کد خبر 1061369
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
جام حذفی

شرایط جام حذفی با اینکه فقط ۴ بازی از این رویداد باقی مانده گره خورده چراکه با وجود راهیابی ۳ تیم به نیمه نهایی تکلیف چهارمین تیم این مرحله مشخص نیست و معلوم نیست استقلال و سپاهان کدام صعود می کنند.

به گزارش مشرق، در راهروهای سازمان لیگ و حتی داخل مجموعه فدراسیون فوتبال این خبر دهان به دهان می‌چرخد که لیگ نوزدهم از عید فطر از سر گرفته می‌شود. باشگاه‌ها هم یکی پس از دیگری از این تصمیم تازه مطلع شده‌اند، اما کسی حاضر نیست فعلاً این خبر را به صورت رسمی گردن بگیرد و منتشر کند، چون تکلیف مهار ویروس کرونا معلوم نشده است.

آخرین خبر غیررسمی همین است که اگر بازگشایی اداره‌ها و اصناف و از سرگیری فعالیت مشاغل منجر به موج جدید کرونا نشود، لیگ برتر از عید فطر پیگیری خواهد شد و با این حساب، تیم‌ها از هفته اول اردیبهشت اجازه تمرین پیدا می‌کنند.

گویا برنامه این است که ۹ هفته پایانی لیگ نوزدهم هر ۴ روز یک بار و حداکثر هر ۵ روز یک بار برگزار شود تا لیگ نوزدهم اواسط تیر به پایان برسد، اما این وسط تکلیف جام حذفی چه می‌شود؟

شرایط جام حذفی با این که فقط ۴ بازی از این رویداد باقی مانده گره خورده است چرا که با وجود راهیابی ۳ تیم پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان به مرحله نیمه نهایی جام حذفی تکلیف چهارمین تیم این مرحله مشخص نیست و کسی نمی‌داند بین استقلال و سپاهان کدام یک به نیمه نهایی می‌رسد. انگار موضوع اصلی همین استقلال است. استقلال در لیگ برتر هم یک بازی عقب افتاده مقابل فولاد دارد و این تیم حالا یک بازی هم باید با سپاهان در یک‌چهارم جام حذفی انجام بدهد و تازه به اتفاق سپاهان، پرسپولیس و شهر خودرو باید در لیگ قهرمانان هم به میدان برود. یکی از مسئولان سازمان لیگ گفت: آن روزهایی که التماس می‌کردیم هرطور شده بازی استقلال – فولاد در لیگ برتر و بازی حذفی استقلال و سپاهان برگزار شود، خیلی‌ها ایراد می‌گرفتند چه عجله‌ای است و آخر هم با فشارهای‌شان این دو بازی را عقب انداختند، اما حالا همین ۲ بازی عقب افتاده باعث شده در تقویم فشرده‌مان جایی برای جام حذفی نداشته باشیم.

البته به گفته مسئولان برگزاری جام حذفی، سازمان لیگ برنامه‌ای برای لغو جام حذفی ندارد و این رقابت‌ها حتماً برگزار می‌شود. البته یکی از مقام‌های ارشد فدراسیون گفت: اگر آن زمان بازی عقب افتاده استقلال و فولاد به موقع برگزار می‌شد و به تعویق نمی‌افتاد، الان ادامه بازی‌های فصل را با بازی حذفی استقلال و سپاهان شروع می‌کردیم و بعد در خلال برگزاری ۹ هفته باقی‌مانده لیگ برتر به صورت فشرده، دو دیدار نیمه نهایی جام حذفی را هم می‌گنجاندیم و در نهایت فصل را با فینال جام حذفی تمام می‌کردیم، اما الان بازی عقب افتاده استقلال – فولاد را داریم و ابتدا باید این بازی را برگزار کنیم و بعد لابه‌لای برگزاری لیگ، یک جای خالی پیدا کنیم تا بازی حذفی استقلال و سپاهان برگزار شود و بازی‌های نیمه نهایی و فینال حذفی را هم به بعد از پایان لیگ برتر بسپاریم.

بیشتر بخوانید:

می‌توانیم لیگ برتر را به پایان برسانیم

البته فعلاً باید ببینیم جناب کرونا اجازه نوشتن تقویم لیگ و جام حذفی را می‌دهد، به قول یکی از مسئولان سازمان لیگ؛ «الان ۷۳ بازی از لیگ برتر مانده و اگر بتوانیم این ۷۳ بازی را برگزار کنیم، برگزاری ۴ بازی حذفی کار سختی نیست.»


هر ۵ تیم حاضر در جام حذفی مدعی قهرمانی هستند
کوتاه‌ترین راه برای رسیدن به آسیا
استقلال
آن‌ها مدعی جدی جام هستند
استقلال در لیگ برتر با اعلام قهرمانی پرسپولیس مخالف است، چون یک بازی عقب افتاده دارد و می‌گوید اگر این بازی را ببرد، فاصله امتیازی‌اش با پرسپولیس به ۸ می‌رسد و جبران کردن این فاصله در ۹ هفته کار غیرممکنی نیست. آن‌ها در جام حذفی هم با وجود بازی سخت مقابل سپاهان خودشان را مدعی قهرمانی می‌دانند و می‌گویند تحت هر شرایطی جام حذفی باید برگزار شود.
سپاهان
سازمان لیگ طرفدار سپاهان است؟
بی‌منطق نیست اگر بگوییم سازمان لیگ دلش می‌خواهد سپاهان به جای استقلال به نیمه نهایی جام حذفی برسد، چون در این صورت می‌تواند همان روز که دو بازی نیمه‌نهایی جام حذفی را برگزار می‌کند، بازی عقب افتاده استقلال و فولاد را هم همزمان در تقویم خود بگنجاند. اگر استقلال به جای سپاهان به نیمه‌نهایی جام حذفی برسد، بازی عقب افتاده استقلال و فولاد هم روی هوا می‌ماند.
پرسپولیس
دنبال قهرمانی همزمان
جدا از استقلال و سپاهان که بازی یک‌چهارم نهایی‌شان هنوز برگزار نشده و برنده بازی مستقیم‌شان تیم چهارم نیمه‌نهایی را معرفی می‌کند، سه تیم پرسپولیس، تراکتور و نفت مسجدسلیمان به نیمه‌نهایی جام حذفی راه یافته‌اند. پرسپولیس به عنوان مدافع قهرمانی خودش را بیشتر از همه مستحق بردن جام می‌داند و برای آنکه باز هم همزمان لیگ و حذفی را ببرد، خواهان برگزاری این تورنمنت است.
نفت مسجدسلیمان
شاهکار پدیده لیگ در جام حذفی
نفتچی‌های مسجدسلیمان که پدیده نیم فصل اول بودند و نیم فصل را بدون باخت پشت سر گذاشتند، غریبه‌ای در جمع بزرگان محسوب می‌شوند. طبیعی است آن‌ها هم طرفدار برگزاری جام حذفی باشند، چون از این طریق می‌توانند با کسب دو پیروزی پی‌درپی به آسیا برسند. البته اگر حتی به فینال هم نرسند کسی آن‌ها را مؤاخذه نخواهد کرد. آن‌ها تا همین‌جا هم شاهکار کرده‌اند.
تراکتور
رؤیای آسیایی پرشورها
تیم پرطرفدار تبریزی هم خودش را لایق قهرمانی جام حذفی می‌داند و طبیعی است کوتاه نیاید و از خیر این جام نگذرد. تراکتور که برایش رسیدن به آسیا هدف مهمی است، اگر در نیمه نهایی مقابل حریف خود پیروز شود و به فینال برسد، با پیروزی در فینال جواز حضور در آسیا را هم به دست می‌آورد. البته هنوز معلوم نیست تیم‌ها در نیمه نهایی جام حذفی چه قرعه‌ای دارند و برای قرعه‌کشی باید ابتدا بازی سپاهان و استقلال برگزار شود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس