کد خبر 1061591
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۶
علیرضا زالی

فرمانده عملیات مقابله با کرونا کلانشهر تهران با ابراز نگرانی از میزان استفاه مردم از ناوگان حمل و نقل عمومی،گفت:نتایج ازدحام امروز ۵ تا ۱۴ روز دیگر مشخص می شود.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی، فرمانده عملیات مقابله با کرونا کلانشهر تهران با اشاره به آخرین آمار بیماران در تهران، اظهار داشت: در طی ۲۴ ساعت گذشته حدود ۶۲۳ نفر از بیماران کرونایی بستری در بخش های عادی و ویژه در بیمارستان های تهران مرخص شدند.

وی ادامه داد: این درحالی است که در همین بازه زمانی ۳۹۹ بیمار جدید کرونایی در بخش های عادی و ۱۰۰ نفر نیز در بخش های ویژه بیمارستان های تهران بستری شدند .

بیشتر بخوانید:

زالی: در محیط‌های بیرونی از ماسک استفاده کنید

مردم در منزل ماندن را به عنوان راهبرد اساسی مدنظر داشته باشند

زالی  با اشاره به پذیرش و بستری شدن ۴۹۹ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان های تهران، گفت: گرچه این آمار نسبت به روز گذشته مختصری کاهش داشته است اما هنوز هم کما فی السابق آمار مراجعان به بیماستانها عدد قابل توجهی است.  

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران با اشاره به تغییر الگوی مراجعان به بیمارستانها ،اظهار داشت: با توجه به اجرای طرح غربالگری شاهد تغییر الگوی مراجعه بیماران به بیمارستانها هستیم. براین اساس میزان مراجعه به بیمارستانها روز گذشته و امروز حدود ۵ درصد کاهش داشته است.

به گفته زالی بخشی از این کاهش رشد به خاطر مراجعه افراد به مراکز بهداشتی و  مراقبان سلامت است. بنابراین آمار مراجعان  هنوز تغییر چشمگیری در تهران نداشته است و در واقع بیماران به دو شکل  متفاوت مراجعه می کنند؛ بخشی به حوزه درمان و بخشی نیز به مصادیق بهداشتی و مراقبان سلامت مستقر در مراکز بهداشتی مراجعه می کنند.

وی خاطرنشان کرد: البته افرادی که  به مراکز درمانی و بیمارستانها مراجعه می کنند دارای علایم شدیدتری نسبت به آنهایی که به مراکز بهداشتی مراجعه می کنند، هستند.

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در کلانشهر تهران  یادآور شد: اگر امروز شاهد ازدحام و تراکم در تهران هستیم در طی ۲۴ یا ۴۸ ساعت آینده ممکن است تغییری در الگوی مراجعان به مراکز درمانی ایجاد نشود و این موضوع کاملا فریبنده است. 

زالی اضافه کرد: زیرا همانطور که بارها اشاره کردیم برای تحلیل صحیح باید در پایان دوره نهفتگی در افرادی که در مقطع فعلی در سطح شهر تردد می کنند آمار را بررسی کنیم؛ یعنی نتایج ازدحام امروز بین ۵ تا ۱۴ روز آینده مشخص می شود.

وی افزایش میزان بهره برداری از ناوگان عمومی را نگران کننده دانست و گفت: در سه روز گذشته ناوگان عمومی حمل و نقل در تهران به ویژه مترو با یک افزایش میزان بهره وری و بهره برداری مواجه شده و در برخی از خطوط نیز تراکم بیشتری دارد که این موضوع نگران کننده است و باید در انتظار آثار این حضور فعلی در روزهای آینده باشیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    6 0
    ای کاش بعضی مسئولان بی لیاقت به هشدارهای جناب دکتر زالی توجه میکردند. هنوز هم دیر نشده، فقط قرنطینه با چاشنی حکومت نظامی کرونا را کنترل میکند. متاسفانه روحانی با تصمیمات غلط خود با جان مردم بازی میکند یا شاید به این فکر میکند که اگر از جمعیت سالمندان کاسته شود، بار مالی پرداخت حقوق به بازنشستگان نیز کاهش می یابد که در هر دو حالت پایمال کردن جان انسان هاست. امیدوارم من اشتباه کرده باشم...
  • IR ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    17 0
    اگه قدرت نداری استعفا بده وگرنه سینه اتو بده بالا برو جلوی رو..... وایستا بگو این راهش نیست . . .
    • IR ۰۰:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
      4 0
      چرا دقیقا راهش اینه، 2 هفته دیگه: برجام 2 کلید می خوره، ماها احمقیم اگه فک کنیم یارو قصدی جز مذاکره با گرو گرفتن سلامتی مردم داره
  • امیر IR ۰۰:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    1 0
    خوب که چی ؟؟؟ الان توپ رو انداختی تو زمین مردم؟؟؟؟ این نتیجه عملکرد اقایون مسئوله از جمله جنابعالی نه مردم ، طرح فاصله گذاری هوشمند یعنی فاصله گذاری حضور با شیب ملایم مردم به بیمارستان ها نه کنترل بیماری با مردم صادق باشید و بگید در اصل نمیخوایم فقط مراجعه به بیمارستانها با ازدحام همراه باشه
  • IR ۰۰:۵۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 0
    یهو میگفتی بعد کرونا مشخص میشه دیگه.
  • تمشکال IR ۰۱:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    4 2
    این ویروس تمام آدم ها را می گیرد منتها خیلی ها خبر ندارند که گرفته اند زیرا من از هرکسی از بهمن ماه تا نیمه فروردین سوال کرده ام علائمی را در خود احساس کرده اند که خیلی زود یعنی پس از 24ساعت خوب شده اند کمترین آنها در حد خارش گلو - یا عرق کردن شبانه - لرز بدون تب و...بوده است . با اینحال 90درصد مردم ایران خواهند گرفت و آن 10 درصد یا با داشتن سیستم ایمنی بسیار قوی و یا به علت داشتن پادتن های قوی ناشی از گرفتن سرماخوردگی های شدید و یا آنفلوآنزاهای سال های قبل از کنار این ویروس کرونا به سلامتی خواهند گذشت ... این یک حقیقت است اما بی خودی خیلی ها این راطول و تفصیلش می دهند !!
  • IR ۰۳:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 0
    اصلاحات** تکرار میکنم ...چهارسال اول قرار بود به عقب برنگردیم با سر رفتیم زمان قاجار...چهار سال دوم تا ۱۴۰۰ با شیخ همگی در صف نوبت غسالخانه ... ما چقدر خوشحالیم همی چی آرومه !!!!
  • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 0
    خدایا ما رو شر دولت بی تدبیر نجات بده
  • IR ۰۳:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 1
    تا دو هفته ی دیگه کرونا در ایران دست به چنان کُشتاری خواهد که در تاریخ ثبت خواهد شد.
  • CA ۰۴:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 0
    شما نه می‌دونی این تست ها واقعا کرونا بیماری زا رو نشون میده و نه آمار فوتی های تنفسی زمان پیش از رسانه ای شدن رو منتشر میکنید برای چی انتظار دارید که مردم به حرف شما گوش کنند. شما حتی دقیقاً نمی‌دونید گروه هدف ویروس کرونا بیماری زا چه کسانی هست. سالها هست که بیماران حاد تنفسی جان میدهند ولی کسی به دادشان نمیرسد. بهتر نیست برای اطمینان سازی آمار واقعی سالهای پیش را منتشر کنید و به مردم در مورد واقعیت تست‌ها بگویید. شما حتی آمار فوتی های آنفلوآنزا را هم ارائه نمی‌دهید. اصلاح طلب لیبرال در جهت فقیر کردن مردم و شورش و فلج کردن نظام و تغییر رژیم کار می‌کند و در واقع پیاده نظام دشمن هست. والا مردم ایران با این همه تروریست داخلی نیاز به هیچ دشمنی خارجی نداره. هر چند تروریسم سایبری وابسته های همینها در خارج و کشور کدخدا سالها هست.انواع تروریسم دیگه هم که علیه مردم سالهاست توسط کدخدا برپاست از تروریسم اقتصادی گرفته تا تروریسم جوی و تروریسم بهداشتی و غیره.مرگ بر اصل لیبرالیسم در هر شکل و فرمی.
  • IR ۰۴:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۶
    2 0
    اگه قدرت نداری استعفا بده وگرنه خون مردم رو کردن تو.
  • IR ۱۹:۴۳ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۰
    0 0
    آخه تو این مملکت هزار تا پروفسور و متخصص در همه موارد هست که هیچکدوم حرف اون یکی را قبول نداره وچوب این هرج ومرج را باید مردم بخورند تاوقتی که هرکی حرف خودشو درست میدونه مردم هستن که از بین میروند خدایا ما را از این نفرین که شدیم نجات بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس