کد خبر 1061233
تاریخ انتشار: ۲۵ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۰
کرونا نمایه

هوش مصنوعی مکالمه به شما امکان می‌دهد تجربه آنلاین بسیار هوشمندانه و شهودی‌تری را ارائه دهید و مشتریان می‌توانند دقیقاً آنچه را که می‌خواهند با استفاده از کلمات و اصطلاحات خاص خود بپرسند.

به گزارش مشرق، «سینا تفنگ‌چی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

کرونا، ویروسی که سریع‌تر از اخبار در حال انتقال به دیگری است و قصد دارد تجربه تخیلات نویسندگان کتاب‌هایی همچون «کرنش آندرومدا»، «طاعون»، «ایستگاه یازدهم»، «جنگ جهانی z» و «عشق سال‌های وبا» را در خصوص اپیدمی یک ویروس به معنای عملی و شدیدتر از آنفلوآنزا، ابولا و موارد مشابه به نمایش بگذارد.

در این میان، برخلاف آنچه در فیلم‌ها شاهدش هستیم و همواره از هوش مصنوعی به عنوان دشمن آدمیان در روز رستاخیز یاد می‌شود، این فناوری ارزشمند در خط مقدم نجات جان‌های گرانبهای آدمیان قرار گرفته و هر کشور به نوبه پیشرفت‌های فناورانه در این زمینه، از آن برای مقابله با این ویروس استفاده می‌کند.

هوش مصنوعی شاید نه آنطور پیچیده و سخت که در ذهن متصور شود، بلکه به طرق ساده نیز در حال همیاری انسان‌هاست. یکی از ساده‌ترین بهره مندی‌ها از هوش مصنوعی استفاده از Chatbots هاست که نه تنها در تمام سازمان‌ها بخشی را در اختیار دارد، بلکه می‌تواند کاری بیشتر از مدیریت سریع و کارآمد درخواست‌ها انجام دهد.

چت بات‌ها می‌توانند به یاری نیروی انسانی پاسخگو آمده و به صورت ۲۴/۷ (هفت روز هفته، ۲۴ ساعت) به سؤالات مراجعان پاسخگو باشند و آن‌ها را در مسیر صحیح هدایت کنند و بدین شکل موجبات صرفه جویی در وقت و منابع را نیز فراهم کرده و مانع از آن شوند که در بحبوحه کنونی، به سؤالات متداول، ساده یا تکراری مدام توسط نیروهای خدوم انسانی پاسخ داده شود. علاوه بر این چت بات‌ها با توجه به آموزشی که در خصوص درک احساسات دیده‌اند، می‌توانند از استرس مراجعان نیز با واکنش‌های مناسب بکاهند و به اطمینان خاطر آن‌ها نیز بیفزایند. از دیگر سو با توجه به آنکه در شرایط بحران Covid- ۱۹ که سبب خانه نشینی انسان‌ها شده است، با راهنمایی‌های مطلوب و پاسخ‌های بهنگام و سریع، ضمن برطرف کردن سردرگمی آنها، مانع از خروج غیرضروری نیز می‌شوند.

در کنار این موارد، برای پاسخگویی‌های احتمالی به مواردی خارج از توان چت بات‌ها می‌توان از هوش مصنوعی مکالمه به عنوان راه حلی مطمئن و ارزشمند بهره‌مند شد که می‌تواند با اتصال به مرکز تماس تلفنی، کارهای پیچیده‌ای همچون پرکردن فرم ها، ارائه توصیه ها، تنظیم حساب‌ها و... را انجام دهد.

توصیه‌هایی هم در خصوص بهره مندی هرچه بهتر از هوش مصنوعی مکالمه در شرایط بحرانی وجود دارد که می‌تواند سبب بهره مندی هرچه بهتر از این فناوری ارزشمند در مسیر مواجهه با شرایط حساس شود:

در وهله نخست، اطمینان یافتن از سرعت برقراری ارتباط با مرکز تماس چت بات است که باید توسط متخصصان هرچه سریع‌تر مراحل بهبود خود را طی کند، دوم آنکه باید دسترسی‌ها به ساده‌ترین شکل ممکن به مخاطب ارائه داده شود. متأسفانه هم اکنون روند پیچیده‌سازی فرایند دسترسی در پوشش «تدابیر امنیتی» مانع از بهره مندی مکفی از فناوری و ساده‌سازی فرایندها برای مخاطبان شده است.

یک پلتفرم توسعه هوش مصنوعی، ترکیبی است که تعادل بین اتوماسیون هوشمند و کاربران تجاری را برقرار می‌سازد تا باهم همکاری کنند نه آنکه به فرایندسازی و ایجاد ساختارهای بوروکراتیک مختوم شود.

جان کلام آنکه هوش مصنوعی مکالمه به شما امکان می‌دهد تجربه آنلاین بسیار هوشمندانه و شهودی‌تری را ارائه دهید و مشتریان می‌توانند دقیقاً آنچه را که می‌خواهند با استفاده از کلمات و اصطلاحات خاص خود بپرسند. قابلیت‌های پیشرفته این امکان را به شما می‌دهد که چت‌بات‌های مرکز تماس، وظایف زیادی را به نمایندگی از نیروی انسانی انجام دهند و به مشتریان این امکان را می‌دهند تا مشکلات خود را به راحتی برطرف کنند.

این مسیر برای عدم اتلاف وقت مراجعان و نیز پیشبرد هرچه سریع‌تر دسترسی به درمان ویروس کروناست و بهتر است به جای درام‌سازی از بحران اپیدمی شده ویروس کرونا، صرفاً کمی وقت بیشتر گذاشت و اطمینان حاصل کرد که چت‌بات‌ها قادر به ارائه یک پاسخ مداوم، مرتبط و هوشمندانه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس