گیرد، نیازمند کمیته ای هستیم که به صورت دقیق به شناسایی قوی در استان بپردازد.

کمک مؤمنانه نجف‌آبادی‌ها از وجه نقد و سبد کالا تا تسویه بدهی

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد گفت: رزمایش کمک مؤمنانه از عصر ۲۱ فروردین شروع و تا پایان ماه مبارک رمضان هم‌زمان با عید سعید فطر ادامه خواهد داشت.

حجت‌اله صفرپور شیوه کمک بسیج را در چند بُعد خواند و تصریح کرد: هر چه کمک مردم و خیرین بیشتر باشد و حامی مالی تأمین شود، پیش‌بینی کمک مالی ۳۰۰ هزار تا ۵۰۰ هزار تومانی شده است و چنانچه حامی مالی نبود می‌توانیم کمک‌ها را به‌ صورت بسته معیشتی و سبد کالا غذایی تهیه و توزیع کنیم.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج نجف‌آباد اظهار داشت: امیدواریم در طرح کمک مؤمنانه بتوانیم بدهی بانکی برخی افراد را پرداخت کنیم حتی امکان تسویه‌حساب افرادی که به خاطر بیماری کرونا دچار مشکل شده و توان پرداخت بدهی خود به فروشگاه‌های محلات را ندارند وجود دارد.

صفرپور از راه‌اندازی سامانه مهر کریمانه در شهرستان نجف‌آباد خبر داد و افزود: این سامانه در راستای ایجاد بانک آماری و شناسایی افراد نیازمند ایجادشده و مردم می‌توانند در جهت شناسایی این افراد کمک کنند.

این روزها ایران و ایرانیان با هر آنچه که در توان دارند، آماده‌اند تا مشق حماسه‌ای دیگر را در دفتر کشور اسلامی به یادگار بنویسند، حماسه‌ای که در اوج تلخی‌های ویروسی جهانی، پر از صحنه‌های شیرین و زیباست و عزت کشور را رقم می‌زند و حیرت دشمنان را در پی دارد.

به گفته رییس سازمان بسیج مستضعفین، این رزمایش پیوست‌های متنوعی دارد و در این طرح از ظرفیت خیرین و ائمه جمعه و جماعت استفاده خواهد شد، همچنین از همکاری سایر دستگاه‌ها استفاده می‌شود.

سردار غلامرضا سلیمانی در آغاز اجرای این طرح، درباره آن گفته بود: نحوه گردآوری و توزیع کمک‌های مردمی در رزمایش سراسری «کمک مومنانه» به این صورت است که کمک‌هایی که به صورت کالا خواهد بود در همان محل به افراد نیازمند اعطا می‌شود و کمک‌های نقدی نیز به دست نیازمندان همان منطقه خواهد رسید و کمک‌ها در منطقه‌ای دیگر هزینه نخواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 0
    ایرانِ زیبا.. من یه کارگر ساختمونم، از من صد هزار تومن کمک.. در حال حاضر بیشتر از این نمی تونم :)))))

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس