بی‌بی‌سی نمایه

«بی‌بی‌سی» با انتشار گزارشی از افغانستان خبر از انتشار وسیع فیلمی درباره ابوعلی سینا، حکیم مسلمان ایرانی در این کشور داد که ۶۳ سال پیش در جمهوری ازبکستان شوروی سابق ساخته شده است.

به گزارش مشرق، در بخشی از فیلم یاد شده که به قرن چهارم هجری و دوران زندگی ابن سینا پرداخته، شیوع بیماری وبا در قسمتی از سرزمین‌های اسلامی مورد توجه قرار گرفته که ابن سینا برای مقابله با آن، راه‌حل‌هایی از جمله شست‌شو و ضدعفونی کردن لباس‌ها و دست‌ها و همچنین نوعی قرنطینه را پیشنهاد می‌دهد که مردم در بازارها و اماکن عمومی و مساجد تجمع نکرده و فروشندگان، کالاهای مورد نیاز مردم را درب خانه‌هایشان تحویل داده و همچنین عبادات در خانه‌ها انجام گیرد.

اما «بی‌بی‌سی» از میان همه توصیه‌های بهداشتی ابن سینا درباره نظافت و فاصله‌گذاری مردم و خودداری از تجمع در اماکن عمومی تنها بخش مساجد را برجسته نموده و مخالفت ظاهری برخی از وابستگان وهابیت و آل‌سعود با این مسئله را تقابل اسلام با راه‌حل‌های علمی وانمود کرده و در نهایت با سوءاستفاده از کمبود اطلاعات مخاطبانش و بدون توجه به مقامات دینی و مرتبت اسلامی، ابن سینا را تنها فیلسوف و پزشکی دانسته که علمای اسلامی زمان خودش نیز با وی به مخالفت برخاسته بودند!

این در حالی است که علوم دینی و قرآنی و فقه و اصول نخستین دانش‌هایی بود که ابن سینا در آنها عالم و دانشمند گردید و او چندین رساله در زمینه تفسیر آیات قرآن داشته و کتاب‌های متعددی درباره معاد و نبوت و اخلاق اسلامی نوشته و در کتاب «الهیات شفا» حتی از دیدگاه فلسفی به اثبات مقوله ولایت فقیه پرداخته است. نظام فلسفی که ابن سینا تشریح کرد یکی از ۳ پایه اصلی فلسفه اسلامی را تشکیل می‌دهد.

در عین اینکه وی به علومی مثل طب و نجوم و فیزیک و شیمی و... روی آورد و در هر یک متخصص و عالم گردید و به علت همین احاطه همزمان به علوم دینی و تجربی، «حکیم» خوانده شد. اما همچنان‌که در طول صدها سال، همواره غرب صلیبی/صهیونی سعی کرده با سانسور و حذف تاریخ تمدن اسلامی، دانشمندان و علمای مسلمان را از تاریخ حذف کرده و یا از محتوای اسلامی و دینی خالی نماید، امروز نیز اخلافشان در سیستم رسانه‌ای غرب همچون «بی‌بی‌سی» در همان جهت کوشش می‌کنند. چند سال پیش بود که فیلمی در غرب درباره ابن سینا براساس رمان «نوآ گوردون» ساخته شد.

در آن فیلم، ابن سینا (با بازی بن کینگزلی) یک دانشمند کاملا غیراسلامی نشان داده شده که تحت تاثیر یک جوان انگلیسی قرار گرفته و در آخر نیز خودکشی می‌کند!


گزارش «بی‌بی‌سی» ضمن جدا کردن دانشمندانی مانند ابن سینا از دین و اسلام و تلاش دارد همان تئوری تحریف‌گرانه تقابل دین با علم که همواره بهانه دین‌زدایی برای غربی‌ها بوده را مورد تاکید قرار داده و در این جهت مسلمانان را خرافه‌پرست و غربی‌ها را عقل‌گرا و علمی معرفی نماید.

منبع: کیهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 8
  • IR ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    سپاه به جای عین الاسد باید ساختمان بی بی سی رو با موشک میزد
    • IR ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      51 6
      ابن سینا مقابل دین اسلام نیست مقابل خرافات رایج در مذاهب است
    • بهلول IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      49 5
      آسیاب به نوبت. اونجا را هم میزنه
    • BE ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      44 14
      اینقدر بی‌ارزشند که موشک حرام شون کرد ,,,
    • IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      46 6
      مخاطبان BBC نا خواسته ، خود را به دست انگلیس ها سپرده اند.
    • بسیجی DK ۱۵:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      37 0
      اسم مقدس سپاه اومد گفتیم درود و خسته نباشید عرض کنیم خدمت بزرگوارا. تا کور شود هرآنکه نتواند دید
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      22 0
      نه داداش وقتی به دستورات فرهنگی ده ها سال پیش اماممان عمل نکردیم همین می شود. وقتی ما تاریخمان را ننویسیم و نسازیم آنها می نویسند و می سازند. به غیر از آن سریال سکولارمنشانه ای که بیست سی سالیش برای ابن سینا دانشمند عجیب و بسیار کم نظیر ساخته شده چه اثر هنری در خوری از ایشان، از شیخ طوی، از خواجه نصیر، از همین شهید حاج قاسمآ از مهدی باکری و ... داریم. کار هنری جذاب، پرمحتوا همان موشک و پهباد عرصه ی جنگ شناختی است
  • سید IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    73 22
    بی بی سی فارسی آخور بهائیان حرامزاده خوک صفت و نجس!
  • IR ۰۸:۵۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    75 6
    نگون بخت این دانشمندان و عالمان، تا کی باید آلت دست سیاست باشند نه در زمان خود از دست حکام خلاصی داشتند و نه حتی الان.
  • ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    54 19
    بجای این حرف ها شما نیز یک فیلم از ابن سینا بسازید تا مردم با ابن سینای واقعی اشنا شوند.
    • AE ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      19 25
      انگار شما زیاد فیلم نمیبینند بیشتر از یکی هم ساخته شده است
    • IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      13 14
      سریال ابوعلی سینا را ندیده ای؟
    • IR ۱۲:۱۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      17 10
      گفتن از دل کوه شتر در بیاور تا بفهمیم پیامبر خدایی بعد که معجزه ب خواست خدا صورت گرفت گفتن صالح یک ساحره است. نه پیامبر‌. معجزه الهی را اول انکار و سپس به ناحق کشتن و عذاب الهی... گر در خانه کس است یک حرف بس است... تو سریال ابوعلی سینا ساخت جمهوری اسلامی با بازی امین تارخ رو ندیدی اماانگار ۲۴ ساعت ماهواره و بی بی سی و سایر شبکهای مستهجن و اپوزیسیون رو رصد میکنی! بعد به ما میگید مغزتون شستشو دادند. البته شست و شوی مغز فساد آلوده و گندیده و مزدور فکر کنم از گندگیدگیش کم کند! سپاه موشک میسازه میگید چرا پراید آشغاله هنره داره بر اقتصاد کشور رو سامان بدید سپاه میره جهاده و سد و پلی میسازه که اکثر پیمانکاران از پسش برنمیان میگید سپاه نهادی نظامی تو اقتصاد و عمران کشور چیکار داره. وزارت دفاع سلاح میسازه میگید مردم دارن از گشنگی میمرن لاید کمک مردم کنه. فرماندهان سپاه ۲۰ درصد حقوقشون رو میدن به خانوادهای آسیب دیده کرونا میگید ریا کاریه... خدااااا ما رو از خائنین منافقین و خوارج و وادادگان به مستکبرین نجات بده
    • عبدالله IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      5 2
      همچین میگن سریال ابن سینا ! انگار یک شاهکار در تاریخ سینما ساخته شده ! 30 سال پیش یک سریال بی کیفیت ساخته اند انگار شاهکار کردن ! اون سریال بی کیفیت در کدام کشور غیرایران پخش شده و آیا مناسب نسل فعلی بینندگان که توقع بالایی دارند هست !؟ غربی ها برای شخصیت خیالی مثل رابین هود هر 10 سال یکبار حداقل یکی دوتا سریال و فیلم می سازند اون وقت ما ! یک سریال 30 سال پیش ساختیم انگار تا قیامت قراره همون رو پخش کنیم ! درباره اهل بیت که بماند یک فیلم درست حسابی نداریم !
    • عبدالله IR ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      4 0
      همچین میگن سریال ابن سینا ! انگار یک شاهکار در تاریخ سینما ساخته شده ! 30 سال پیش یک سریال بی کیفیت ساخته اند انگار شاهکار کردن ! اون سریال بی کیفیت در کدام کشور غیرایران پخش شده و آیا مناسب نسل فعلی بینندگان که توقع بالایی دارند هست !؟ غربی ها برای شخصیت خیالی مثل رابین هود هر 10 سال یکبار حداقل یکی دوتا سریال و فیلم می سازند اون وقت ما ! یک سریال 30 سال پیش ساختیم انگار تا قیامت قراره همون رو پخش کنیم ! درباره اهل بیت که بماند یک فیلم درست حسابی نداریم !
    • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      1 1
      باشه آقا عبد...، این دفعه خواستن سریال بسازن میگم قبلش بیان با شما مشورت کنن!! ماشاء ا.. همه ایرانیا متخصص همه چی هستن!!
  • علی اصغر ایرانپرست IR ۱۰:۱۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    6 43
    این موضوع حقیقت است بیشتر دانشمندان و شاعران با عابدان و زاهدان اختلاف فکری داشتند من فقط جمهوری اسلامی را میبینم که به علم تجربی اهمیت میدهد چون بیشتر علما علم تجربی را علم نمدانند شما شعر حافظ و مولوی را نگاه کنید از دست زاهد کردیم توبه و زفعل عابد استقفرالله
    • IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      5 2
      اتسقفرالله! خخخ
    • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      0 2
      استفروا الله درست است. شما هم تمسخر استغفار را ندارید
    • عبدالله IR ۱۳:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      1 0
      چی زدی حافظ و مولانا و ... هم شاعر بودن و هم شیخ و زاهد ! ابن سینا و شیخ طوسی و ... هم دانشمند بودن هم فقیه و عالم !
  • IR ۱۰:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    28 15
    بی بی سی خرامزاده ست
  • ناشناس IR ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    20 0
    این شبکه گثیف از هیچ تلاش موزیانه علیه ملت ایران دست بردار نیست ؛ برنامه این شبکه در ماهواره را هر کس تماشا کند ؛ متوجه خیانت آن خصوصاً کارمندان اجاره ای ایرانی الاصل خواهد بود .
  • IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    12 0
    بی بی سی رو زیاد جدی گرفتی
  • 313 IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    18 4
    آخه کی به بی بی سی اعتماد میکنه کی باورش میشه انگلیس با بودجه خودش براما برنامه سالم بسازه و تو شبکه های ماهواره اش پخش کنه یا اخبار راست و بی غرض رو منتشر کنه الا.......
  • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    35 13
    خوشبحال خودم که هرگز بی بی سی را نگاه نمی کنم
    • IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      5 0
      ولی هر موقع دلت گرفت با اونایی که نگا می کنن هم صحبت شو، ته خنده ان یعنی روحت رو شاد می کن :)))))) اُسکُلن
    • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      3 0
      جالبه با ده نفر بی بی سی و.. نگاه کن که اصلا همدیگه رو هم نمیشناسن صحبت کنی. جملاتشون کاملأ بر هم منطبقه، از شبیه هم بودنم گذشته!! خودشون انگار اصلا مغز ندارن و فقط ضبط و پخش میکنن!!!
  • CA ۱۲:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 1
    البته امام غزالی ابن سینا را تکفیر کرده بود چون ابن سینا عالم را مثل ارسطو قدیم دانسته که در واقع باعث تضاد های زیادی در منابع فلسفی اسامی میگردد برای همین تکفیر شده هست.
  • ح م IR ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    1 0
    اگه میخواهید این ترسوهای دنیاپرست ومزدورراسرجایشان بنشانید فقط ازالکی بگید مرکزبی بی سی باموشک زده میشود انوقت ماست ها راکیسه کرده مثل موش سوراخ می رندومثل کبک سربرف می کنند وبه التماس می افتند
  • IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    3 0
    ابن سینا یکی از بنیان گذاران فلسفه ی اسلامی هست. مگه میشه از اسلام جداش کرد؟! هه
  • IR ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    4 4
    ماهواره ممنوعه، شما کجا تماشا میکنید؟
    • IR ۱۶:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
      2 0
      ما خونمون پشت خونه شماست داریم از پنجره ماهواره شما رو نگاه می‌کنیم!! حالا که راستشو گفتم، نامردی نکنی پرده رو بکشی ها!! :-)))))
  • DE ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    2 0
    چیزی که توی تاریخ ایران وجود داره و دشمنانمون نمیخوان ببینند حب اهل بیت(ع) بین اندیشمندان ایرانی است.کنایه ها و عتاب اندیشمندان ما از حافظ تا ابن سینا متوجه دستگاه خلافت سنی بوده که مفتیها و زاهدان اون دوره دستنشاندگان اونها بودند که سعی در پوشاندن کرامات اهل بیت(ع) داشتند از حسادت برای بالا بردن اهل سقیفه. و همیشه تاریخ یهود هم دست داشته در تحریفات کتب روایی.الآن ببینید چه وهابیت و یهودیت پشت پرده با هم دستشون توی دست هم هست برای آلودن چهره درست اسلام.بهرحال ایرانیها بعد از چندین قرن تونستند خواست قلبی خودشون رو در ایران پیاده کنند و ایران بشه پایگاه شیعه اهل بیت(ع)
  • هوشیار CO ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۹/۰۱/۲۵
    3 0
    ابن سینا از خاندانی ایرانی شیعه باطنی (اسماعیلی) و بشدت پیرو فلسفه یونانی و خرد گرا بوده است .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس