کد خبر 1061525
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۰
مواد مخدر نمایه

ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری گفت: ویروس کرونا به طور مشخص به ریه‌ها آسیب می‌رساند بنابراین استعمال کنندگان دخانیات بیشتر در معرض خطر قرار دارند.

به گزارش مشرق، هومن شریفی، ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری اظهار کرد: با توجه به این که ویروس کرونا به طور مشخص به ریه‌ها آسیب می‌رساند، استعمال کنندگان دخانیات، سیگارهای الکترونیک و ماری جوانا به شدت در معرض خطر قرار دارند.

بیشتر بخوانید:

ایست؛ ناقلان بی صدا در شهر جولان می دهند

پرسه ناقلان کرونا در شهر

او افزود: استعمال دخانیات و سیگارهای الکترونیکی موجب از بین رفتن بافت ریه، التهاب و کاهش توانایی پاسخ ریه به عفونت‌ها می‌شود.

ادیکتولوژیست بیمارستان مسیح دانشوری ادامه داد: هایپوکسی ناشی از مصرف تریاک و فرآورده‌های آن، نه تنها به ریه‌ها آسیب می‌زند، بر سیستم قلبی عروقی و عروق مغزی نیز تاثیر می‌گذارد. شاید اپیوئیدها بسیاری از علائم مثل آبریزش بینی یا حتی سرفه‌ها را کاهش می‌دهند، ولی در نهایت با این اثرات کاذب فرد متوجه وخیم‌تر شدن شرایط خود نمی‌شود.

او تصریح کرد: مصرف متامفتامین نیز با انقباض عروق ریه باعث ایجاد پرفشاری خون ریوی، مشکلات قلبی عروقی (کاردیومیوپاتی) و التهاب ریوی می‌شود. خطر مهم دیگری که افراد معتاد را تهدید می‌کند افزایش خطر آلودگی این افراد به ویروس کرونا با پارافرنالیا یا آلات و ادوات دودکشی است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس