کد خبر 1061927
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۳
ارتش امریکا

مسئول دفتر سازمان بدر اعلام کرد که آمریکا تحرکات جدیدی در نوار مرزی میان عراق و سوریه آغاز کرده است.

به گزارش مشرق، «قصی الانباری» مسئول دفتر سازمان بدر در استان الانبار از تحرکات جدید آمریکا در نوار مرزی میان عراق و سوریه خبر داد.

الانباری در گفتگو با المعلومه اظهار داشت که چند روز است گشت های آمریکایی در نوار مرزی میان سوریه و عراق فعال شده و در مناطق «البوکمال» سوریه و «ربیعه» عراق حرکت می‌کنند.

وی اضافه کرد که نیروهای آمریکایی دائما در حال گشت‌زنی از پایگاه عین الاسد به سمت اراضی سوریه هستند.

بیشتر بخوانید:

الانباری خاطرنشان کرد که این تحرکات در راستای تلاش آمریکا برای ایجاد ناامنی در نوار مرزی به اضافه ایجاد فرصت برای فعالیت‌های تروریستی داعش در الانبار است.

پیش از این روسیه و سوریه آمریکا را متهم کرده بودند که به بهانه کمک‌های بشردوستانه به اردوگاه الرکبان در مرز مشترک سوریه و عراق٬ برای تروریست‌های این منطقه تجهیزات جنگی ارسال می‌کند.

«مهند العقابی» مدیر دفتر رسانه‌ای حشد شعبی نیز در گفتگو با شبکه خبری المیادین اعلام کرد: واشنگتن پس از ارتکاب به جنایت سردار«قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» به شدت احساس زیان می‌کند.

العقابی خاطرنشان کرد: روز گذشته نیروهای آمریکایی بر خلاف میل خود اقدام به خروج از چندین پایگاه نظامی در عراق کردند. نظامیان ایالات متحده از چندین نقطه نظامی از جمله استان نینوا و مقری که در پایگاه هوایی القیاره اشغال کرده بودند٬ جنوب موصل و پایگاه نظامی «الحبانیه» و مقر نیروهای ائتلاف بین‌المللی خارج شدند.

وی ادامه داد که نیروهای ائتلاف بین‌المللی به سرکردگی آمریکا همچنین با تحویل اولین پایگاه نظامی به نیروهای عراقی که چند روز پس از شکایت دولت عراق از آمریکا به دلیل تجاوزات اخیر واشنگتن ضد مواضع نظامی و غیرنظامی این کشور اتفاق افتاد اقدام به کاهش نیروهای خود در عراق کرده‌اند.

العقابی افزود: واشنگتن پس از ارتکاب به جنایت ترور رهبران مقاومت٬ خسارت زیادی متحمل شده و نیروهای آن اقدام به خروج از عراق کرده‌اند؛ اما به نظر می‌رسد این دستورالعمل را به گروه‌های تروریستی داده‌اند تا شروع به فعالیت در میدان عراق کنند.

مهند العقابی تاکید کرد: ما به عنوان مجاهدان مقاومت در حشد شعبی ار روحیه شهید سلیمانی و شهید المهندس که زمانی که آمریکا و نظایر آن عرصه را خالی کرده بودند٬ قهرمانانه با دعاش جنگیدند الهام گرفتیم. این رهبران شهید مقاومت پیش از این چندین بار از سوی داعش و هواپیماهای ناشناس در معرض ترور قرار گرفته بودند.

العتابی در زمینه امور سیاسی عراق اظهار داشت که نیروهای سیاسی کشور تاکنون به شکلی مناسب پرونده سیاسی عراق را مدیریت می‌کنند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس