کد خبر 1061788
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
تصویری از لحظه امضای قرارداد بیرانوند با تیم آنتورپ بلژیک

مدیران باشگاه بلژیکی با استناد به قرارداد با بیرانوند که در آن نحوه پرداخت مبالغ رضایتنامه قید شده، به خواسته پرسپولیس برای گرفتن پیش قسط دوم قرارداد پاسخ منفی دادند.

به گزارش مشرق، با زمزمه‌هایی مبنی بر اینکه به زودی مجوز شروع تمرینات به تیم‌ها داده می‌شود و مسابقات لیگ برتر احتمالا از خردادماه از سر گرفته می‌شود، باز هم تب فوتبال در کشورمان رو به افزایش است و در بین تمام اخبار بدی که این روزها به گوش می‌رسد این موضوع می‌تواند کمی حال فوتبال‌دوستان را خوب کند. از طرف دیگر این تعطیلی برای تیمی مثل پرسپولیس که از لحاظ مدیریتی با چالش‌های بزرگی دست‌وپنجه نرم می‌کند و نمی‌تواند به تعهدات مالی خود به بازیکنانش عمل کند، بد هم نشد تا فرصت مناسبی برای حل این معضلات بدون سروصدا و حاشیه وجود داشته باشد. با این حال مشکلات همچنان پابرجا هستند.

 پول نرسد بازیکنان تمرین نمی‌کنند

تلاش مدیران جدید برای اینکه با پرداخت بخشی چشمگیر از طلب بازیکنان پیش از آغاز سال جدید بتوانند آنها را با خود همسو کنند، نتیجه‌ای نداشت و آن‌طور که بازیکنان اعلام می‌کنند این پرداختی حدود 3 الی 4 درصد مبلغ قراردادشان بوده که بسیار ناچیز است. حالا با زمزمه‌هایی مبنی بر آغاز مجدد تمرینات و لیگ برتر، استرس بیشتری مدیران پرسپولیس را احاطه کرده است چراکه در جلسه مدیران فعلی با نماینده بازیکنان به آنها اعلام شده بود، بخش خوبی از مبلغ قراردادشان پیش از آغاز تمرینات به آنها پرداخت می‌شود که اگر شایعه فعلی در خصوص تاریخ آغاز تمرینات درست باشد، بعید به نظر می‌رسد که رسول‌پناه و رفقایش در هیات مدیره بتوانند این وعده را عملی کنند. ظاهرا بازیکنان در تماس با بزرگ‌ترهای تیم اعلام کرده‌اند که اگر این بار هم وعده و وعید بوده باشد و پولی به حساب‌شان واریز نشود در تمرینات حاضر نمی‌شوند و البته باشگاه هم از طریق افشین پیروانی به دنبال کنترل اوضاع فعلی است.

 دست رد آنتورپ به سینه پرسپولیس

هرچند قرار بود علیرضا بیرانوند در اسفندماه سال گذشته راهی بلژیک شود تا در تست پزشکی تیم آنتورپ که برای فصل آتی با این بازیکن قرارداد بسته است، شرکت کند اما شیوع ویروس کرونا در تمام دنیا و قوانین قرنطینه در کشورهای اروپایی باعث شد که این سفر فعلا کنسل و در زمان بهتری انجام شود.

ولی با توجه به اینکه این سفر برای پرسپولیسی‌ها حائز اهمیت بود و آنها می‌توانستند بعد از تست پزشکی، قسط دوم رضایتنامه بیرانوند را از باشگاه بلژیکی دریافت و برخی از مشکلات مالی خود را برطرف کنند. بنابراین سرخ‌ها چند روز قبل نامه‌ای به تیم بلژیکی ارسال کرده‌اند که با توجه به قرارداد این آمادگی از سوی بیرانوند و باشگاه پرسپولیس برای تست پزشکی وجود دارد و خواهان این شدند که قسط دوم به حساب‌شان واریز شود، اما مدیران باشگاه بلژیکی با استناد به قرارداد که در آن نحوه پرداخت مبالغ رضایتنامه قید شده، به این خواسته پرسپولیس پاسخ منفی دادند.

بیشتر بخوانید:

باشگاه آنتورپ: بیرانوند فعلاً به بلژیک نیاید

 جلسه با کارگزار پرسپولیس امروز یا فردا

همان‌طور که در خبرها خواندیم چند روز قبل دو عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در نشستی با برادر مدیرعامل آتیه داده‌پرداز که کارگزار برند پرسپولیس است شرکت کرده و برخی موارد را با یکدیگر مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند تا این موارد به صورت جداگانه مورد بررسی قرار بگیرد و در جلسه‌ای جدی‌تر با حضور جلیلوند، مدیرعامل این شرکت و اعضای هیات مدیره پرسپولیس در مورد آنها تصمیم‌گیری شود.  طبق قرار قبلی باید طرفین امروز یا فردا در این نشست حضور پیدا کنند تا سرخ‌ها تکلیف خود را در خصوص درآمدهایشان برای تسویه با طلبکاران‌شان بدانند. البته در این بین شنیده می‌شود که مهرداد هاشمی تلاش دارد تا کارگزار را متقاعد کند این قرارداد را فسخ و به این همکاری پایان ببخشد که البته قطعا ضرر و زیان مالی برای پرسپولیسی‌ها به همراه خواهد داشت.

 همان رویکرد همیشگی، اعتراض به حکم بودیمیر

یکی از مواردی که در زمان مدیریت محمدحسن انصاری‌فرد مورد انتقاد قرار می‌گرفت بحث سیاست باشگاه در قبال پرونده‌های مفتوحه در فیفا بود که باعث می‌شد بار مالی بیشتری بر دوش پرسپولیس بگذارد. با اینکه سرخ‌ها خوب می‌دانند در پرونده‌های بودیمیر، برانکو و دستیارانش هیچ شانسی برای پیروزی ندارند، اما باز هم می‌خواهند به رای صادره معترض شوند تا به این واسطه زمان بیشتری بخرند و البته بار پرداخت این پول‌ها را از روی دوش خود به دوش مدیر بعدی بیندازند. این انتظار وجود داشت که با توجه به هزینه سنگینی که این اعتراض‌ها برای پرسپولیس برجای می‌گذارد، رویکرد مدیران جدید تغییر کرده و به دنبال تسویه با این بازیکن به هر شکل ممکن باشند، اما شنیده‌ها حاکی از آن است که با توجه به خالی بودن خزانه باشگاه، مدیران فعلی هم بهترین راه حل را اعتراض به حکم‌های صادره دیده‌اند و این کار توسط بخش حقوقی باشگاه در حال انجام است.

 تعلل یحیی در ارائه لیست به باشگاه

با اینکه در جلسه هفته گذشته یحیی با مدیران باشگاه قرار بر این شد که سرمربی سرخ‌ها لیست بازیکنان مورد نظرش را برای تمدید قرارداد به باشگاه اعلام کند، اما با گذشت بیش از یک هفته هنوز یحیی این کار را انجام نداده تا این زمان مناسب تعطیلات، برای تمدید قرارداد بازیکنان از دست برود.  هرچند زمزمه‌هایی در خصوص انتخاب اعضای جدید هیات مدیره و مدیرعامل جدید در پرسپولیس به گوش می‌رسد و این می‌تواند باعث شود که سرمربی سرخ‌ها کمی بیشتر صبر کند تا در صورت تغییر و تحول در مدیریت باشگاه، گل‌محمدی با مدیر جدید پای میز مذاکره بنشیند و بر اساس رویکرد نفر جدید تیم فصل آینده‌اش را ببندد. شجاع خلیل‌زاده و بشار رسن نفراتی هستند که تا به امروز به دلیل اعتراض به مشکلات مالی ، سرخ‌ها را تهدید به جدایی کرده‌اند.

منبع: روزنامه فرهیختگان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس